وزیر خارجه آمریکا به دانمارک،ایسلند و گرینلند می رود

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این کشور هنوز شاهد نشانه‌ای نبوده که اطمینان یابد ایران به منظور برداشته شدن تحریم‌ها، کاری را که برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام لازم است، انجام خواهد داد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای مدعی شد این کشور هنوز نشانه‌ای ندیده که آیا ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام کاری را که لازم است انجام دهد، انجام خواهد داد تا تحریم‌ها برداشته شود یا خیر.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در این خصوص به «ای‌بی‌سی نیوز» گفت: ایران، فکر می‌کنم می‌داند چه کاری لازم است برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای انجام دهد. و چیزی که هنوز ندیده‌ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که لازم است، انجام دهد.   آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.

این ادعا در حالی است که ایران بارها اعلام کرده آمریکا طرفی بوده که توافق را ترک کرده و باید ابتدا همه تحریم‌ها را رفع کند و پس از راستی‌آزمایی توسط ایران، تهران اقدامات جبرانی خود را به عقب باز خواهد گرداند.

او در بخش دیگری از این مصاحبه به درگیری‌های اخیر بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی هم پرداخت و بر راه‌حل دو دولتی به منظور حل بحران فلسطین تاکید کرد.

بلینکن مدعی شد: در نهایت این تنها راه برای اطمینان از آینده اسرائیل و تنها راه برای دادن کشوری به فلسطینی‌هاست که مستحق آن هستند.

او در ادامه گفت وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه نیازمند توجه فوری است.

همچنین «الجزیره» به نقل از ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد، بلینکن در این مصاحبه بار دیگر بر حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: ما متعهد هستیم که به اسرائیل آنچه برای دفاع از خود نیاز دارد را بدهیم.

او سپس مدعی شد سیاست آرام «جو بایدن» به پایان یافتن خشونت‌ها در منطقه خاورمیانه کمک کرد.

این ادعاها در حالی است که آمریکا و کشورهای غربی در بیش از ده روز درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، به حمایت کور از جنایات این رژیم پرداختند. طبق گزارش‌ها، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غزه، ۲۴۳ فلسطینی شهید شدند.

رئیس جمهور آمریکا در طول درگیریهای نظامی رژیم صهیونیستی با فلسطین پنج بار به صورت تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفت‌وگو و بر حق تل آویو در دفاع از خود در برابر موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا قصد دارد طی روزهای آتی به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر کند.

رویترز در ادامه به نقل از این منابع آگاه افزود: بلینکن همچنین قصد دارد به مصر و اردن نیز سفر و در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای ادامه آتش‌بس رایزنی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 1
    آخی نه که شما ها در تمام این سالها به تعهدات تون پایبند بودید و لابد رئیس جمهور ما بود که بعد از به فحش بستن مردم کشورتون برجام رو پاره کرد و لابد ما بودیم که ژنرال بلند پایه شما رو به وحشیانه ترین شکل ممکن ترور کردیم واقعا که سنگ پای قزوین خجالت کشید
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 1
    پس آژانس توی این معادله چکاره است ؟ یک کشوری که زده زیر معاهده بین المللی و مجرمه و باید تاوان بده ، از بیرون آروغ میزنه و رای آژانس هم هیچ تاثیری نداره این مهلت گرفتن و مهلت دادن یعنی چی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس