کد خبر 1221237
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
خسارت

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه غزه، تخریب گسترده منازل و زیرساخت‌های این منطقه تحت محاصره بود، چرا که اشغالگران جرات رویارویی با رزمندگان مقاومت را ندارند.

به گزارش مشرق از نوار غزه، از زیر آوار یک مجتمع مسکونی، کادرهای امداد و نجات پیکر حدود ۴۰ شهید را بیرون کشیدند. محله‌های مسکونی به طور کامل در حمله جنگنده‌های اسرائیلی ویران شد. به نظر می‌رسد، این همان بانک اهداف راهبردی مورد ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بود که مدعی شده که پایگاه‌ها و مراکز حساس مقاومت را از بین برده است.

خانواده «الکولک» که در خیابان «الوحده» در مرکز شهر غزه سکونت داشت، همگی زیر آوار جان خود را از دست دادند.

«ریاض اشکنتنا»، یکی از نجات یافتگان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن اماکن مسکونی و غیرنظامی توسط رژیم صهیونیستی می‌گوید: یک دفعه احساس کردم، در خانه نوری زرد و قرمز تابیدن گرفت که طبیعی نبود و باعث شد، خانه به شکل وحشتناک و جنون آمیزی به لرزه در آید.

وی ادامه داد: وضعیت خانه اصلا طبیعی نبود، بمب‌های خلاء (گرمافشاری) پرتاب می‌شد و خانه به شدت می‌لرزید، بمباران این بار مثل حملات قبلی نبود. متوجه شدم که خانه مستقیماً با موشک هدف قرار گرفت. تمام ساکنان خانه را کودکان و غیر نظامیان بی‌گناه تشکیل می‌دادند.

«محمود حمید» یکی دیگر از نجات‌یافتگان این تجاوز هولناک می‌گوید: محله امن بود که زلزله یا همان کشتار جمعی ساکنان در یک محله کامل از خیابان الوحده رخ داد. حتی در خیابان الثوره نیز محله‌ای کاملا جدا از مناطق مسکونی وجود داشت که جنگنده‌های رژیم اشغالگر اقدام به بمباران هر جنبده‌ای در آن کردند، از خیابان‌ها و خانه‌ها گرفته تا انسان‌ها، همه و همه زیر آوار ماندند. صدها ساختمان مسکونی در حملات جنگنده‌ها در دوره تشدید تجاوزات ویران شد.

به اعتقاد مقاومت فلسطین، این سیاستی است که رژیم صهیونیستی در پس آن تلاش دارد که مقاومت تحت فشار پایگاه مردمی خود قرار گیرد.

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر مرتکب وحشیانه‌ترین اشکال تروریسم و جنایات جنگی می‌شود و خانه‌های غیرنظامیان و برج‌های مسکونی را عمدا بمباران می‌کند که در نتیجه این جنایت، زنان و کودکان زیادی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: مقاومت، جنایات اشغالگران را با قدرت پاسخ خواهد داد. حمله به غیرنظامیان به معنای ناتوانی آن در رویارویی با مقاومت است. همه گزینه‌ها را امتحان کرده‌اند و و تنها گزینه‌ای که برایشان باقی مانده است، بمباران غیرنظامیان بی‌دفاع در خانه‌هایشان است.

وی تصیریح کرد:‌همانند دفعه‌های قبل تأکید می‌کنیم که اراده این ملت شکست‌ناپذیر است و همچنان به قضیه ملی خود و در رأس آنها قدس و الاقصی پایبند خواهد بود.

یکی از فرماندهان گروه‌های مقاومت می‌گوید: تصمیم هدف گرفتن تل آویو و قدس و دیمونا و عسقلان و بئر السبع و اسدود و هر تصمیمی که پیش و پس از آن درباره شهرهای اشغالی گرفته شده از آب خوردن هم برای ما آسان‌تر است.

مقاومت به جنایات صهیونیستی با هدف گرفتن شهرهای عمق اسرائیل به ویژه تل آویو با شلیک صدها موشک به آن پاسخ داد. واکنش‌هایی که باعث برقراری موازنه در سطح بازدارندگی و روحیه معنوی ساکنان غزه را حفظ کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس