آمریکا

آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آمریکا صرفا توقف موقت این تحریم‌ها است.

به گزارش مشرق، در پایان دور چهارم گفت وگوهای وین، شبکه پرس تی وی مطلع شده است که آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌یک از تحریم‌های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد و دستورالعمل آمریکا صرفا توقف موقت این تحریم‌ها است.

بر اساس اطلاعات موثق پرس تی وی، آمریکا قصد لغو یکجای تحریم‌های موضوعی نفتی، بانکی، مالی و انرژی ... را ندارد و قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد و گام به گام، اقدام به توقف موقت برخی تحریم‌ها آن هم در بازه‌های زمانی ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه کند.

از جمله تحریم‌هایی که آمریکا هنوز لغو آنها را نپذیرفته است که در صورت عدم لغو، ایران هیچ سود اقتصادی از برجام نخواهد برد، دستورات  اجرایی ۱۲۹۵۹ و  ۱۳۵۹۹ و  ۱۳۸۷۶ و  ۱۳۹۴۹  رئیس جمهور آمریکا و قوانین کاتسا، ISA و ویزا و قانون میهن پرستی پاتریوت بخش ۳۱۱ و U Turn دلار است.

آمریکا تاکنون مدت زمان راستی‌آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی و بانکی حداقل ۳ تا ۶ ماه است، نپذیرفته و تاکنون هیچ تعهدی به عدم تحریم مجدد و یا عدم خروج از برجام نداده است.

اطلاعات شبکه پرس‌تی‌وی حاکی از آن است که قصد آمریکا در مرحله فعلی صرفا بازگشت به برجام و امکان استفاده از مکانیزم بازگشت تحریم‌های بین‌المللی موسوم به مکانیسم ماشه است.

در صورت عدم لغو کامل و راستی آزمایی شده تحریم‌ها و صرفا بازگشت آمریکا به برجام و برخورداری آن از مکانیسم ماشه، علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران، آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن انتظار تمدید موقت برخی تحریم ها، خواسته‌های دیگر خود موسوم به برجام ۲ و ۳ را به ایران تحمیل کند.

 اطلاعات پرس تی وی از منابع مختلف مورد اطمینان در وین و تهران کسب شده است و بسیاری از موارد آن مورد تصریح روشن مقامات آمریکایی نیز قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    30 3
    هرگز نباید به امریکا و متحدان امریکا اعتماد کرد
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      11 4
      منظورت از متحدانش اصلاح طلبانِ؟ اگه اینطوره موافقم
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      2 1
      آمریکا (دموکراتها) در حال بازی با کارت برجام و تحریمها هستن برای اثر گذاری صرف بر روی نامزد احتمالی جناح روحانی و طرفدار برجام که به احنمال زیاد لاریجانی خواهد بود (با تصویب 20 دقیقه ای برجام) این همه آمدن و رفتنها هم صرفا برای همزمانی و همپوشانی این مورد است وگرنه تکلیف و سرانجام مذاکرات از پیش معلوم و واضح است همانند سال 95 جشن و وعده های کاذب و امتیازاتی که اینبار بر روی کاغذ هم نخواهد ماند.
  • محمد IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 1
    جناب روحانی گفتن تحرمها دارند برچیده میشن یه عده نمیزارن و دارن عزاداری میکنن اگر این مطلب بالا درست باشه یعنی مسئولین ما یا بی سواد هستن یا دارن به هر ترتیبی شده کلاه به این گشادی سر این ملت مظلوم میزارن چرا هیچکی جلوی این وطن فروشان قد علم نمیکنه
    • ناصر IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      2 1
      اینا مسخره کردن مارو... امریکا یعنی تحریمها رو برمیداره و راستی ازمای بشه انقد خودشو کوچیک وحقیر میکنه...روحانی و اصلاح طلبا فقط میخوان مردمو گول بزنن که رای بگیرن..اینا دردشون مردم نیست فکر جیب خودشونن...تحریمها ورداشته بشه هیچی سر سفرمون اضافه نمیشه قسم میخورم ...
  • برسام IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    حیف انرژی هسته ای ومنافعش که باعجله کاری مسولین دررونمایی اون ازدستمون پریدمتاسفانه نگاه مسولین مابه انواع فناوریهاازجمله فناوری هسته ای وفناوریهای دیگه مثل نانوتوسعه محورنیست وفقط دیدبهره برداری سیاسی ازفناوری هاداره که یک تبلیغ بشه برای نظام تودنیاکه بگن ایران پیشرفت کرده که باعث شدپیشرفت فناوری هسته ای تومرحله اول توسعه اش متوقف بشه رونمایی ازفناوری هسته ای توایران بایدده سال دیگه انجام میشدالبته به شرط داشتن برنامه توسعه محوروانجامش چونکه برای توسعه یک فناوری نیازبه سرمایه گذاری هنگفت داره آمریکاوغرب که دیدن ضعف ایران اقتصادش هستش دست به تحریم های فلج کننده اقتصادی زدن تاایران نتونه فناوری هسته ایشوتوسعه بده ایکاش اشتباه فناوری هسته ای درعلوم دیگرمثل نانوتکرارنشه.
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    9 0
    اونا کارشون حساب کتاب داره و به هیچ عنوان از خط قرمزهاشون کوتاه نمیان مثل بعضی اینوری ها!
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    به درک
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 2
    رئیس جمهور پتروشیمی نبود خیلی سخت میگذشت یعنی کسانی که میگن پتروپالایشگاه بود تحریم اثری نداشت درست میکنند جناب پرزیدنت!
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 2
    دقیقا درست است و مثل روز روشن
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    2 3
    دقیقا درست است و مثل روز روشن
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    4 0
    جالب اینجاست،هنوز عده کثیری از ملت که هرار بار توسط ریس بنفش به چاه افتادن !؟باز حرف ایشان را سند عملکرد خود قرار می دهند،چه نفوذ کلامی دارند کلید ساز خدا می داند!
  • پیروزه IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    1 0
    نمیشه به امریکا ومتحدانش اعتماد کرد اقای عراقچی حالا هر چه شما به وین بروید وبیاید .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    3 0
    خدایاکمکمان کن این خناسان نفوذی مذاکره کننده ودولت میخواهنددست بسته شده دشمن درمکانیسم ماشه به بهانه تعلیق تحریم باز کنند واوراکه ازبرجام خارج شده وارد برجام بکنندتا در دولت بعدی بتواند مکانیسم ماشه را فعال وبتواند کلاه گشادتری ازبرجام سرما بگذارد تامردم راازچا له وارد چاه بکنندوخودشان راتبرئه بکنند این مجلس انقلابی بود که بازی باخت دربرجام رابه برد شیزین تبدیل کرداگر این نفوذی ها دراین بکماه خرابکاری نکنند
  • پرویز DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    0 0
    اگر این خبر درست باشد که واقعا آی زکی !!!!!!! بعد از اوباما همه میگفتند ای کاش زمان اوباما با آمریکا کمتر اومده بودیم ، فرصت را از دست دادیم ، حالا از قرار باید حسرت زمان ترامپ را بخوریم
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    پرس تی وی با آمریکائی ها در ارتباط است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس