اطلاعات دوربین‌های آژانس اتمی باید پاک شود/ مجلس کوتاه نمی‌آید

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به پایان مهلت سه ماهه‌ ایران به آژانس برای ذخیره تصاویر دوربین‎‌های آفلاین فراپادمانی، گفت: این اطلاعات یا باید پاک شود و یا اینکه نزد طرف ایرانی بماند.

به گزارش مشرق، عباس گلرو، با تاکید بر ضرورت اجرای کامل و دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران قانونی بسیار روشن و واضح است و این قانون ۹ بندی کاملاً تکالیف دولت و طرف‌های مذاکره کننده ما در برجام یعنی گروه ۱+۴ را روشن کرده است.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ذره‌ای در پیگیری برای اجرای قانون مذکور کوتاهی نخواهد کرد. این قانون دقیق نوشته شده است و باید دقیق و سر موقع هم اجرا شود.

بیشتر بخوانید:

آژانس حق دسترسی به دوربین‌های سازمان انرژی اتمی را ندارد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ضعف در موضع‌گیری‌های ما تاکنون باعث شده است که صدمات پی‌درپی و زیادی از غربی‌ها متحمل شویم و این تصور هم در آنان ایجاد شده است که همیشه می‌توانند از ما امتیاز بگیرند، هیچ امتیازی به ما ندهند و از سوی دیگر هم منتظر اقدام متقابل از ما نباشند چرا که متاسفانه این روند همیشه تکرار شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکرار یکسری از اشتباهات باعث شده است که ما موضع ضعف‌مان را به غربی‌ها نشان دهیم و آنان هم گستاخ‌تر شوند، اظهار داشت: در حال حاضر مذاکرات در جریان است و ما از مواضع طرف مقابل که به دنبال رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران است، استقبال می‌کنیم اما در عین حال معطل یک بازی نامعلوم و مبهم نمی‌شویم و فریب آنان را نمی‌خوریم.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی باید قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به صورت دقیق و سر وقت اجرا کند و طرف مقابل هم باید تحریم‌ها را بردارند و روابط اقتصادی و تجاری ما را عادی کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه فرصت سه ماهه ایران به آژانس برای ذخیره تصاویر دوربین‌های آفلاین فراپادمانی به پایان رسیده است، ما باید در مقابل چه اقدامی انجام دهیم؟ گفت: مجلس شورای اسلامی قطعاً سازمان انرژی اتمی را مکلف خواهد کرد که سریعاً این اطلاعات را پاک کند و هیچ اطلاعات و داده‌ای نباید باقی بماند.

گلرو ادامه داد: این اطلاعات باید نزد خودمان باقی بماند و به هیچ وجه نباید در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد. بر این اساس، سازمان انرژی اتمی یا باید این اطلاعات را پاک کند یا اینکه این اطلاعات صرفاً نزد طرف ایرانی باقی بماند.

وی تاکید کرد: قرار بر این بود در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تکالیف خودش عمل کند این اطلاعات ذخیره شده و در اختیار آنان قرار گیرد اما چون آنان به تکالیف خود عمل نکردند، این اطلاعات باید نزد خودمان باقی بماند یا اینکه پاک شود و نباید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این اطلاعات هیچ گونه دسترسی داشته باشد.

گلرو اظهار داشت: عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار است جهت بررسی آخرین وضعیت مذاکرات وین تشکیل جلسه دهد و قطعاً این موضوع مهم امروز مطرح می‌شود و سازمان انرژی اتمی هم مکلف است که در این زمینه، قانون را اجرا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    23 1
    «نزد طرف ایرانی باقی بماند» یعنی امیدوار باشند که یکروز می توانند بگیرند! باید پاک شود که دیگر «هرگز» خارجی ها نتوانند بگیرد تا حساب کار دستشان بیاید.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      2 6
      واقعا حساب کار دستشون میاد.. تحریم برداشته نشه برای نماینده مجلس که حقوق و مزایای چند میلیونیش سر برج واریز میشه خیلی سخت میشه.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      5 0
      خندیدیم. اگر دست طرف ایرانی بماند یعنی حتما قرار است تحویل بدهد.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 1
    صیانت از حقوق ملت؟؟؟؟؟؟؟؟ بیا مثل همین ملتی که ازش مایه میذاری،ماهی یک میلیون(و خیلی ها کمتر) حقوق و درآمد داشته باش، دغدغه مسکن و خودرو و غذا و دارو و........ داشته باش،گوشت و مرغ و میوه و ..... برای رویا باشه و......... بعد ملت ملت بگو.
  • جاویدایران NL ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    8 2
    عجب!!!! نزدطرف ایرانی باقی بماند که بازمیشه همون تمدید مهلت سه ماهه!!!!!! بازی با کلمات نکنید فقط پاک باید بشه
  • بابک IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    8 0
    وقتی خودتون برای حرف خودتون ارزش قائل نیستین از دشمن چه انتظاری دارین؟ مگه نگفتین که سر موعد در صورت فلان و بهمان تصاویر و اطلاعات پاک میشه؟!؟! خودتون رو مسخره و مضحکه نکنین... یا نسنجیده حرف زدین یا الکی هارت و پورت کردین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس