عمویی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: براساس گزارش سید عباس عراقچی در جلسه این کمیسیون، همچنان بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است و این مسئله در مذاکرات پیگیری خواهد شد.

به گزارش مشرق،  ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه با حضور عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان و به منظور بررسی آخرین وضعیت مذاکرات وین و در راستای شأن نظارتی مجلس برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این جلسه نسبتاً طولانی با حضور اعضای کمیسیون و پس از دوره چهارم مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو ۱+۴ برگزار شد و در این جلسه آقای عراقچی گزارشی درباره روند مذاکرات ارائه کرد. در این جلسه، معاون وزیر خارجه با توجه به سیر چند دور مذاکره توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کرد.

عمویی تصریح کرد: ما در این مذاکرات چند سیاست مهم را دنبال می‌کنیم. سیاست اصلی لغو همه تحریم ها و انجام راستی آزمایی برای لغو این تحریم هاست و پس از آن جمهوری اسلامی آماده است تا به تعهدات سابق برجامی خود بازگردد و این مطالبه نمایندگان نیز بود که این سیاست های اصلی با دقت دنبال شده و همه اجزای آن توسط تیم مذاکره کننده با دقت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش آقای عراقچی در این مذاکرات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با توجه به منطق دیپلماسی خود برای رفع تحریم ها توانسته اند بخش زیادی از تحریم ها را به مرحله ای برسانند که طرف های غربی و آمریکایی بپذیرند که آنها باید رفع شود، اما کماکان بخش مهمی از تحریم ها باقی مانده است که این موضوع در ادامه مذاکرات دنبال خواهد شد و مطالبه نمایندگان نیز این بود که کلیه تحریم ها باید لغو شود.

عمویی ادامه داد: همچنین در مورد تحریم هایِ بخشی، براساس گزارش طرف مذاکره کنندگان منطق جمهوری اسلامی ایران حاکم بوده و طرف آمریکایی اعلام کرده که می تواند این تحریم ها را بردارد، اما در مورد اجزای تحریمی، مسائلی همچنان باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان درخصوص موضوع حقوق بشر و ادعاهای طرف های غربی در این خصوص گفت: برخی از تحریم ها همچنان محل مناقشه در مذاکرات است و براساس ادعای غربی ها و طرف آمریکایی و طبق گزارش آقای عراقچی، آمریکایی ها آنها را به موضوعات منطقه ای و حقوق بشری گره زده اند و در این چارچوب خواسته نمایندگان این بود که کلیه تحریم ها باید لغو شود. همچنین بحث راستی آزمایی یکی از دغدغه هایی است که باید به آن پرداخته شود و خواسته جمهوری اسلامی این است که تحریم ها باید به صورت اساسی و اجرایی لغو شود و تنها روی کاغذ نباشد.

وی تاکید کرد: یکی از خواسته های مهم نمایندگان در این جلسه اجرای دقیق راستی آزمایی لغو تحریم ها بود  و آقای عراقچی نیز گفتند که گفت وگوها در این خصوص در حال انجام است و مذاکرات به شکل جدی در حال انجام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    3 0
    به مذاکره کنندگان بگید مهمترین تحریم ها-ایسا-یوترن-کاتسا هستن مهم لغو این تحریم هاست اگر اینا لغو بشه خود به خود سایر تحریم ها کم اثر میشه
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      3 0
      اگه سر سوزن تصور کنیم که امریکا این سه تا تحریم رو بر میداره احمق مطلقیم. ضمنا، عراقچی و سایر رفقاش ۸ سال در مورد تحریم ها دروغ گفتن الان هم وضع همونه . به اینا نباید اعتماد کرد.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    2 0
    طبق اطلاعات موثق هیچکدام از 3 تحریم مادر و اصلی ( یوترن، کاتسا و ایسا) لغو نمیشه و اصلا در مورد این تحریم ها بحثی نشده و نمی شود برای اینکه از اول تو قرارداد برجام لغو این 3 تحریم گنجانده نشده بود و امریکایی ها به کررات اعلام کرده اند فقط بحث تعلیق ( suspend) مطرح می باشد ضمن اینکه اقتصاد ما دوباره شرطی میشه یعنی هر 3 ماه یکبار رئیس جمهور امریکا بایست پایبندی ایران رو تایید کنه تا تعلیق تحریم برقرار باشه بد به حال این مردم بدبخت که این افراد مذاکره کننده هستند خواهش می کنم کتاب خانم وندی شرمن در خصوص برجام رو بخونید تا اونوقت بفهمید که این آقایون چه خیانتی در حق این مردم کردند متاسفانه باز هم دارند به مردم دروغ میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس