کد خبر 1219426
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
رشد جمعیت نمایه

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آمار ٩ ماهه در سال گذشته نشان از کاهش بالای ١ هزار نفری در بحث موالید و نیز افزایش بالای ١ هزار نفری در بحث مرگ و میر دارد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشورها شتاب‌زده است، اظهار کرد: درصد کاهشی جمعیت کشورها شاید در طول یک قرن باشد اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بحران کاهش جمعیت کمبود سیب و پرتقال نیست!

وی ادامه داد: علی‌رغم همه مشکلات و موضوعاتی که در جلسات ذکر می‌شود در حال حاضر با یک پنجره طلایی از جمعیت جوان مواجه هستیم و این یک فرصت مناسبی است که به درستی از آن استفاده کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اگر امروز به موضوع ازدواج، تشکیل خانواده و  فرزندآوری پرداخته می‌شود، برای ادای دینی است که نسبت به آیندگان داریم و اگر نتوانیم این اتفاق را امروز مدیریت کنیم با یک چالش جدی در آینده مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: متاسفانه کرونا این کاهش را به شدت با روند افزایشی مواجه کرده است.

تندگویان خاطرنشان کرد: داریم به سمتی پیش می‌رویم که آمار موالید در کشور به رشد منفی جمعیت نزدیک می‌شود؛ تاثیر چالش بزرگی که کرونا در بحث جمعیت ایجاد کرده دو دهه دیگر خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: آمار ٩ ماهه در سال گذشته نشان از کاهش بالای ١ هزار نفری در بحث موالید و در بحث مرگ و میر نیز افزایش بالای ١ هزار نفری دارد که کنار هم گذاشتن این دو موضوع یک هشدار جدی است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بسیاری از زوجینی که زندگی تشکیل داده‌اند به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، تصمیم به فرزندآوری را به پس از اتمام این دوران گذاشته‌اند.

تندگویان تاکید کرد: نیاز به فرهنگسازی و تبلیغات در این باره داریم و این باور غلط و منفی که مراکز ایمنی برای مادران باردار وجود ندارد، باید شکسته شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    22 0
    آقا تبلیغات و فرهنگسازی چیه؟ مشکلات مالی مردم رو حل کنید.
  • بنده خدا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    11 0
    جوانان بی کار و بدون سرنجام چطور با چه امیدی ازدواج کنن همه جوانان سربار خونواده هستند داریم وارده دهه پنجم زندگی میشمو مجردیم زاد ولد هم میخاهید برید تا برجام مشکل زاد ولدمون رو امریکا حل میکنه حتما هم این به برجام ربط داره ممکنه روزی خواهد رسیدبه دلیل پیر شدن جمعیت بریم از خارج نیروی کا رنیروی نظامی وارد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس