جمعیت نمایه مردم نمایه

با توجه به وضعیت بحرانی شاخصه‌های جمعیتی کشورمان و حرکت بسیار سریع ایران به‌سمت سالمندی، در زمان حاضر مهم‌ترین مسئله جمهوری اسلامی ایران، مسئله "جمعیت و فرزندآوری" است.

به گزارش مشرق، آمارها و کلیدی‌ترین شاخص‌های جمعیتی کشور، دیگر برای شنیده شدن به فریاد درآمده‌اند؛ ایران از لحاظ ساختار سنی جمعیت، دیگر یک کشور «جوان» نیست بلکه در حال پشت‌سر گذاشتن مرحله میانسالی است و مراحل اولیه سالمندی جمعیت را نیز آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

مشوق مجلس برای افزایش فرزندآوری در کشور

در حالی که در کشورهای غربی، برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش جمعیت و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری طراحی و اجرا می‌شود اما در عین حال همین کشورهای غربی، نسخه کاهش جمعیت و کنترل موالید را برای کشورهای اسلامی و جهان سوم می‌پیچند!

متأسفانه در کشورمان با وجود اینکه ایران طی ۳۰ سال گذشته بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده است و جمعیت کشورمان با سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است و حتی تأمین نیروی انسانی و مولد طی ده‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهد بود، اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه جمعیتی کشور صورت نگرفته و علی‌رغم گذشت بیش از ۷ سال از تذکر رهبر انقلاب به مسئولان مبنی بر لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور در راستای افزایش جمعیت، متأسفانه اقدام درخوری در دولت، مجلس، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و نهادهای مسئول صورت نگرفته است.

ویدئوی زیر را ببینید:

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    5 0
    مهم ترین مسئله اقتصاد و بیکاری جوانان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس