وزرای خارجه آمریکا و روسیه ۳۰ اردیبهشت دیدار می‌کنند

وزرای خارجه آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی توافق کردند که ۳۰ اردیبهشت با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی در خصوص دیدار هفته آینده با یکدیگر توافق کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیدار مذکور قرار است ۲۰ ماه جاری (۳۰ اردیبهشت) انجام شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف در تماس تلفنی با بلینکن، همتای آمریکایی خود درباره دیدار پوتین و بایدن و تعاملات در چارچوب شورای شمالگان (قطب شمال) گفتگو کردند.

در همین رابطه، لاوروف و بلینکن توافق کردند در حاشیه نشست شورای شمالگان در «ریکیاویک» دیدار کنند.

گفتی است که روابط میان آمریکا و روسیه به‌تازگی با تنش‌هایی همراه بوده است.

روزنامه کامرسانت اعلام کرد که «ربکا راس» (Rebecca Ross) سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه ساعاتی پیش گفت که نام وی در میان ۱۰ دیپلمات آمریکایی قرار دارد که باید خاک روسیه را ترک کنند.

بر اساس اعلام این روزنامه، سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه گفت که نام وی در فهرست دیپلمات‌های آمریکایی قرار دارد که از طرف مسکو به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده‌اند.

حدود یک ماه پیش، آمریکا در اقدامی خصمانه ۱۰ دیپلمات روسیه را اخراج و بسته جدید تحریمی را در مورد این کشور وضع کرد؛ روسیه نیز در پاسخی مشابه ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

۱۰ نفر از دیپلمات‌های آمریکایی خاک روسیه را ترک کردند و ۱۰ دیپلمات دیگر ازجمله سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو باید تا ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت ماه) از روسیه خارج شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس