بلینکن اعلام افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران را «تحریک‌آمیز» خواند

منابعی در دولت اوکراین می‌گویند، همزمان با امیدواری رئیس‌جمهور این کشور برای دیدار با همتای آمریکایی خود پیش از دیدار با رئیس‌جمهور روسیه، وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است در ماه می به کی‌یف سفر کند.

به گزارش مشرق، در بحبوحه تنش‌های کشورهای غربی با روسیه بر سر منطقه شرق اوکراین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روسیه جاسوس اوکراینی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد

شبکه «سی‌ان‌ان» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابعی در دولت اوکراین گزارش داد که علاوه بر دیدار احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در اروپا، بلینکن نیز قرار است در ماه می به اوکراین برود.

پیش از این، «یوری یوشاکف» دستیار ریاست‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی گفته بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور و «جو بایدن» همتای آمریکایی او درباره تاریخ‌هایی برای دیدار دوجانبه در ماه ژوئن صحبت کردند.

ببینید:

فیلم/ اوکراین زمین بازی آنکارا

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، منبع مذکور به سی‌ان‌ان گفت که مذاکرات آمریکا و اوکراین درباره سفر بلینکن به کی‌یف در ماه می، در جریان بوده و «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امیدوار است پیش از دیدار خود با پوتین، با بایدن نشستی داشته باشد.

این گزارش درباره دیدار احتمالی پوتین و بایدن همچنین افزود، این نشست فقط بعد از جلسه بایدن با سران کشورهای «گروه ۷» و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انجام خواهد شد.

روز جمعه بود که وزارت دفاع روسیه از آغاز فرایند بازگشت نیروهای این کشور از پایگاه‌های دائمی خود در شبه‌جزیره کریمه خبر داد. 

اوکراینی‌ها در روزهای گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و آنها را در نزدیکی مرز روسیه مستقر کرده بود که واکنش روسیه را در پی داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس