مسکو ۲ دیپلمات آلمانی را اخراج می‌کند

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در اقدامی مشابه از اخراج ۲ دیپلمات آلمانی از مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات هایش از برلین، ۲ دیپلمات آلمانی را اخراج می کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: سفیر آلمان در مسکو در ارتباط با اخراج دیپلمات های روسیه، به وزارت خارجه فراخوانده شده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: مسکو در آینده نیز به هرگونه اقدام خصمانه برلین پاسخی مناسب خواهد داد.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پنجشنبه هفته گذشته در سخنانی اعلام کرده بود: تصمیم برلین در اخراج دیپلمات های روسیه موضوعی ناخوشایند است؛ ولی نباید بر چشم انداز روابط میان دو کشور در دولت جدید آلمان تاثیر بگذارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته در واکنش به اخراج ۲ دیپلمات این کشور از سوی برلین تصریح کرده بود: اخراج دیپلمات های روس از برلین با پاسخ مناسب روسیه مواجه خواهد شد. اقدامات غیردوستانه برلین بدون پاسخ مناسب باقی نخواهد ماند. به زودی در این باره بیانیه‌ای منتشر خواهد شد.

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان پیشتر ادعا کرده بود: آلمان دو کارمند سفارت روسیه در برلین را در ارتباط با پرونده قتل «زلیمخان خانگوشویلی» (Zelimkhan Khangoshvili) شهروند گرجستانی، به عنوان عنصر نامطلوب اعلام می‌کند. همانطور که دادگاه مشخص کرد، این قتل یک سفارش دولتی بوده است که نقض شدید قوانین کشور و حاکمیت جمهوری فدرال آلمان به شمار می آید. به همین دلیل ما سفیر روسیه را احضار کردیم و به وی اعلام شد که دو کارمند سفارت روسیه عنصر نامطلوب اعلام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چهارشنبه هفته پیش دادگاه عالی برلین، «وادیم سوکولوف» (کراسیکوف) شهروند روسیه را در قتل زلیمخان خانگوشویلی شهروند گرجستانی چچنی تبار مُجرم شناخته و او را به حبس ابد محکوم کرد.

زلیمخان خانگوشویلی در آگوست ۲۰۱۹ در پارک تیرگارتن برلین به ضرب گلوله کشته شد. بازرسان آلمانی ادعا کردند که مظنون قتل وی، یک تبعه روس بوده که دستور این قتل را از سازمان‌های دولتی روسیه دریافت کرده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس