کد خبر 1213248
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱


کدر شدن النگو طلا، یکی از معضلاتی می باشد که بانوان با آن مواجهند؛ تصور آن ها از النگو طلا، این است که هیچ گاه دچار تغییر رنگ نشده و همیشه درخشندگی خود را خواهد داشت. در صورتی که این تصور اشتباه است: زیرا استفاده ی مداوم از النگو طلا و برخورد آن با مواد شیمیایی ، موجب کدر شدن و تغییر رنگ آن می شود. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آموزش تمیز کردن النگو طلا و ذکر نکاتی که در پیشگیری از کدر شدن آن تاثیر دارد، بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:
آشنایی با مشخصات النگو طلا:

النگو طلا در مقایسه با النگو نقره، بیشتر دچار کدری و کاهش درخشندگی می شود. اما با این وجود، طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است. همچنین النگو طلا، علاوه بر اینکه نوعی زیورآلات محسوب می شود، به عنوان نوعی سرمایه میتوان روی آن حساب باز کرد. تنها مشکلی که وجود دارد، این است که به مرور زمان درخشندگی آن ، کاهش می یابد. البته لازم به ذکر است که راه هایی برای تمیز کردن آن وجود دارد که با عمل به آن ها، می توانید درخشندگی و شفافیت از بین رفته ی آن را بازگردانید.
 

آموزش 3 روش کاربردی برای تمیز کردن النگو طلا در خانه

چند راه حل شگفت انگیز جهت افزایش درخشندگی طلا:

برای تمیز کردن النگو طلا و افزایش درخشندگی آن، راه های زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.
 

راه حل اول: شست و شوی النگو طلا با مایع:

ابتدا ظرفی مناسب را از آب ولرم (مایل به خنک) پر کنید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی داخل آن ریخته و مخلوط نمائید. النگو طلای خود را داخل آن قرارداده و 20 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت 20 دقیقه، با مسواک نرم ، روی سطح النگو به ویژه قسمت هایی که کدر شده است، بکشید. در نهایت، با آب سرد آبکشی کرده و به وسیله ی پارچه ای نخی، آن را خشک نمائید.

راه حل دوم: شست و شوی النگو با جوش شیرین و نمک

جالب است بدانید جوش شیرین و نمک، خاصیت ضد باکتریایی دارند: از این رو با استفاده از آن ها می توانید تا حد ممکن، النگو طلای خود را تمیز نمائید. بدین صورت که ابتدا مقداری نمک و جوش شیرین را درون آب گرم مایل به سرد مخلوط نمائید. سپس النگو طلای خود را به مدت 15 دقیقه درون آن قرار دهید. در نهایت با مسواکی نرم روی سطح آن بکشید و پس از آن آبکشی کنید.

راه حل سوم: شست و شوی النگو طلا با خمیر دندان

برای تمیز کردن النگو طلای خود با خمیردندان، ابتدا مقداری خمیر دندان را درون ظرف مناسبی بریزید. سپس به آن مقداری آب اضافه کنید و مخلوط نمائید تا مایعی یک دست به وجود آید. با استفاده از مسواکی نرم و مایع به دست آمده سطح النگو را شست و شو دهید. در آخر با دستمال نخی آن را خشک کنید.
پس از تمیز کردن و افزایش درخشندگی النگو های خود، نکاتی وجود دارد که با توجه و عمل به آن ها، می توانید تا حد ممکن از کاهش درخشندگی آن ها پیشگیری نمائید.

راه های پیشگیری از کدر شدن النگو طلا:

  •  از برخورد النگو طلای خود با مواد شوینده پیشگیری نمائید.
  •  هر 6ماه تا 1سال، النگو طلای خود را نزد طلا فروشان با تجربه در زمینه ی آبکاری طلا ببرید تا آن ها را آبکاری نماید.
  •  از تماس مواد سوختی همچون بنزین ، نفت و.... با النگو طلای خود، جدا خود داری کنید.
  •  هنگام رفتن به استخر و حمام، از النگو استفاده نکنید؛ زیرا کلر موجب آسیب به طلا می شود.
  • هنگام استفاده از مواد آرایشی همچون عطر، ادکلن و... از برخوردآن ها با النگو طلای خود اجتناب نمائید.
     

کلام آخر:
النگو طلا، از زیورآلاتی محسوب می شود که باید در حفظ و نگهداری آن، نهایت تلاش خود را کرد. بهتر است بدانید با استفاده ی روزانه از النگو، باید از دست کش استفاده نمائید تا از آسیب به آن پیشگیری شود. همچنین هنگام استفاده از النگو، جسم سخت و سنگین جا به جا نکنید. البته لازم به ذکر است النگو طلای تولید شده در برخی از مناطق کشور همچون شهر یزد، کیفیت بالایی دارد؛ زیرا از مواد اولیه ی با کیفیت و درجه ی یک در تولید آن استفاده می نمایند که تاثیر زیادی در حفظ درخشندگی آن، دارد. پیشنهاد ما به شما عزیزان برای خرید مطمئن و با کیفیت، استفاده از خرید اینترنتی النگو  از طریق وبسایت نقره علمدار است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت مربوطه، برای خرید مطمئن تر از مشاوره آنلاین آن استفاده نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی نگهداری از النگو طلا و طریقه ی تمیز کردن آن در اختیار شما بود. امیدواریم که با مطالعه ی ان ، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس