کد خبر 1211977
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
روابط زوجین نمایه روابط زناشویی نمایه

یک روانشناس و زوج درمانگر گفت: تشابه فرهنگی، مالی و تحصیلی دو نفر، میزان رضایتمندی از ازدواج را افزایش می‌دهد و زوجین باید برای ازدواج به بلوغ اجتماعی برسند.

به گزارش مشرق، دوریتا معلمی، با بیان این مطلب افزود: ازدواج وصلت بین دو فرد، دو خانواده و ارتباط با دوستان مشترک است، پس فرد باید بداند چگونه در اجتماع رفتار کرده و رفتار مناسب را از نامناسب تشخیص دهد.

وی ادامه داد: موضوعی که زوجین باید در دوران آشنایی و نامزدی به آن توجه داشته باشند این است که طرف مقابل باید اصول اجتماعی، اخلاقی و نظم و انضباط را رعایت کرده، حس همکاری داشته و مسئولیت‌پذیر باشد، همچنین از نظر اقتصادی، بهتر است دو نفر با همکاری هم در حد افراد متوسط جامعه درآمد داشته باشند و وابسته به اطرافیان نباشند.

بیشتر بخوانید:

ویروس خیانت خطرناک تر از ویروس کرونا

معلمی تصریح کرد: زوجین همچنین باید از نظر عقلی به بلوغ رسیده باشند تا بتوانند مسیر درستی پیش گرفته و در زمان بحران درست تصمیم بگیرند و آن را مدیریت کنند، منظور تنها بحران‌های خیلی بزرگ نیست، بلکه بسیاری از مسائل کوچک می‌تواند برای زوج‌ها یک بحران محسوب شود، به همین دلیل در دوران نامزدی و آشنایی هر یک از طرفین رابطه باید دیگری را از این نظر تجزیه و تحلیل کرده و شیوه تصمیم گیری اش را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گفته وی، نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیر این است که طرفین احساساتشان را چگونه مدیریت می‌کنند و آیا از این نظر هم به بلوغ رسیده اند یا خیر.

این روانشناس و زوج درمانگر اضافه کرد: بسیاری از افراد خواسته یا نا خواسته، پیش از ازدواج بر روی صورت خود نقاب می‌زنند، اما تجربه نشان داده است این نقاب پس از ۶ تا ۹ ماه معاشرت کنار رفته و فرد باورها، نگرش و احساسات واقعیش را آشکار می‌کند، پس بهتر است در دوران آشنایی، زوج‌های جوان به جای توجه افراطی به موضوعات فانتزی و احساسی، همسر آینده خود را در شرایط مختلف مورد تحلیل قرار داده و به رابطه شأن زمان دهند تا نقاب‌ها و ظاهرسازی‌ها از بین رفته و فرد واقعیت درونی خود را نمایان کند.

معلمی اضافه کرد: با توجه به شرایط جامعه، هر چه تشابه بین دختر و پسر از لحاظ فرهنگی، مالی، تحصیلی و مذهبی بیشتر باشد، میزان رضایتمندی از زندگی مشترک نیز بیشتر خواهد شد.

این روانشناس اظهار کرد: به طور کلی، پیشگیری بهتر از درمان است، به همین دلیل توصیه روانشناسان این است که از مشاوره‌های پیش از ازدواج در هنگام انتخاب همسر استفاده شود. تا فرد ازدواج موفق تری داشته باشد.

معلمی ادامه داد: اگر ازدواج با فردی که به بلوغ اجتماعی، عاطفی، روانی و اخلاقی رسیده انجام شود، زندگی مشترک با بحران‌های کمتری روبرو می‌شود و در صورتی که ازدواج به هر دلیلی خوب پیش نرفت، این امنیت خاطر وجود دارد که در صورت لزوم، جدایی به شکل سالم اتفاق خواهد افتاد، پس باید دوران آشنایی را بیش از پیش جدی گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    طرفین باید تحمل کردن و ایثار را یاد بگیرند علوم جدید این را آموزش نمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس