کد خبر 1199514
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ازدواج یکی از پیچیده ترین اتفاقات زندگی هر شخصی محسوب می شود. این انتخاب همراه با استرس و سردرگمی هایی همراه است. تفاوت های فرهنگی، دینی و عقاید اگر به درستی مطرح نشوند، ممکت است معضلی بزرگ در زندگی زوجین شوند. مشاوره ازدواج نه تنها در روزهای ابتدایی آشنایی افراد، بلکه در سالهای زندگی نیز اهمیت فراوانی دارد و موجب جلوگیری از حاد شدن مسائل میان زوج ها می شود.

هر آنچه در مورد مشاوره ازدواج باید بدانید!

اگر سوالاتی از قبیل موارد زیر دارید این مقاله را مطالعه کنید:

  • چرا مشاوره ازدواج مهم است؟
  • چه کسانی به مشاوره ازدواج نیاز دارند؟
  • در مشاوره ازدواج چه مواردی بررسی می شود؟
  • مشاوره ازدواج چند جلسه است؟
  • در مشاوره ازدواج چه تست هایی انجام می شود؟
     

 در پایان این مقاله جواب تمام سوالات خود را خواهید دانست.

احتمالا در اطراف خود جملات متعددی درمورد ازدواج شنیده اید! مثلا ازدواج هندوانه ای در بسته است که تا زوجین ریز یک سقف نروند خود را نشان نمیدهد! آیا شما هم با این جمله موافقید؟!

با کمی توجه به حال و روز زوج های جوان می توان چند نکته را به وضوح مشاهده کرد! اشتیاق روزهای ابتدایی آشنایی به قدری زیاد است که زوجین متوجه تفاوت ها و یا مشکلات طرف مقابل خود نمی شوند! گاهی به قدری رویا پردازانه به مراسم های عقد و عروسی و خانه رویایی هود فکر میکنند که عملا از توجه به واقعیت ها باز می مانند! برای همین مراجعه به مشاوره ازدواج اهمیت دارد! در مشاوره ازدواج با تست هایی که گرفته می شود و با صحبت های پزشک مشاور، این تفاوت ها و موضوعاتی که ممکن است از دید زوجین پنهان بماند، بررسی و برای رفع آن ها مشاوره به زوجین داده می شود.

فراموش نکنید مشاوره قبل از ازدواج کمک میکند تا میزان اختلافات زوجین کاهش پیدا کرده و درصد طلاق را کاهش می دهد.

مشاوره ازدواج چگونه به زوجین کمک می کند؟

در مشاوره ازدواج به شباهت و تفاوت های زوجین توجه می شود! شباهت ها همیشه برای شروع یک رابطه مفید و یا تفاوت ها ویرانگر یک رابطه نیستند! اما متاسفانه بسیاری از زوج ها در مراحل آشنایی به این موضوع دقت لازم را ندارند. در مشاوره ازدواج، با پی بردن به این موضوعات و بررسی رفتاری، به گونه ای آموزش های لازم برای ورود به یک زندگی مشترک به زوجین داده می شود.
 

بنابراین اولین نکته ای که در مشاوره ازدواج، زوجین درگیر آن خواهند شد، خودشناسی و روبرو شدن با خصوصیات و رفتارهای خود می باشد. شاید اینجا اولین جایی است که شخص بدون هیچ رویاپردازی با خصوصیات خود روبرو شده و آگاه می شود! با علم به این موضوع که در صورت عدم اصلاح و یا خودسانسوری دچار عواقب بد خواهد شد.

روبرو شدن با خصوصیات پنهان طرف مقابل، از دیگر اتفاقات مثبت در مشاوره ازدواج می باشد. این موضوع کمک می کند تا علایق، حساسیت ها و موضوعات مهمی که ممکن است باعث تنش شود را بهتر از قبل بدانیم و برای دوام رابطه کارهای لازم را انجام دهیم. این موارد ممکن است موضوعاتی حول محور خانواده، شغل، نوع توقع طرفین از احترام، موارد مهم از نظر آنها و حتی نحوه برخوردشان و .... باشد. گاهی عدم آشنایی شخص از نحوه برخورد در هنگام عصبانیت طرف مقابل باعث پیدایش مشکلات دیگر در زندگی زناشویی باشد. در زندگی زناشویی تمامی اتفاقات و رفتارها، به یکدیگر زنجیر شده و اتفاقات بعدی زندگی را رقم می زند.

تست های مشاوره ازدواج چه چیزی است؟

حتما برای شما سوال است که این تست ها چه چیزی را بررسی میکند! در این نوع تست به چند مورد بسیار با اهمیت در زندگی زناشویی دقیقا پرداخته می شود. به عنوان مثال مواردی مانند مسایل و مدیریت مالی شخص مورد بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال مشخص می شود رویکرد مالی بعد از ازدواج چگونه است؟ حساب های مشترک و یا جداگانه! یا همچنین روند هزینه کردن اشخاص، به عنوان مثال نحوه مدیریت و پس انداز شخص و رفتار شخص در رویارویی با با مشکلات مالی آینده مورد بررسی قرار میگیرد.هر آنچه در مورد مشاوره ازدواج باید بدانید!

از دیگر مواردی که در این تست ها مورد بررسی قرار میگیرد و بسیار با اهمیت است، توقع شخص در روابط اجتماعی بعد از ازدواج می باشد. درونگرایی و برونگرایی یکی از این موارد است. ممکن است اشخاص هر دو برونگرا و یا درونگرا بوده اما حد روابط اجتماعی متفاوتی داشته باشند.

مشاوره جنسی:
یکی از تست هایی که مشاور از شما میخواهد آن را انجام دهید تست کشش جنسی می باشد. افرادیکه دچار اختلالات جنسی هستند بیشتر در زندگی دچار تداخل با هم می شوند. مشاوران سعی میکنند با برخی درمان ها فرد را درمان کنند. در برخی موارد هر دو طرف دچار این اختلال هستند که کار کمی دشوار تر میشود. برای آشنایی با موضوعات مشاوره جنسی و اختلالات رایج وارد سایت سیمیاروم شوید.
 

چگونگی رفع و حل تعارضات از دیگر موارد مهم در این تست می باشد! اینکه چگونه می توانند نسبت به رفع مشکلات با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عنوان مثال می توانند گفتگویی سودمند برای رفع مشکلات داشته باشند و یا خیر! و یا عکس العمل آنها در این موقعیت ها چگونه است!

یکی از مهمترین موارد این لیست، مشاوره زناشویی است که در صورت عدم آموزش صحیح و عدم شناخت توقعات طرف مقابل نسبت به آن، امکان شکست خوردن زندگی بسیار زیاد است.

موارد دیگری مانند مسایل مربوط به بچه دار شدن، تفریحات، وظایف کاری در منزل، هزینه های خانواده و ارتباط با حانواده و دوستان نیز از دیگر مواردی است که در این تست ها به آن پرداخته می شود.

مشاوره ازدواج چند جلسه است؟

نمی توان نسخه ای مشابه برای همه افراد پیچید. مشاوره ازدواج عموما بین 3 تا 10 جلسه می باشد. اما بسته به نوع تفاوت زوجین، نحوه اجتماعی شدن و مسایلی که با آن روبرو هستند، این تعداد متفاوت است. اما گاهی نیاز است که زوجین بعد از شروع زندگی مشترک نیز به مشاوره مراجعه نمایند. سایت مشاوره آنلاین روانشناسی سیمیاروم در زمینه مشاوره به ایرانیان خارج و داخل کشور توانسته با بررسی بییش از 4 هزار زوج خارجی چالش های ازدواج را حل کند و زندگی خوبی را برای ایرانیان خارج از کشور آماده و فراهم کند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس