کد خبر 1210482
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
پاکستان

نخست وزیر پاکستان از پیشنهاد ریاض برای برقراری روابط حسنه با ایران استقبال کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در یک پیام توئیتری خاطرنشان کرد که طرح صلح میان دو کشور ایران و عربستان جامعه مسلمانان جهان را تقویت خواهد کرد.

وی در پیام خود نوشت: «ما از طرح پیشنهادی پادشاهی عربستان سعودی برای صلح با ایران استقبال می‌کنیم. ایران همسایه ماست و عربستان سعودی نزدیک‌ترین دوست ما. این طرح صلح، امت اسلامی را تقویت خواهد کرد».

گفتنی است، «محمدبن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی هفته جاری در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که این کشور خواهان «روابط حسنه» با ایران است.

بن سلمان به شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد: «ما خواهان شکوفایی و رونق ایران هستیم و با یکدیگر منافع متقابل داریم، اما مشکل ما اقدامات منفی ایران همچون برنامه هسته‌ای و حمایت از شبه نظامیان غیرقانونی در منطقه یا برنامه موشک بالستیک این کشور است».

لازم به ذکر است که اتخاذ این موضع جدید و تا حدودی غافلگیرانه از سوی ولیعهد سعودی ظاهراً نشاندهنده یک چرخش اساسی در موضع غالباً سرسختانه ریاض علیه تهران است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 7
    عربستان خودش موشکهایی داره که دوبرابر موشکهای ایران سرعت وقدرت داره...و نیرو وتجهیزات نظامی اش را کاملا بروز رسانی کرده اما همیسه مارالزرگنمایی میکنند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    6 5
    غلط کرد استقبال کرد. چطور یهو دم انتخابات به غلط کردن افتادین، اونم زمانی که مارب داره ازاد میشه؟! .... خودتونین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس