کد خبر 1210270
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
واکنش ولیعهد ابوظبی به موضع گیری محمد بن سلمان درباره ایران

ولیعهد ابوظبی به موضع گیری محمد بن سلمان درباره ایران واکنش نشان داد و آنرا بازتاب دهنده مواضع متعادل و دیدگاههای حکیمانه ولیعهد سعودی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی با انتشار توییتی، از مواضع مطرح شده در مصاحبه اخیر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان حمایت و قدردانی کرد.

واکنش ابوظبی به موضع گیری بن سلمان درباره ایران

بن زاید با انتشار توئیتی نوشت که مصاحبه ولیعهد عربستان بازتاب‌دهنده «مواضع متعادل و افکار عمیق و دیدگاه‌های حکیمانه و بلندپروازانه‌ای متناسب با توانایی‌های عربستان و جایگاه آن در منطقه و جهان است».

او افزود که سران عربستان مسیر آینده‌ای درخشان برای این کشور و ملتش را به خوبی می‌دانند.

گفتنی است، بن سلمان روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی العربیه ایران را یک کشور همسایه خواند و گفت که «ریاض خواهان روابط خوب و متمایز با تهران است».

ولیعهد سعودی در عین حال مدعی رفتارهای منفی از سوی ایران شد و گفت: «مشکل ما رفتار منفی ایران است و ما در حال کار با شرکای خود در جهان برای یافتن راهکار هستیم تا این مشکلات را پشت سر بگذاریم و روابطی خوب به سودِ همگان داشته باشیم».

بن سلمان در بخشی دیگر از این مصاحبه اعلام کرد: «نمی‌خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد، بلکه می‌خواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و جهان به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سید IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    64 16
    این مردک از نقطه ضعف جناح اصلاح طلبان تهوع آور در ایران برای غش و ضعف کردن در مقابل موضع گیری های این چنانی به خوبی آگاه است و می داند سوء استفاده از این نقطه ضعف این فرقه در ایجاد و تهییج اختلاف در سیاست داخلی دولت امثال حسن روحانی چه کارکرد عالی دارد! در حالی که در ورای این اظهار نظر هیچ واقعیتی در حکومت آل سعود نیست و فقط جنبه تفرقه افکنی آن مدّنظر است!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      60 12
      این نتیجه پیروزی های میدانی یمنی هاست، حالا بگید میدان هزینه دیپلماسی نشد
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 0
      زیاد مهم نیست. در موضع گیریهای و مصاحبه های سیاسی سران تمام کشورها این نحوه صحبت رایجه.
    • میرمهدی قوامی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      4 1
      روابط با همسایگان خوبه، اما من میترسم این الف بچه وهابی هم سر ما شیره بماله
    • علی مشهدی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      10 0
      بن سلمان فهمیده پشمی به کلاه دولتمردان فعلی نیست …… از الان داره چراغ سبز میده به دولت انقلابی و مقتدر و استکبار ستیز بعدی
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 8
      دقیقا کدوم چیروزی میدانی یمنیها؟ اخرین بازی که نقشه یمنو دیدی چند قرن پیش بوده؟
  • M.sh IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    42 11
    خیلی عجیبه! همزمانی سفر نماینده آمریکا در یمن به منطقه با سفر ظریف به عمان و عراق و قطر!! و از طرفی ادعای برخی از مقامات عراقی مبنی بر مذاکره ایران با عربستان سقوطی! یعنی به مردم مظلوم یمن هم از پشت داره خنجر زده میشه به نفع آل سقوط!؟ بعد اینکه عراقیها اعلان کردند که ایران با آمریکا با واسطه عراق گفتگو کردند دولتهای ایران از بیخ منکر شدند و تکذیب کردند. واقعا آدم در حیرت اینهمه خیانت و نفاق و دروغ این جماعت غرب زده میمونه!
    • حسین IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 4
      شما مشکلت با صلح در کشورهای اسلامی چیه؟!
  • ساسان IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    24 5
    تمام افعالی که استفاده کرده معکوس هستند ... منظورش اینه که این مرتیکه بی شعور نفهم و .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • شاهرخ IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    34 16
    این وهابی های خبیث هیچ آرزو و طرحی ندارند جز نابودی و محو ایران فارغ از رژیم آن و الان فقط یک یا حسین مانده تا فتح خیمه کفر مسئولین گول نخورند36
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    28 14
    نمیدونم چرا حرفای این گاو و گوساله منو یاد اصلاح طلبا میندازه! :))))))) همزمانیش با سفر اون .... هم تو حلقم، ظاهرا رفته پیش شاهزاده هاشون دوباره زانو زده!
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    امیدوارم سایت شما نشر بده،ولی کاش مطالبی که از الفاظ زشت استفاده میکنند و نشر نمیدادید. من از هیچ حزب و گروهی نیستم و با مشکلات روزمره هم درگیر هستم. همیشه اواخر دوره های هر انتخاباتی همه برای هم شمشیر از رو میبندد. ۴سال بعد هم همین صحبتها برای رئیس جمهور آینده میشود. انشاالله که مشکلات کمتر بشه. اینکه هر کس هر عقیده ای داشته باشه بسیار محترمه ولی کاش رعایت ادب هم میکردند.شاید مخاطبان شما از گروه های سنی کم باشند. اگر هم کسانی مشکلاتی درست کردند"شما الگو باشید"
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    صرف نظر از هر نقشه ای از طرف ایران باشد اگر ایران توانسته باشه این مردک احمق را متقاعد کند که امریکا در منطقه نباشد برد با ایران است در این صورت با یک حمله گازانبری ایران میتواند بحرین را پس بگیرد و ان موقع کل خلیج فارس در تصاحب ایران و ایران همسایه دیوار به دیوار عربستان خواهد بود و عربستان در قوطی خواهد بود
  • مهران IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    5 0
    شکوفایی ایران کاری به عربهای خلیج فارس مخصوصا عربستان جنایتکار ندارد. با آمریکا و اسرائیل بسته اید و یمن را بمب باران میکنید، آنوقت حرف از صلح و دوستی میزنید.
  • سعید IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    چقدر مواضع بن سلمان حکیمانه هست خاک تو سر چاپلوست کنند بن زاید
  • پوریا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    ببنید 1000هزار نقطه از امارات رو هدف بگیرید اگه زیاد حرف زدن مثل شیوه ترامپ علیه ایران روش خوبی امارات ببخت میشه
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    دیدگاه حکیمانه ی بن سلمان؟ خدایی از شدت خنده دل درد گرفتم :))))))))))))
  • NZ ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 0
    روابط خوب زمانی حاصل می شود که گرگ سقط شده باشد. اگر مرد ميدان و مردانش نبودند، معلوم نبود الان چقدر ايرانی کشته بوديد و زنانش را به بردگی برده بوديد و شهرها را باخاک يکسان کرده بوديد. حرمزاده، شما بيشرفها در يمن و سوريه و عراق نسل کشی کرديد آنهم مللی که به زبان عربی صحبت می کردند، آنوقت دنبال روابط خوب هستی! همين لحن نجس اخيرت هم باطن ديگری دارد و خواندن کلمات خود گويای دو پهلويی عريان است. عربستان و امارات دو گرگ صفت دشمن ايراني و محور مقاومت بودند و هستند و خواهند بود. تو کثافت جمال خاشقچی که شهروند خودت بود را به فجعيترين شکل ممکن به قتل رساندی و يا بعد از شهيد کردن شهيد رکن آبادی مغز و قلبش را تخليه کرديد و فرستاديد، آنوقت تو حروم زاده دنبال روابط خوبی! مگر هرزه های اصلاحات و امثال احمدی نژاد که روی شاه سلطان حسين را سفيد کردند به دنبال چنين خريتی باشند.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    نوکر من نوکری داشت خخخ شخصی که روابط ایران و عربستان رو بشدت تخریب کرد عادل الجبیر بود
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    ممکنه ترسیدن، ممکن هم هست آرامش قبل طوفان میخوان درست کنند که نمیدونند طوفان از بینشون میبره
  • حامد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    زرررررک (زرشک کوهی)! نشانه ای دیگر بر باطل بودن مذاکرات وین.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    قدیمی ها خوب گفتند که سلام گرگ بی طمع نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس