کد خبر 1209769
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
موسیقی می تواند روند خوابیدن را سرعت بخشد

تحقیقات جدید نشان می دهد موسیقی جذابیت هایی برای ایجاد آرامش در خواب دارد.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، نتایج این مطالعه نشان داد که به نظر می‌رسد موسیقی‌های آرام هنگام خواب به افراد مسنی که دچار بی خوابی هستند، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

باورهای غلط رایج درباره خواب خوب و بی‌خوابی

«ین چین چن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملی چنگ کونگ در تایوان، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم که موسیقی درمانی برای افراد مسن مبتلا به اختلال خواب مؤثر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «گوش دادن به موسیقی آرام بخش از شنیدن موسیقی ریتمیک مؤثرتر است. و گوش دادن به موسیقی به مدت بیش از چهار هفته برای افراد بزرگسال مسن مبتلا به اختلال خواب مؤثر است.»

به گفته چن، «داشتن خواب کافی می‌تواند عملکرد فکری و حافظه فرد و همچنین میزان انرژی را بهبود بخشد.»

محققان این مطالعه خاطرنشان کردند در افراد بزرگسال ۶۰ سال به بالا به نظر می‌رسد گوش دادن ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به موسیقی، با خواب بهتری همراه بود و ادامه این روند حداقل تا یک ماه، بیشترین بهره وری را به همراه دارد.

محققان دریافتند که گوش دادن به موسیقی آرام، که سرعت آرام و ملودی آهسته تری دارد، باعث خواب بهتر می‌شود. نظریه محققان این است که موسقی آرامش بخش با کاهش سرعت ضربان قلب و تنفس و کاهش فشار خون می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد.

به گفته محققان، افراد بزرگسال مسن باید ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابند. مشکلات خواب می‌تواند در تحریک پذیری و افسردگی نقش داشته باشد، باعث مشکلات حافظه و منجر به زمین خوردن و تصادف شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 7
    ترویج موسیقی در شرع مقدس اسلام، اولویت نبوده و نیست. به نظر حُکمای دین مراجعه و ملاحظه شود.
    • M IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      4 0
      الان مثلاً چیو میخوای تغییر بدی؟ موسیقی یه چیز جهانیه الان چون دین ما اسلامه گوش نکنیم؟ واقعا که بعضی از شما هم شور مسلمون بودن رو در میارید. بعضی ها با موسیقی آرامش پیدا میکنم تو نمیتونی چیزی رو تغییر بدی
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    4 0
    ما که عشقنون موسیقی چون خودم آدم دل زنده ای هستم موسیقی شاددوست دارم..چون موسیقی غمیگن انسان را افسرده وبه گذشته می بره..
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 2
    داداشم ببینید چه مشکلی تو مشرق بوجود اومده که توی زمین ابلیس گهگداری بازی میکنه رجوع کنید به سیره ائمه در مورد آرامش در خواب الا بذکر اللَّهِ تطمئن القلوب
    • من IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 0
      اسلام با موسیقی مشکلی ندارد.... هر کسیم یه علاقه ای داره.... هیچکس حق ندارد بگه با این بخواب ..با اون چیز بخواب...اینو بگو بخواب.... زندگی کنین حتی به غلط
  • با قرآن در خواب و بیداری IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    قرائت قرآن هم در بیداری نشاط معتدل می آورد و هم آرامش مطلوبی برای استراحت
  • حامد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    نه بابا؟ چقدر زرنگ و سریعند این دانشمندان! بار چندمه که چیزی که خیلی از مردم روزمره بهش عمل می کنن، به عنوان کشفی مهم! ارائه میشه. ساعت خواب دانشمنگ!
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    10:1 ببخشید این که موسیقی آروم درروح وروان آدمی تاءثیردارد روان پزشکان هم تاییدکردند..
  • علی از مشگین شهر IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    عبدلا تو چی میگی مگه ۱۰۰۰ سال پیشه دنیا پیشت رفت کرده تند رو نباشیم روشن فکر باشیم با تشکر
  • ناشناس IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    اینکه موسیقی ارام تاثیر داره و باعث آرامش میشه هیچ منافاتی با مسلمونی نداره .چرا با اظهار نظر های نسنجیده دین رو خراب میکنید .موسیقی رو هیچ کس حرام اعلام نکرده پس برا خودتون تفسیر به رای نکنید که این کار شما مشکل داره.
  • رن IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    نباید آدم شور یه موسیقی رو در بیاره اما من به شخصه قبل از کل این تحقیقات با موسیقی نه تنها در سرعت خواب بلکه در خیلی چیزهای دیگه با موسیقی حال میکردم اما در کل تحقیق جالبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس