کد خبر 1167089
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۶
افزایش اختلال سلامت روان در کودکان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی

محققان پی بردند کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلب پنج برابر بیشتر با احتمال ابتلا به اختلال سلامت روان روبرو هستند.

به گزارش مشرق، محققان دریافتند این گروه از افراد باید از لحاظ افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی تحت نظر باشند.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی درباره اضطراب‌های کودکان +راهکار

مطالعات محققان بیمارستان کودکان تکزاس نشان می دهد بیماران مبتلا به بیماری مادرزادی قلب در مقایسه با کودکان فاقد این شرایط بسیار در معرض ابتلا به افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی قرار دارند.

«کیلا لوپز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اما براساس مطالعات قبلی می دانستیم که این شرایط در نوجوانان و افراد بزرگسال مبتلا به بیماری مادرزادی قلب شیوع بیشتری دارد اما در مورد کودکان داده ای وجود نداشت.»

بیماری مادرزادی قلب اصطلاحی است که برای یک یا چند مشکل ساختاری در قلب که از زمان تولد وجود دارد، اطلاق می شود. بیماری مادرزادی قلب نتیجه عدم رشد مناسب قلب یا عروق خونی نزدیک قلب در دوره جنینی است.

بیشتر بخوانید:

آسیب کرونا به عروق خونی کودکان

در این مطالعه، گزارشات پزشکی کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۷ سال از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ بررسی شد. این مطالعه شامل ۱۱۸,۷۸۵ کودک بود که ۱۱۶۴ نفرشان مبتلا به بیماری مادرزادی قلب بودند.

در مجموع ۱۸.۲ درصد از افراد مبتلا به بیماری مادرزادی قلب دچار افسردگی یا اضطراب بودند درحالیکه ۵.۲ درصد افراد فاقد این مشکل مادرزادی دچار چنین مشکلات روانی بودند.

شیوع اختلال بیش فعالی در این گروه از کودکان دارای مشکل مادرزادی قلب در مقایسه با همسن و سال های شان ۵.۱ درصد در مقابل ۲.۱ درصد بود.

محققان می گویند دلیل افزایش احتمال اختلالات بهداشت روان در کودکان مبتلا به بیماری مادرزادی قلب چندفاکتوری است. سندروم های ژنتیکی زمینه ای، تولد زودرس، برخی روشهای درمان مشکلات مادرزادی قلب و بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان می توانند خطر ناتوانی های در رشد عصبی را افزایش دهند و می توانند در ابتلا به افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی نقش داشته باشند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس