چشم امید سهراب و کیانوش به کسب سهمیه المپیک در کلمبیا

دو ملی‌پوش مدعی و عنوان‌دار وزنه برداری ایران با وجود کسب مدال در رقابتهای قهرمانی آسیا، باز هم در کسب سهمیه المپیک ناکام ماندند تا به فکر آخرین میدان پیش رو باشند.

به گزارش مشرق، رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی شهر تاشکند ازبکستان در جریان است که این میدان آسیایی یکی از مراحل گزینشی المپیک نیز محسوب می‌شود. در همین راستا سهراب مرادی و کیانوش رستمی به عنوان قهرمانان جهان و المپیک، در این مسابقات به روی تخته رفتند تا بتوانند سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب کنند.

هر چند این دو وزنه‌بردار عنوان کشورمان توانستند در این مسابقات به مدال برسند اما باز هم نتوانستند به امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک دست یابند و سرنوشت حضورشان در این آوردگاه بزرگ به اما و اگر رسید.

کیانوش رستمی در مسابقات قهرمانی آسیا در دسته ۸۹ کیلوگرم به روی تخته رفت و در نهایت به مدال نقره یکضرب، مدال نقره دوضرب و طلای مجموع رسید.

سهراب مرادی هم که مدتها درگیر مصدومیت و جراحی و گذراندن دوران نقاهت و تمرینات ویژه بود در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه زد. او در این مسابقات به مدال برنز یکضرب و مدال نقره دوضرب و مجموع رسید و همچون کیانوش، دستش از سهمیه المپیک کوتاه ماند.

به هر حال تنها امید این دو وزنه بردار عنوان‌دار جهان و المپیک برای رسیدن به المپیک توکیو، وزنه زدن در مسابقات گزینشی کلمبیا و جمع آوری امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک است. هر چند سهراب و کیانوش کار سختی را پیش رو دارند، اما آنها همچنان امیدوارند اواخر ماه جاری عملکرد بهتری نسبت به قهرمانی آسیا داشته باشند و به جمع مسافران المپیک ملحق شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AT ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 1
    این دو وزنه بردار خوب،سالهاست که در تیم ملی هستند،ولی در وزنه برداری سن مهم است و با افزایش سن کارایی بدن کاهش میابد»بهتر بود این دو وزنه بردار بازنشسته می شدند و جایشان را به جوانان پر انگیزه و نیرومند میدادند»»بی شک جوانان بسیار نیرومند و پرانگیزه ای در این رشته ی ورزشی در ایران هست ولی شوربختانه دنبال استعدادهای درخشان تازه نفس و جوان(از دید وزنه برداری) نیستند،و باز دوباره همان وزنه بردارهای قدیمی و پیر را بکار میگیرند»»من اینجا با اطمینان میگویم اگر هم این دو وزنه بردار به المپیک برسند غیر ممکن است به مدال خوش رنگی دست یابند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس