کد خبر 1207655
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کلمبیا آخرین شانس «مرادی» و «رستمی» برای المپیکی شدن

نتایج ۲ وزنه‌بردار مطرح دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا موجب شد تا این ۲ ملی‌پوش مجبور به حضور در کشور کلمبیا برای انجام یک مسابقه دیگر شوند.

به گزارش مشرق، کسب ۲ مدال طلا، سه نقره و یک برنز توسط «کیانوش رستمی» و «سهراب مرادی» هرچند موجب شد تا امتیاز تیمی ایران افزایش پیدا کند اما از جنبه فردی سودی به حال این دو ورزشکار نامدار ایران نداشت و آنان به احتمال زیاد باید برای رسیدن به آوردگاه توکیو در آخرین گزینشی المپیک در کلمبیا حضور پیدا کنند حضوری که تکلیف سهمیه این ۲ قهرمان را مشخص خواهد کرد.

یکی از طلایی‌ترین فرصت‌هایی که کیانوش رستمی و سهراب مرادی نتوانستند از آن بهره لازم را ببرند مسابقات قهرمانی آسیا بود. این ۲ وزنه‌بردار که مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارند در مسابقات قهرمانی آسیا باوجود عملکرد خوب نتوانستند امتیاز لازم را برای کسب بهترین ورزشکار قاره کهن کسب کنند.

با احتساب امتیاز مسابقات قهرمانی آسیا اکنون کیانوش رستمی سه هزار و ۱۴ امتیاز دارد و سهراب مرادی نیز سه هزار و ۸۹ امتیاز کسب کرده است. پوجن چن از چین تایپه و دیگر رقیب وزنه‌بردارانی ایرانی نیز سه هزار و ۶۶ امتیاز کسب کرده است. رسولبکوف قرقیز نیز امروز (شنبه) در دسته ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته خواهد رفت تا بتواند امتیازات خود را افزایش دهد. امتیاز کنونی رسولبکوف سه هزار و ۲۱۸ است.

بیشتر بخوانید:

کیانوش رستمی طلایی شد ولی به المپیک نرسید

طبق نظر کارشناسان کیانوش رستمی اگر در قهرمانی آسیا، به دنبال کسب عنوان برترین وزنه‌بردار قاره کهن بود باید حداقل ۳۹۵ و حداکثر ۴۰۰ کیلوگرم را در مجموع مهار می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد و او تنها توانست ۳۷۳ کیلوگرم را مهار کند تا گره کور دسته ۹۶ کیلوگرم ایران همچنان به کلاف سردرگم تبدیل شود.

داستان سهراب مرادی نیز تفاوت چندانی با «کیانوش رستمی» ندارد زیرا او نیز در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ نتوانست عملکرد همیشگی خود را به نمایش بگذارد و رکورد مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را ثبت کرد تا وی نیز همچون رستمی باوجود کسب سه مدال مغموم به نظر برسد. براساس نظر کارشناسان مرادی باید در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در تاشکند حداقل ۴۰۰ و حداکثر ۴۰۵ کیلوگرم را در مجموع مهار می‌کرد.

با این شرایط و نتایجی که این ۲ قهرمان ملی کسب کردند نبرد رستم و سهراب وزنه‌برداری ایران از گزینشی‌های قاره آسیا خارج‌شده و آنان باید راهی کلمبیا شوند تا شاید بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند. امتیازاتی که جبران آن راحت نیست اما کلمبیا آخرین تیری است که از چله کمان دسته ۹۶ کیلوگرم ایران رها خواهد شد.

در کنار این ۲ وزنه‌بردار به احتمال زیاد علی هاشمی و علی داودی به کلمبیا اعزام شوند تا حضور فیزیکی در یک گزینشی دیگر را تجربه کنند. علی داودی تا پیش از وزنه زدن در رده پنجم برترین‌های دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم قرار داشت و علی هاشمی نیز جمع هشت نفر برتر دسته ۱۰۹ کیلوگرم قرار گرفته است.

چشم امید وزنه‌برداری ایران در حالی باید به کلمبیا دوخته شود که سهراب مرادی و کیانوش رستمی همان داستان تکراری تاشکند را با خود خواهند برد و طبق امتیازات کسب شده تا کنون رستمی باید در آنجا ۴۰۱ کیلوگرم و مرادی ۳۸۷ کیلوگرم را در مجموع مهار کنند.  

به نظر می‌رسد که این ۲ ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران با هماهنگی فدراسیون راهی آمریکا جنوبی خواهند شد تا بار دیگر بخت خود را برای حضور در توکیو بیازمایند.

اگر داستان تاشکند به روایت دیگر در کلمبیا نگاشته شود دست کادر فنی برای انتخاب دومین سهمیه ایران خالی خواهد ماند و به احتمال زیاد باید علی هاشمی با تمرینات و برنامه‌های فشرده به روزهای اوج خود بازگردد روزهایی که او در آن توانست طعم شیرین قهرمانی جهان را بچشد. هاشمی در شرایط کنونی هیچ مشکلی برای رسیدن به توکیو ندارد بلکه در بدترین شرایط نیز می‌تواند برای حضور در المپیک از عنوان برترین ورزشکار دسته ۱۰۹ کیلوگرم استفاده کند و راهی سرزمین آفتاب شود.

مسابقات گزینشی کلمبیا اواخر اردیبهشت برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فیروز IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    2 0
    پیانوش خدای اه و ناله و بهانه اوردن بود فقط میخواست خودی نشون بده که هیچیم نبود بابا جوجو تو اگه مرد میدان بودی بجای این همه بهانه رو تخته جواب میدادی بهتره بری دنبال چوپانی چون اون بیشتر بهت مزاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس