روایت دختر وزنه بردار ایران از تاریخ سازی در جده/ تقدیم مدال به خواهر دوقلو

دختر وزنه بردار ایران گفت: با وجود اینکه برای اولین بار در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان وزنه می زدم اصلا استرس نداشتم و برعکس خوشحال بودم که هر چه زودتر روی تخته بروم.

به گزارش مشرق، غزل و غزاله حسینی دوقلوهای  وزنه برداری ایران، برای نخستین بار در جده عربستان، روی تخته مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان رفتند. غزل در این مسابقات هشتم شد اما غزاله توانست تاریخ سازی کند و مدال برنز دوضرب دسته ۵۹ کیلوگرم را در حالی که با وزنه بردار تایلند رقابت داشت، به دست آورد. او در دوضرب رکورد ۹۴ کیلوگرم را ثبت کرد که  ۲ کیلوگرم بیشتر از وزنه بردار تایلندی بود.

حسینی در مجموع با رکورد ۱۶۸ کیلوگرم چهارم شد اما با همان تک مدال دوضرب توانست اولین دختر نوجوان ایران باشد که در مسابقات قهرمانی جهان به مدال رسیده است.

غزاله حسینی درباره  کسب مدال تاریخی خود بیان کرد: رقابت سخت بود اما من جنگیدم و توانستم مدال را به دست بیاورم. با توجه به رقیبانی که داشتم فکر می کردم در دوضرب مدال بگیرم که این اتفاق هم افتاد و خیلی حس خوبی داشت. امیدوارم که در مسابقات بعدی بهتر کار کنم و به مدال طلا برسم. باید تلاشم را بیشتر کنم.

او با اشاره به تجربه ای که از این مسابقات به دست آورد، گفت: من برای اولین بار قهرمانی جهان را تجربه می کردم و متوجه شدم باید بجنگم تا بتوانم قهرمانی را به دست بیاورم. 

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای اولین بار روی تخته مسابقات بین المللی رفت، چگونه استرس خود را کنترل کرد، تصریح کرد: هیچ استرسی  نداشتم و اتفاقا خوشحال بودم تا هر چه زودتر مسابقه شروع شود و شش حرکتم را درست انجام بدهم.

دختر وزنه بردار ایران در مورد اینکه خواهرش غزل موفق به کسب مدال نشد، تصریح کرد: رقابت در دسته ۵۵ کیلوگرم هم سنگین بود و خواهرم تلاش خود را کرد. الان هم به من می گوید مدالت برای من باشد و من هم می گویم مال تو باشد (با خنده). من خواهرم را خیلی دوست دارم و خیلی دلم می خواست که او هم بتواند مدال بگیرد. مدالم را هم به خواهرم تقدیم می کنم.
 
حسینی در مورد واکنش پدرو مادر و اطرافیانش به کسب  این مدال تاریخی گفت: پدرو مادرم خیلی خوشحال بودند و چند نفر از معلمانم هم تبریک گفتند.

او در پاسخ به این پرسش که دوری از خانواده و حضور در اردوهای تیم ملی  برایش سخت نبود؟ تاکید کرد: اوایل سخت بود اما  بعد دیگر سختی نداشت.  من و خواهرم کنارهم بودیم از این رو مشکلی نداشتیم.

حسینی در پایان گفت: از آقای مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری، کادرفنی تیم ملی و پدر و مادرم تشکر می کنم که خیلی زحمت کشیدند و تمام تلاشم را در مسابقات بعدی می کنم تا نتیجه بهتری بگیرم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس