به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: برنامه هسته ای و غنی سازی اورانیوم، قبل از دولت روحانی، به مرز غنی سازی صنعتی نزدیک شده بود و در این هشت سال حتما می توانستیم فعالیت های هسته ای  را برای انتفاع کشور از مزیت های آن، به مقیاس صنعتی توسعه دهیم.

اما ۹۵ درصد این چرخه به هم پیوسته، با برجام از هم گسیخت و ذخائر اورانیوم غنی شده ظرف یک دهه، از کشور خارج شد. همچنین از مجموع ۱۹ هزار سانتریفیوژ فعال، ۱۵هزار دستگاه از فعالیت باز ایستادو آبشار های به هم پیوسته آن از هم منفک شد.

این واقعیت ماجراست اما آقای روحانی با معاضدت آقای صالحی، ادعا می کند نه تنها پیشرفت هسته ای متوقف نشده، بلکه پیشرفت هم داشته ایم.

با کدام سند؟ با برخی فعالیت های حاشیه ای، یا مثلا رونمایی از فعالیت آزمایشی یک یا چند سانتریفیوژ نوع پیشرفته تر که اغلب آنها همان اوایل دولت روحانی حاصل شده یا قریب الحصول بود؟!

این رفتار، به این می ماند که کسی خودروی تا ۸۰ ۹۰ درصد سر هم شده و آماده نهایی شدن توسط افراد کاربلد را اوراق کند و هفت هشت سال بعد با نو کردن یکی از چهار چرخ بگوید دیدید کار را عقب نینداختیم، بلکه ارتقا هم دادیم!

عقب راندن برنامه هسته ای (در آستانه صنعتی شدن) در حد یک برنامه پایلوت، افتخاری ندارد. و البته مصائب دیگر برجام در تحمیل تورم های ششصد تا هشتصد درصدی به اقتصاد کشور (به عنوان دومین رکورد تورمی پس از رکورد دولت هاشمی)، داستان پر غصه دیگری است، خارج از مجال این بحث.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    12 2
    این طیف ماموریت داشتن صنعت هسته ای کشورنابود واقتصاد کشور مخطل نمایند که به خواستشون رسیده اند
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      8 1
      دوست من ماموریت فقط صنعت هسته ای نبود .کشاورزی دامپروری ساختمان فولاد ......و در نهایت امید مردم ایران بود .
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    8 1
    اینا اگه اونطور که خودشون میگین این همه افتخارات داشتن میومدن تو تلویزیون و تو برنامه ی زنده از دستاوردهاشون دفاع می کردن. جرات ندارن. اصلاح طلبای ترسو. بزدل ها.
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 9
      فكر كنم وقتي تمام دشمنان كشور در حال رصد و بهانه جويي براي گير دادن به ايران هستند، آمدن جلوي تلويزيون و شرح جزئيات پيشرفتهاي هسته اي چندان به مصلحت نباشد.
  • وطن پرست DE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    7 0
    چرخه سوخت رو فراموش کردید. با ارطش ترین قسمت فناوری هسته ای رو کلا تعطیل کردند.
  • رضا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 12
    عاخه يه حرفى بزن كه ارزش داشته باشه ، مگه همون روسيه و چين كه مثلاً دوست ما هستند اجازه ميدن كه در مقياس صنعتى فعاليت هسته اى داشته باشيم ؟!
  • علی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    دولت دست نشانده امریکا به اهدافش رسید. باید طومار اینها در هم پیچیده بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس