کد خبر 1205709
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: تحریم هایی را که دولت بایدن باید بردارد تا بتواند به برجام برگردد، روشن است: همه تحریم های پسا برجامی اوباما و ترامپ که مانع استفاده ایران از حقوق برجامی می شود. ضمن این که معنا ندارد یک تحریم را با برچسب هسته ای بردارند و همان یا بیشتر را با بهانه ای دیگر برگردانند. در این صورت، برجام کمترین ارزشی برای ایران ندارد.

برخی خبرهای جسته و گریخته، از عقب نشینی تیم مذاکره کننده در وین از حقوق ایران حکایت می کند. خط قرمز های نظام در این زمینه روشن است و این بار، اجازه عدول از این خطوط قرمز منافع ملی داده نخواهد شد.

در عین حال، همین خطوط قرمز را می توان لا به لای اظهارات صریح سال۹۴ آقای روحانی به هنگام اعلام برجام و جشن پیرامون آن پیدا کرد. او ۲۰ فروردین۹۴ در مراسم روز ملی فناوری هسته ای اعلام کرد: «ما هیچ توافقی را امضاء نخواهیم کرد، مگر آنکه در اولین روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌های اقتصادی، همان روز و بالمرّه (یکجا) لغو شود.»

روحانی همچنین ۲۳ تیر ۹۴ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به مناسبت امضای برجام تاکید کرد: "عیدانه فراوان شد، تا باد چنین بادا... امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق توافق، در روز اجرا (دی ماه ۹۴) تمامی تحریم‌ها لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل‌ونقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها بالمره (یکباره) لغو خواهد شد و نه تعلیق. امروز روزی است که قدرت‌های بزرگ اعلام کرده‌اند همه تحریم‌ها برداشته و همه قطعنامه‌های ظالمانه لغو و شرایط عادی و معمولی در روابط با ایران آغاز خواهد شد. امروز یک پایان و آغاز است. پایانی برای ظلم‌ها و اتهام‌های غلط و نابجا نسبت به ملت بزرگ ایران و آغازی برای روند جدید در شروع همکاری‌های جدید در جهان".

او همچنین 17 خرداد۹۴ در مراسم روز ملی محیط زیست گفت "اینکه می گوییم تحریم ظالمانه باید از بین برود، بعضی ها چشم هایشان را زیاد نچرخانند! تحریم های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید. تا مسئله محیط زیست حل سود. تا اشتغال جوانان حل شود. تا صنعت جامعه حل شود. تا آب خوردن مردم حل شود. تا منابع آبی زیاد شود. تا بانک های ما احیا شود".

با این تصریحات، تیم مذاکره کننده حق ندارد با هیچ توجیهی (از جمله تقسیم تحریم ها به ترامپی و اوبامایی، هسته ای و غیر هسته ای، قابل برداشتن و غیر قابل برداشتن، زمان بر بودن و تدریجی) از لغو کامل تحریم های مالی و بانکی ونفتی کوتاه بیاید؛

در صورت هر نوع عقب نشینی، این آقای روحانی است که باید رسما از مردم عذرخواهی و اذعان کند همه آن در باغ سبز نشان دادن ها و وعده ها، دروغ بوده و او در خدعه و کلاهبرداری آمریکا علیه ملت ایران شراکت کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس