کد خبر 1200531
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: فارغ از اینکه مذاکرات وین و نظایر آن چه سرانجامی پیدا کند،  آمریکا در طول هفتاد سال گذشته در دنیا این طور تحقیر نشده بود. این که تا پشت درهای مذاکره  چند کشور درباره یک موضوع برود، اما او را پشت در نگه دارند و مانع از ورودش به جمع مذاکره کنندگان شوند.

این، البته حاصل خباثت ها و عهد شکنی هایی است که دولت های اوباما و ترامپ در زیر پا گذاشتن توافق برجام مرتکب شدند. بنابراین دنیا و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به جمهوری اسلامی ایران حق داده اند که بگوید "آمریکا تا هنگام برداشتن تحریم ها نمی تواند به میز مذاکرات در کمیسیون مشترک برجام برگردد".

تصاویر مذاکرات امروز کمیسون مشترک، بدون حضور پرچم و نماینده آمریکا در داخل سالن نشست، تحقیر آمریکای مستکبر است و برای اهل دقت در دنیا، واجد معانی بسیار می باشد. رهبر حکیم ایران، در حال ادب کردن آمریکا است؛ ولو  این که آمریکا خیلی تقلا کرد با رندی و بدون پرداخت هزینه، برگردد و دوباره شیطنت از سر بگیرد.

امید این که تیم مذاکره کننده با درس گرفتن و عبرت اندوختن از روند "مذاکره/ توافق" در هشت سال گذشته، این بار بتوانند از منافع ملی با شجاعت و قاطعیت صیانت کنند. شرط این موفقیت، اهتمام به موضع حکیمانه نظام و عدم عدول از این موضع، به واسطه ترفند های مسبوق به سابقه تروئیکای اروپایی و آمریکاست.

آمریکا اگر نیازمند بازگشت ایران به تعهدات برجامی است، چاره ای ندارد که جز این که همه تحریم ها نفتی و مالی و بانکی را به شکل قابل راستی آزمایی لغو کند؛ سپس می تواند به پشت میز کمیسیون مشترک برجام برگردد.

تجربه سالیان به ما آموخت که هرگاه سر حقوق خود قاطعیت به خرج دادیم، غرب منفعل شد و متعادل تر رفتار کرد اما هر وقت ما از حقوق خود کوتاه آمدیم، آنها وحشی تر و طلبکار تر شدند.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    7 1
    :))))))) پشت پرده چی؟ فکر جردی با اصلاح طلبا دیدار نمیکنن و دستورات لازم رو نمیگن؟ گذشت از این اون سه کشور اروپایی تا حالا جز اجرای اوامر امریکا چیکار کردن؟!!
  • نادری IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    10 2
    حرف درست ومنطقی
  • 56م IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 4
    وای نگو موهای تنم سیخ شد
  • رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 2
    اگه فكر كردى امريكا قبول ميكنه و همه تحريم ها رو برميداره و ايران هم راستى آزمائى ميكنه خيالات خامه داداش !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس