«عکس یادگاری» با آمریکایی ها بجای «لغو تحریم ها»

اصلاح‌طلبان که بانی اصلی وضع موجود اقتصادی هستند، با بازی در پازل فریبکارانه طرف آمریکایی در پی آن هستند تا «عکس یادگاری» با مقامات آمریکایی را جایگزین «لغو تحریم ها» کنند.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران در وین بطور بالقوه‌ای سازنده است.

وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت که آمریکا آماده گفت‌وگوهای مستقیم با ایران بوده اما در حال حاضر انتظار نداریم که این گفت‌وگوها انجام شود.

پس از آن وب‌سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مذاکرات غیرمستقیم درباره توافق هسته‌ای که قرار است سه‌شنبه در وین برگزار شود، به‌نمایندگی از آمریکا حضور خواهد داشت.

«عکس یادگاری» با آمریکایی‌ها بجای «لغو تحریم‌ها» / بازی انتخاباتی اصلاح‌طلبان با منافع ملی و عزت مردم ایران

همزمان با انتشار این اخبار روزنامه های اصلاح طلب با تیترهایی از جمله «آغاز احیای برجام»، «احیای برجام در فاز دوم»، «شتاب گفت و گوهای برجامی»، «بن بست برجام در حال شکسته شدن است»، «نشانه های روشن برجامی» و... با ذوق زدگی از اظهارات مقامات آمریکایی استقبال کردند.

البته ماجرا به همین جا ختم نشد و رسانه های این طیف، پشت پرده این فضاسازی رسانه ای را نیز نمایش دادند. در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رقابت در برابر زمان؛ مذاکره مجدد در مورد توافق هسته‌ای» نوشت: «متاسفانه، ایالات متحده و ایران از ابتدای سال میلادی قادر به برقراری مذاکره نبوده‌اند. تا به امروز، تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ همچنان پابرجا است، به‌ طوری که ایران به تدریج و به‌ طور غیرقابل انعطافی غنی‌سازی هسته‌ای خود را بسیار فراتر از محدودیت‌های اعمال شده در برجام ۲۰۱۵ افزایش می‌دهد».

«عکس یادگاری» با آمریکایی‌ها بجای «لغو تحریم‌ها» / بازی انتخاباتی اصلاح‌طلبان با منافع ملی و عزت مردم ایران

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «از عوامل مخاطره‌آمیز برای جو بایدن، انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در خرداد ماه است که احتمالا با بازگشت محافظه‌کاران به صحنه قدرت همراه خواهد بود».

روزنامه اعتماد در ماههای گذشته نیز در مطلبی با عنوان «آمریکای بایدن و ایران» ضمن توصیه به رئیس‌جمهور آمریکا به اینکه «باید اجرای برجام را هوشمندانه بازسازی کرد» نوشته بود: «همان‌طور که بازگشت زودهنگام و نامشروط بایدن به برجام و برداشتن تمام تحریم‌های ترامپی امتیازی به نفع گفتمان مذاکره و سازش با غرب خواهد بود، ادامه راه ترامپ در مشروط کردن این بازگشت به هر شرط ریز یا درشت یا حتی طمأنینه و تاخیری که نشان از غیرقابل اعتماد بودن دولت تازه در نگاه ایرانیان باشد شانس تندروها را برای در اختیار گرفتن دست بالاتر در مناظره و انتخابات ریاست‌جمهوری به همراه خواهد داشت».

«عکس یادگاری» با آمریکایی‌ها بجای «لغو تحریم‌ها» / بازی انتخاباتی اصلاح‌طلبان با منافع ملی و عزت مردم ایران

روزنامه شرق نیز پیش از این در مطلبی مشابه نوشته بود: «به هر روی در شرایطی که انتخابات مجلس در اسفند ۹۸ نشان داد که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان میلی به شرکت در انتخابات ندارند، شاید تنها عاملی که بتواند روند انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را متحول کند، پیروزی بایدن در آمریکا و استفاده انتخاباتی جریان اصلاحات از این رخداد سیاسی باشد».

خواسته ایران کاملا منطقی و آشکار است و آن اینکه اگر تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، بازگشت آمریکا به برجام معنا خواهد داشت. در این میان، گفت و گوی غیرمستقیم و وعده های مقامات غربی تحت عنوان «احیای برجام» صرفا با هدف به حاشیه رفتن مطالبه اصلی ایران است.

مقامات آمریکایی با شراکت تروئیکای اروپا در پی آن هستند تا با کلیدواژه فریبکارانه «احیای برجام» بدون هزینه به برجام بازگشته و در ادامه، با سرپیچی از لغو تحریم ها، اجرای کامل تعهدات برجامی ایران و گسترده کردن مفاد برجام- توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران- را به عنوان مسئله اصلی جا بیندازند.

در این میان، اصلاح طلبان که بانی اصلی وضع موجود اقتصادی هستند، با بازی در پازل فریبکارانه طرف آمریکایی در پی آن هستند تا «عکس یادگاری» با مقامات آمریکایی را جایگزین «لغو تحریم ها» کنند.

در حقیقت اصلاح طلبان در پی آن هستند تا برای پیروزی انتخاباتی، منافع ملی و عزت مردم ایران را خدشه دار کرده و آن را به بازی بگیرند.

دولت بایدن در پی آن است تا به طرق مختلف و با فریبکاری، مطالبه قانونی و به حق ایران در لغو کامل تمامی تحریم ها را به حاشیه برده و با وعده و وعید و یا اقدامات نمایشی، پروژه دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران و تعمیم برجام به حوزه موشکی و منطقه ای را کلید بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    8 3
    عکس یادگاری اصلاح طلبان با آمریکا بجای لغو تحریم ها )((مردم به چیزی کم تر لغو کامل تحریم ها وراستی آزمایی ایران راضی نخواهند بود ظریف وعراقچی عکس یادگاری بگذارند تو آلبوم خاطراتشان
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    12 2
    از دو رئیس جمهور قبلی آمریکا چه جوابی گرفتید که از این سومی میخواهید بگیرید . واقعا فکر میکنید با نامه نوشتن چه پخی میشوید ؟ خخخخ
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    10 1
    این جریان چپ را بگذاری وطن را به یک اخور پر از ینجه می فروشند .
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    10 1
    مرگ برافسادطلبان وطن فروش خدا لعنتتون کنه
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    9 0
    برای پست تدارکاتچی، حاضرن ملت رو فریب بدن، میرزا آقا خان نوری از خیانت دست بردار
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    نه جدی جدی مجلسی جایی نمیخواد جلوی اینا رو بگیره ؟؟مملکتو دارن میفروشن
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    چرا دولت ساکت تماشا میکنه
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    عکس باید رو به حالت دیو انداخنه اند با او گوش های شیطانیش . باطن آمریکا همین دیو صفت بودنشان است
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 0
      اگر خوب به عکس دقت کنید دو مار ضحاک هم روی دوش های این شیطان مجسم دیده میشه
  • ایرانی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    دستگاه مذاکره کننده که بازهم دوباره سوار هواپیما شدند رفتن وین مذاکره کنند حتی قرار است مذاکرات تا آخر هفته ادامه یابد. این ایران نیست که باید مذاکره کند بلکه آمریکاست که باید خودش به تنهایی تصمیم به بازگشت به برجام بگیرد و تحریم ها را بردارد. دیگه مذاکره برای چیه؟
    • علیرضا IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      2 3
      راست می گی آمریکا توسط ایران تحریم شده ، طفلی دلارشون 6 برابر شده پراید بنجل امریکایی شده 120 میلیون، ببخشید ما اشتباهی فکر کردیم!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    البته این دولت و حزب های مربوط بقیه اعتبار خود را به باد خواهند داد
  • !! IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 0
    روزی نامه های زنجیری اصلاح طلب !!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 0
    نگاه اروپایهابه آمریکاست .تازمانی که این نشست برجام تحت تاثیرونفوذآمریکاقرارگیرد امکان پیشرفت وسازنده درآن وجودنداشته وفقط وقت اعضادرآن بیهوده سپری شده وهیچ نتیجه هم برای ایران نخواهدداشت.
  • احمدخواجوند IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    عکس رییس جمهور امریکا را طور قراردادن که احساس شود گوش بایدن عین گوش خر هست
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    برجام وقتی تازه درست شده بود (تقریبا هیچ) بود. این مرده اگر زنده هم بیش از هیچ، هیچ نخواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس