کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام الدین آشنا

انتصاب ریچارد نفیو در دولت بایدن، بار دیگر نشان داد که دیدگاه اصلاح طلبان درباره آمریکا، با آنچه در واقعیت وجود دارد، چه تفاوت فاحشی دارد.

سرویس سیاست مشرق - رسانه‌های آمریکایی به تازگی از انتخاب «ریچارد نفیو» به عنوان معاون «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران خبر داده اند..

ریچارد نفیو از معماران شبکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. نفیو در کتابی با عنوان «هنر تحریم‌ها» که اواخر سال ۹۶ منتشر شده است به چگونگی تحریم‌ها و اهداف متفاوت آن پرداخته است.

نفیو در کتاب «هنر تحریم ها» صراحتا تاکید می کند که نباید از ترس مسائل بشردوستانه و تحت فشار قرار گرفتن مردم کشور هدف، فشار تحریم‌ها را در برخی موارد کم کرد چرا که اساساً هدف تحریم ایجاد درد است و با دغدغه‌های اینچنینی تضاد دارد.

نکته قابل توجه اینجاست که ریچارد نفیو هم در دولت جمهوری خواهِ «بوش پسر» فعالیت کرده است و هم در دولت «باراک اوبامای دموکراتِ باهوش! و مودب!».

انتصاب فرد مشهور به «معمار تحریم های ضدایرانی» در دولت بایدن، بیش از پیش عیار ادعاهای طیف اصلاح طلب در بزک بایدن را آشکار کرد.

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

متاسفانه پیش از این برخی دولتمردان به صورت ویژه از انتصاب «رابرت مالی» استقبال کرده بودند. برای نمونه «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در توئیتی نوشته بود: «انتخاب احتمالی رابرت مالی حامل پیامی روشن در مورد یک رویکرد کارآمد برای حل سریع و موثر مناقشه است».

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

آشنا پیش از این در توئیتی دیگر با تعریف و تمجید از دولت بایدن نوشته بود: «سیاست فشار حداکثری به روزهای پایانی خود رسیده است. آیا دوران دیپلماسی حداکثری و رفع تحریم های غیرانسانی فرا رسیده است؟ آیا این روزهای کوتاه و شب های بلند زمستانی به سر می آید؟ بهار نزدیک است».

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

این قبیل موضع گیری ها از سوی برخی دولتمردان در کنار فعالین اصلاح طلب در حالی است که ساختار حاکمیتی آمریکا- جمهوری خواهان و دموکرات ها- نقشه مشترکی را علیه ایران دنبال می کنند. هدف اصلی، خالی کردن دست ایران از مولفه های قدرت ساز است.

برای همین «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما-دی ماه ۹۵- در یادداشتی که به مناسبت نزدیک شدن به روزهای پایانی حضور در کابینه آمریکا نوشته بود، تاکید کرد: «مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از توان هسته‌ای، به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی‌ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند».

همچنین «جو بایدن» در شهریور 99 قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان، با عنوان «راه‌های هوشمندانه‌تری برای سختگیری علیه ایران وجود دارد» بااشاره به شکست سیاست ترامپ در رسیدن به توافقی بهتر از برجام با ایران، نوشت: «وقتی ترامپ ریاست‌جمهوری را به‌ دست گرفت؛ وعده یک توافق بهتر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را داد و متعهد شد که به تهران برای مهار رفتار تهاجمی‌اش در سراسر خاورمیانه فشار وارد می‌کند. مثل خیلی از وعده‌های رئیس‌جمهور ترامپ، مشخص شد که این وعده‌ها فقط شعارهای توخالی است».

بایدن در ادامه نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد، همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

در روزهای گذشته «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه گفت: «هیچ چیز تغییر نکرده است، بایدن مدعی شد که سیاست فشار حداکثری ترامپ، شکست حداکثری بوده است...حال آنکه بایدن به رغم همه ادعاها دنباله رو سیاست ترامپ است و اروپایی‌ها هم منفعل هستند».

انتصاب ریچارد نفیو در دولت بایدن، بار دیگر نشان داد که دیدگاه اصلاح طلبان درباره آمریکا، با آنچه در واقعیت وجود دارد، چه تفاوت فاحشی دارد.

روزنامه سازندگی - متعلق به حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی به دبیرکلی «غلامحسین کرباسچی» - ۵ مرداد 99- در گزارشی با عنوان «بازگشت به برجام، عبور از براندازی؛ حزب دموکرات آمریکا وعده داد در صورت پیروزی جوبایدن رخ دهد» نوشته بود: «در سند ۸۰ صفحه ای مانیفست انتخاباتی دموکرات ها که توسط هیاتی ۱۵ نفره از یاران بایدن و سندرز تهیه شده است، لیبرال های آمریکایی تعهد کرده اند به برجام بازگردند و از براندازی جمهوری اسلامی ایران دست بردارند».

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

مجله اصلاح طلب امید جوان نیز در شماره ۵ مرداد 99 تصویر خندان جو بایدن را در جلد مجله منتشر کرد و نوشت: «رویای ایرانیِ آبان ۹۹؛ شکست ترامپ، تبریک تلفنی روحانی به بایدن، کاهش قیمت دلار، احیای برجام».

روزنامه آرمان نیز در ماههای گذشته در گزارش اصلی صفحه اول نوشته بود: «قیمت ها؛ بایدنی-کاهشی یا ترامپی- افزایشی؟».

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

کلاس «آمریکاشناسی» برای حسام‌الدین آشنا/ 
معمار تحریم‌ها در دولت بایدن و رسوایی بزک‌کنندگان آمریکا

در مردادماه سالجاری، حزب دموکرات آمریکا سیاست‌های خود را در قالب سندی ۸۰ صفحه‌ای منتشر کرد. در بخش مرتبط با ایران آمده است: «ما معتقدیم برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بهترین روش برای قطع تمامی مسیرهای حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای، به نحو قابل راستی‌آزمایی است.

خروج یکجانبه آمریکا از برجام ما را از متحدانمان جدا و راه را برای از سرگیری حرکت ایران به سمت قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای باز کرد.  به همین دلیل است که بازگشت به پایبندی دوجانبه به این توافق تا این حد اضطراری است. توافق هسته‌ای همیشه قرار بوده آغاز دیپلماسی ما با ایران باشد نه پایان آن. دموکرات‌ها از تلاش‌های جامع دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و پرداختن به سایر فعالیت‌های تهدیدکننده این کشور اعم از ستیزه‌جویی منطقه‌ای، موشک‌های بالیستیک و سرکوبگری‌ داخلی حمایت می‌کنند».

دموکرات ها در این سند به هیچ عنوان به مسئله لغو تحریم های ایران اشاره نکردند. این بدان علت است که آمریکا- هم جمهوری خواهان و دموکرات ها- حاضر نیستند که ابزار تحریم را کنار بگذارند.

رهبر معظم انقلاب- 26 آذر 99- فرمودند: «به دشمن اعتماد نکنید، این توصیه‌ قطعی من است. به دشمن اعتماد نکنید. برای مسیر رفع مشکلات مردم، برای درست شدن آینده‌ کشور به وعده‌ این و آن اعتماد نکنید، این توصیه‌ به مسئولین است. این وعده‌ها وعده‌ خوبان نیست؛ وعده بَدان و اشرار است امّا آن هم از هر صدتایش یکی وفا نکند! دشمنی‌ها را از یاد نبرید. دشمنی کردند. دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. [البتّه] این فقط مال ترامپ نیست که حالا مثلاً فرض کنید چون ترامپ رفت، بگویند تمام شد؛ نه، آمریکای اوباما هم با شما بدی کرد، با ملّت ایران بدی کرد و سه کشور اروپایی هم همین جور. این سه کشور اروپایی نهایت بدعملی را انجام دادند و لئامت را و دورویی و نفاق را در مقابل ملّت ایران نشان دادند».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است، غیر از این است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است، بیشتر دنبال این باشیم. البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده».

مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کردند: «اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    46 27
    کسی که خودش را به خواب زده نمیشه بیدارش کرد مثل این لیبرال های وطنی
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      15 4
      دقیقا . اینکه تصور کنیم امثال اینها مشکل شناختی سیاسی دارند ، پالس ساده لوحی برای اینها فرستادیم
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      6 0
      دویست سال است مملکت ایران دچار این موجودات لیبرال غربگرا میباشد اجازه هیچگونه پیشرفتی را به ایران نمیدهند بعد میگویند برای پیشرفت باید از سر تا پا غربی شویم جالب اینکه در اواخر قاجار و پنجاه سال پهلوی از سرتا پا غربی شدیم اما امان از یک متر پیشرفت تکنولوژی
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      6 0
      یک ضرب المثل معروف: آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد ……… حالا شده حکایت تعدادی از دولتمردان ایران که تمام فکر و ذکرشان و هم و غمشان، کدخدا و طواف دور این کدخدای خیالی و پفکی و باطل است….!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    20 4
    اوج بربریت یک بشر نما "نفیو در کتاب هنر تحریم ها» صراحتا تاکید می کند که نباید از ترس مسائل بشردوستانه و تحت فشار قرار گرفتن مردم کشور هدف، فشار تحریم‌ها را در برخی موارد کم کرد چرا که اساساً هدف تحریم ایجاد درد است و با دغدغه‌های اینچنینی تضاد دارد".
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    16 4
    مگر بایدن و دولتش مغز خر خورده اند که ابزار تحریمها و فشار حداکثری که ترامپ دیوانه برایشان فراهم کرده را کنار بگذارند؟!! این خوش خیالی ها را تمام کنید و بجای امید واهی به دشمن، با اطاعت عملی از رهنمودهای رهبر معظم، مشکلات کشور را برطرف کنیم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    19 4
    من فکر کنم این "آشنای" یانکی‌ها باشه نه آشنای ما!!!
    • US ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      15 5
      کابینه و مشاوران آشنا و نا آشنای امنیتی جناب حقوقدان ؛حالا خوب سرهنگ نیست .
    • محمدایوب IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      9 4
      این آشنا با چهره اش معلومه کودکی ونوجوانی در انگلیس بوده. ومورد لطف آنها قرار گرفته اینقدر پررو هست.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    18 4
    ای آشنای بیچاره از آمریکا به تو چی رسیده؟
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      16 4
      قول گرین کارت گرفته
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      4 0
      آقای آشنا عمامه را چرا برداشتی فعلا سود نداشت؟.
  • نیما IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    12 4
    این جماعت کور نیستن ها،نمی بینند... اگه در چند ماه گذشته اظهار نظرهای دموکراتها و حتی اروپاییها رو برای یه بچه ۷_۸ ساله میخوندیم،قبل از انتخابات آمریکا میگفت به رفع تحریم حداقل حالا حالاها امیدی نداشته باشین.سگ زرد برادر شغاله... اصلاحطلبها هم خودشونو میزنن به کوچه علی چپ،میخوان مردم فریب بدن و با دوگانه تحریم_تهدید رای بیارن... یعنی منافع ملی فدای منافع اصلاح طلبها
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    32 4
    در کدام کشوربرای باغچه دشمن قسم خورده اش اینقدر بیل زن هست !؟ یک مشکل بزرگ در کشور است .
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      13 4
      آره مشکل بزرگتر از اقتصاد ایران عنوانش "اصلاح طلب ها با مشی کدخدا دوستی" است. تیترش 5 کلمه است و تفسیرش هزاران صفحه نیاز دارد. اگر اصلاح طلب ها و هر کسی که چشمش به غرب است از صحنه سیاست و اقتصاد ایران کنار بروند همه چی درست می شود.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    12 4
    به این بدبخت آشنای آقای روحانی نیاز به آمریکا شناسی نیست. ولی غیرت یمنی ها را به او بیاموزید.
  • محمدایوب IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    13 4
    مشکل آشنا مشکل عدم شناخت است. باید به ایشان گفت آقای رابت مالی. با اونیکه تو می مالی فرق داره. این رابت مالی آمریکایی خطریه واونیکه تو. برات نون داره
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      3 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    15 5
    من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      9 6
      آلمانی‌ها یه مثل دارن میگن وقتی گربه تو خونه نیست موش‌ها روی میز می‌رقصند!! نیاز هست که یکبار و برای همیشه نظام موضع خودشو محکم کنه و تکلیف این جماعت رو روشن وگرنه با همین فرمون برین حتمأ در آینده مشکلات بزرگی برای کشور و نظام بوجود خواهد آمد!!!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    7 4
    حسام آشنا حداقل ظاهرتو عوض کنند تا بفهمیم با کی طرفیم
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    5 3
    ۷سال این ناآشنامشاوره داد هر روز مشکلات بیشتر شد یکبار این مشاور رابگذار کنار شاید این چند ماه باقیمانده وضع بهتر بشه
  • سعید IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    6 25
    دیدیت ، بالاخره دیدیت بایدن داره چقدر تلاش میکنه تحریم ها را برداره ولی شما تندروهای کاسب تحریم هی جلوی پاش سنگ میندازین ، نمیذارین کارش را بکنه . رفته با هزار التماس معمار تحریم ها را عضو کابینه دولتش کرده که بگو این تحریمای کوفتی را چطوری علم کردی ، حالا هر غلطی کردی خودت ساختی باید خودت هم خرابش کنی // بعد شما با این قانون مجلس فضای دیپلماسی را خراب می کنید ، فرصت ها را میسوزونید ( تحلیلی گهربار از اصلاح طلبان ).
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    4 5
    پسرک خوشگل بی خاصیت
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 5
    آمریکا حتی اگر بدترین کشور دنیا هم باشد دشمنی ادامه دار با توجه به قدرت آمریکا وبحث تحریم اصلا به نفع منافع ملی کشور نیست وخسارتهایش بی شمار است وبه نظر باید با سیاست ورزی وبا کاهش تنش ودشمنی حتی درظاهر از آثار تحریم ها و.. کاسته شود گرانی وشرایط بد اقتصادی بدجوری مردم را مستاصل کرده است بالاخره این وضعیت تا کی می تواند ادامه داشته باشد
  • حسن IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    2 0
    اشنا اگر دکتر شود هم سان شیخ حسن هم شود باز هم کلاس اول است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس