اعتراض

شهروندان آمریکایی در ۶۰ شهر مختلف آمریکا، به خشونت و جرائم نژادپرستانه علیه آسیایی‌تبارها اعتراض کردند.

به گزارش مشرق،  در پی افزایش خشونت علیه آسیایی‌تبارها در آمریکا، شهروندان آمریکایی با تظاهرات در چند شهر مختلف خواستار خاتمه تبعیض نژادی علیه این اقلیت شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، «ساتیا واتی» مسئول برگزاری این تظاهرات در شهر آتلانتا گفت: «ما در اینجا هستیم تا بگوییم خشونت علیه جوامع آسیایی-آمریکایی را برنمی‌تابیم».شهر آتلانتا چندی پیش شاهد سه تیراندازی مرگبار بود که در آن‌ها ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی‌تبار جان خود را از دست دادند.

اعتراض به خشونت علیه آسیایی‌تبارها در ۶۰ شهر آمریکا+عکس

به گفته واتی، تظاهرات در اعتراض به خشونت علیه آسیایی‌تبارها روز شنبه در ۶۰ شهر مختلف آمریکا از جمله نیویورک، واشنگتن دی‌سی، فیلادلفیا، سیاتل، شیکاگو، میلواکی، دالاس، لس‌آنجلس و هونولولو برگزار شد.شرکت‌کنندگان در این تجمعات اعتراضی، محاکمه عامل تیراندازی‌های آتلانتا با اتهام ارتکاب جرایم مبتنی بر نفرت را خواستار شدند.

واتی در این‌باره گفت: «ما این را جرمی با انگیزه نژادی می‌بینیم. این تنها گوشه‌ای از حملات بسیار زیاد و رو به افزایشی است که در سرتاسر آمریکا علیه جوامع آسیایی-آمریکایی می‌بینیم»سال گذشته میلادی، گروه «توقف نفرت‌پراکنی علیه آسیایی آمریکایی‌ها و بومیان جزایر اقیانوس آرام» در گزارشی، حدود ۳۸۰۰ مورد جرائم ناشی از تنفر را در سرتاسر آمریکا ثبت کرد.

اعتراض به خشونت علیه آسیایی‌تبارها در ۶۰ شهر آمریکا+عکس

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸۰۰ مورد گزارش جرائم متعصبانه مرتبط با شیوع ویروس کرونا علیه آسیایی‌تبارها در سرتاسر آمریکا ثبت شده است. در این گزارش تأکید شده است که بسیاری از حوادث مشابه، از نظر پنهان مانده است.«کاتریک راماکریشنان» بنیان‌گذار و مدیر این گروه می‌گوید، تحقیق درباره استفاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از سخنان نژادپرستانه نشان می‌دهد که این الفاظ او تأثیر به‌سزایی بر رفتار مردم بر گروه‌های اقلیتی دارند.

یک تحقیق جداگانه نیز نشان داده است، استفاده مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلمات «ویروس چینی» و «ویروس چین» به‌جای ویروس کرونا، موجب تغییر درک مردم آمریکا نسبت به آسیایی‌تبارها شده است.پیش از این نیز یکم فروردین امسال، به دنبال کشته شدن این شهروندان آسیایی‌تبار در حوادث تیراندازی، صدها نفر از مردم در آتلانتا پایتخت این ایالت علیه نفرت نژادی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراض به خشونت علیه آسیایی‌تبارها در ۶۰ شهر آمریکا+عکس

نتایج تحقیقات مرکز مطالعات نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی در کالیفرنیا نشان می‌دهد سال گذشته میلادی در شانزده شهر بزرگ آمریکا جرائم مرتبط با تعصبات نژادپرستانه، به‌طور کلی هفت درصد کاهش داشته اما این جرائم علیه آسیایی‌تبارها ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    چرا نفرت از آسیایی ها مگه انسان نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس