آمریکا/ ثبت تقریباً ۶۰۰۰۰ کشته و زخمی بر اثر تیراندازی در سال ۲۰۲۰!

طبق داده‌های ثبت شده در کشور آمریکا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰۰۰۰ نفر در این کشور بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده و همچنین ۴۰۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، تیراندازی‌ گسترده در کشور آمریکا با وجود همه گیری ویروس کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و تعداد قابل توجهی از مردمان این کشور بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده و یا مجروح می‌شوند.

سال ۲۰۲۱ نیز همانند سالهای گذشته برای کشور آمریکا از لحاظ تیراندازی و خشونت با اسلحه پر حادثه بوده است و طبق داده‌های " Gun Violence Archive" تاکنون ۴ هزار و ۱۲۷ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون در آمریکا بر اثر تیراندازی مرده‌اند.

  نکته قابل توجه آمار و ارقام تیراندازی‌های ثبت شده در سال ۲۰۲۰ در این کشور است؛ سالی که تمامی کشورهای جهان گرفتار همه‌گیری ویروس کرونا بوده‌اند. پایگاه خبری "واشنگتن پست" در این باره می‌نویسد، بر اساس داده‌های ثبت شده توسط "Gun Violence Archive"، در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۲۰۰۰۰ آمریکایی بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند؛ رکوردی که در دو دهه گذشته در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است!   

طبق آمار و ارقام موجود، در این سال تقریباً ۴۰۰۰۰ آمریکایی در حوادث تیراندازی مجروح گشته و همچنین ۲۴۰۰۰ نفر توسط اسلحه به زندگی خود پایان داده‌اند.

تیراندازی، آمریکا،

اکثریت قریب به اتفاق این فجایع به دور از انعکاس و توجه ملی در خانه‌ها یا خیابان‌های شهر اتفاق می‌افتد و به طور نامتناسبی بر جوامع رنگی تأثیر می‌گذارد.

"مارک باردن" یکی از بنیانگذاران گروه پیشگیری از خشونت با اسلحه، "Sandy Hook Promise"، در این باره گفت: «جوامع زیادی در سراسر این کشور وجود دارند که همواره با خشونت‌های مسلحانه روبه‌رو هستند و فقط بخشی از تجربه روزانه آنهاست.»

مرگ و میر ناشی از تیراندازی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۶۰۰ مورد بیشتر از بالاترین میزان در سال ۲۰۱۷ است و طبق نظر کارشناسان و جوامع پیشگیری از خشونت با اسلحه، این افزایش شبیه سایر روندهای نگران کننده در کشور آمریکا است.

تیراندازی، آمریکا،

"رونی دان"، استاد مطالعات شهری در دانشگاه ایالتی "کلیولند" نیز با استفاده از رقمی که شامل خودکشی است، گفت: «بیش از ۱۰۰ آمریکایی روزانه توسط سلاح کشته می‌شوند که اکثریت در جوامع سیاه‌پوستان هستند؛ ما واقعاً روی خشونت با اسلحه تمرکز نمی‌کنیم تا زمانی که این تیراندازی‌های گسترده را داشته باشیم، اما این یک مشکل مزمن و مداوم است که بخش قابل توجهی از جامعه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

بر اساس نظر کارشناسان آمریکایی همه‌گیری ویروس کرونا از چند طریق به این افزایش خشونت دامن می‌زند؛ گسترش ویروس کرونا مانع تلاش‌های ضد جرم در این کشور شد و همچنین بیکاری و استرس را در زمانی که مدارس یا سایر برنامه‌های اجتماعی تعطیل یا آنلاین بود، تشدید کرد؛ آنها همچنین به سقوط آشکار اعتماد عمومی در اجرای قانون اشاره کردند که به دنبال قتل "جورج فلوید" در "مینیاپولیس" رخ داد.

کووید۱۹ و اعتراضات نسبت به بی رحمی پلیس آمریکا نیز منجر به افزایش فروش سلاح گرم در این کشور شد؛ طبق تجزیه و تحلیل "واشنگتن پست" از داده‌های فدرال در مورد بررسی پیشینه اسلحه، در سال ۲۰۲۰ مردم حدود ۲۳ میلیون اسلحه خریداری کردند که ۶۴ درصد افزایش نسبت به فروش سال ۲۰۱۹ داشته است!

تیراندازی، آمریکا،

این آمار و ارقام کودکان و نوجوانان آمریکایی را نیز در بر می‌گیرد؛ بر اساس اطلاعات بایگانی "Gun Violence Archive" در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۰۰ کودک مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند؛ همچنین بیش از ۵۱۰۰ نوجوان ۱۷ ساله و جوان کشته یا زخمی شدند که این آمار و ارقام افزایش ۵۰ درصدی مرگ و میر کودکان و نوجوانان نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

این افزایش بسیار چشمگیر است زیرا در سالی رخ داده که اکثر کودکان به طور حضوری در کلاس شرکت نمی‌کردند و از تیراندازی‌های مرگبار در مدرسه در امان بودند؛ کارشناسان می‌گویند این افزایش، شدت خودکشی و خشونت خانگی را برجسته می‌کند!

نکته قابل توجه دیگر نیز این است که اغلب کشته شدگان در تیراندازی را جمعیت سیاپوستان آمریکا تشکیل می‌دهند؛ طبق آمار "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری" (CDC) در آمریکا ۳۷ درصد از کشته شدگان حوادث تیراندازی در این کشور را سیاه‌پوستان ۱۵ تا ۳۵ ساله تشکیل می‌دهند که ۲ برابر مردان سفید پوست در همین سنین است.

افزایش موارد مرگ و میر بر اثر تیراندازی در سال ۲۰۱۹ باعث شده تا جوامع مبارز علیه خشونت همراه با اسلحه بار دیگر نیز بر اصلاح قوانین حمل سلاح در کشور آمریکا تاکید کنند و خواستار ممنوعیت فروش اسلحه شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    2 0
    بنظرم باید خرید فروش اسلحه در آمریکا و پراید در ایران متوقف بشه
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    اگر درصد نژادی شلیک کنندگان را انتشار دهند، دلیل بالا بودن درصد بالای مقتولین سیاه مشخص می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس