کاملا هریس: آمریکا شاهد همه گیری نفرت است

معاون رئیس جمهور آمریکا نسبت به تشدید موج خشونت های مرگبار در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از یو اس نیوز، تداوم موج خشونت های مرگبار در آمریکا معاون رئیس جمهور این کشور را به واکنش واداشت.

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی مرگبار یک نوجوان سفیدپوست در شمال نیویورک، که ۱۰ تَن را به کام مرگ کشاند، گفت: آمریکا شاهد همه گیری نفرت است.

معاون رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد: آنچه مشخص است این است که ما شاهد یک همه گیری نفرت در سراسر کشورمان هستیم که با اقدامات خشونت‌آمیز و عدم مدارا همراه است.

وی در ادامه افزود: جنایت های ناشی از نفرت با انگیزه نژادی یا افراط گرایی خشونت آمیز آسیب علیه همه ما محسوب می شود.

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پی تیراندازی گسترده اخیر در شهر «بوفالو» در آمریکا، خواستار پایان دادن به تروریسم نژادپرستانه در داخل این کشور شده بود.

در جریان تیراندازی دسته‌جمعی در سوپرمارکتی واقع در شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا، ۱۰ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. رسانه های آمریکایی در این باره اعلام کردند، نوجوان ۱۸ ساله ای که خود را طرفدار برتری سفیدپوستان اعلام کرده، عامل این تیراندازی مرگبار بوده است.

تیراندازی و کشتار دسته جمعی مشکلی فزاینده و نگران‌کننده در آمریکا است. آمار کشتار از طریق استفاده از سلاح گرم در این کشور به دلیل آزادی خرید و فروش اسلحه بسیار بالاست و در چند سال اخیر به ویژه از زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، عقاید نژادپرستانه و جنایاتی که در این راستا رخ می دهد روندی صعودی داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    با آغاز جنگ در اوکراین، چقدر سردمداران آمریکایی به اینکه این جنگ به اتحاد مردم در آمریکا کمک می کند دلخوش شدند اما دیری نپایید که ورق برگشته و دیگر از افول و نژادپرستی افراطی و خشونت خبری نخواهد بود و تعامل و اتحاد آمریکا با اروپا نیز روز بیشتر خواهد شد اما اکنون مشخص شده که این خوشخیالی به پایان رسیده و جنگ اوکراین هم به اضمحلال و افول آمریکا کمکی نکرده و نقطه سر خط.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    خیلی هم عالی، خوش خبر باشی و خدا ان شاء الله بیشترش کنه!!! همون به 50 ایالت تقسیم بشین بهتره، یکم زودتر فقط وقت نداریم، آورین!!!!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    خب برای همینه که شما معاون رئیس جمهور آمریکا شدی.
  • US ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    خب چه کسی یا کسانی این کار رو کردند سرکار خانم کاملا هریس؟! غیر از این هست که قانون پلیس رو در کل آمریکا جهت ایجاد خشونت تغییر داده بودند ؟! غیر از این هست که سالها اجازه داده شده بود که از اروپا یک کشور اروپایی حملات اسپوف کال انجام دهد چون اطلاعات مردم فروخته میشد و با امکانات سایبری که به ارتش سایبری این کشور اروپایی داده شده بود می‌توانست تمامی سرویس های تلفن فوریت های پلیسی سو استفاده کند حتی افرادی جهت تغییر روند قانونی پرونده بیماران حمله سایبری شده در بیمارستان ها و مراکز پزشکی از آمریکای جنوبی به آمریکا فرستاده بود؟!!! شما های قوانین پزشکی رو برای حملات موثر سایبری تغییر داده بودید شما مرزها را برای ورود مواد مخدر سنگین آزاد گذاشته بودید. شما قوانین تان مجرم ساز و روانی ساز و معنچتاددسازرو فاحشه ساز و غیره هست. لطفاً در حرف زدن دقت کن ببین چی داری میگی اپل.
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    ولی صادق زیبا کلام ها جامعه و فرهنگ آمریکا را برای جوانان ساده لوح دانشجو، زیبا جلوه می دهند......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس