مسکو

سفیر روسیه در واشنگتن، اتهامات جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا علیه مسکو، پکن و تهران را رد کرده و آن تلاشی برای یافتن مقصر برای مشکلات داخلی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه اتهامات اخیر وزارت امنیت داخلی آمریکا علیه مسکو، تهران و پکن را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف گفت آمریکا معمولاً تلاش دارد بابت مشکلات داخلی خود درباره واکسن کرونا، طرح دولت «جو بایدن» برای مقابله با این بیماری و الزام استفاده از ماسک، را مقصر جلوه دهد.

این دیپلمات روس افزود: «این‌طور به نظر می‌رسد که برخی سیاست‌مداران [آمریکا] در تلاش هستند با ایجاد یک دشمن خارجی که بتوان همه تقصیرات را به گردنش انداخت، افکار عمومی را از مسائل داخلی منحرف کند. همه مشکلات روی هم تلنبار شده و روسیه مقصر همه چیز است».

آنتونوف گفت اتهامات روز گذشته (جمعه) وزارت امنیت داخلی آمریکا دیگر غافلگیرکننده نیست و مانند همیشه «نه اثباتی و نه واقعیتی» برای آن‌ها وجود دارد و هدف این اتهامات حفظ سطح بالایی از روس هراسی در آمریکا است.

او در ادامه، ادعاهای دولت آمریکا را قویاً محکوم کرد و پیشنهاد کرد به‌جای این اتهامات بی‌اساس، واشنگتن به همکاری به‌ویژه در مسائلی بپردازند که نمی‌توان به‌تنهایی حل‌وفصل کرد، مانند تروریسم، همه‌گیری کرونا، ‌ منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، تغییرات اقلیمی و امنیت سایبری جهانی.

آنتونوف متذکر شد: «موضع ما در این زمینه ثابت است: روسه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند. ما بر آمادگی خود برای ایجاد روابطی حرفه‌ای و عمل‌گرا و البته بر اساس منافع مشترک تأکید می‌کنیم».

وبگاه وزارت امنیت داخلی آمریکا روز جمعه در گزارشی، به معرفی تهدیدات اصلی علیه امنیت ملی پرداخت. در این گزارش از تروریسم داخلی، تظاهرات خشونت‌آمیز یا اعتراضات برانگیخته شده یا الهام گرفته از سوی تروریست‌های خارجی یا تحت تأثیر مخرب عوامل خارجی به عنوان مهم‌ترین تهدیدات یاد شده است.

در این گزارش ادعا شده: «دشمنان خارجی تلاش خود برای کاشتن بذر نفاق [در آمریکا] را افزایش داده‌اند. برای مثال رسانه‌های دولتی روسیه، چین و ایران مکرراً تئوری‌های توطئه‌ای را درباره خاستگاه ویروس کرونا و تأثیرگذاری واکسن‌ها منتشر می‌کنند که در برخی موارد دعوت به هدف قرار دادن افراد دارای تبار آسیایی را منعکس می‌کنند».

این در حالی است که بسیاری از مقامات دولت سابق آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» بارها بر عدم لزوم اجباری بودن استفاده از ماسک تأکید داشته و دارند. همچنین در این کشور، ایالت‌های جمهوری‌خواه کمترین آمار تزریق واکسن کرونا را ثبت کرده‌اند.

ترامپ و دیگر مقامات دولت او از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، با اتهام‌زنی علیه چین، از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینی» یاد کرده و همچنان بر آن تأکید دارند.

دولت جدید آمریکا به رهبری «جو بایدن» اعلام کرد ظرف چند ماه اول ریاست جمهوری، هفتاد درصد از جمعیت آمریکا را واکسینه خواهد کرد اما تاکنون فقط بیش از شصت درصد جمعیت این کشور یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

در پی افزایش چشمگیر جرائم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار، مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را با حمایت ۹۴ سناتور تصویب کرد که دولت را موظف می‌کند با جرائم خشونت‌بار علیه شهروندان آسیایی‌تبار مقابله کند.

نتایج تحقیقات مرکز مطالعات نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی در کالیفرنیا نشان می‌دهد در شانزده شهر بزرگ آمریکا جرائم مرتبط با تعصبات نژادپرستانه، به‌طور کلی هفت درصد کاهش داشته اما این جرائم علیه آسیایی‌تبارها ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

 از سوی دیگر داده‌های منتشر شده از سوی گروه «توقف نفرت علیه آسیایی آمریکایی‌ها»، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۸۰۰ مورد گزارش جرائم معتصبانه مرتبط با شیوع ویروس کرونا علیه آسیایی‌تبارها در سرتاسر آمریکا ثبت شده است. در این گزارش تأکید شده است که بسیاری از حوادث مشابه، از نظر پنهان مانده است.

یک تحقیق جداگانه نیز نشان داده است، استفاده مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلمات «ویروس چینی» و «ویروس چین» به‌جای ویروس کرونا، موجب تغییر درک مردم آمریکا نسبت به آسیایی‌تبارها شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    این نامرد روسی بیشتر از خودشون دفاع کرده نه از ما ! روسیه و انگلیس عامل جدایی سرزمین های ایران منفور ملت ایران هستند
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    هه...روسیه...با کلکسیونی از بد عهدیها..از رای دادن به تحریمها در سازمان ملل.....تا واکسن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس