کد خبر 1192140
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
سنگ اندازی نمایندگان آمریکایی برای خارج شدن نام کوبا از فهرست حامیان تروریسم

نمایندگان آمریکایی به دنبال آن هستند تا مانع از بازنگری بایدن در تصمیم دولت ترامپ در قراردادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم هستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در آخرین روزهای زمامداری اش، کوبا را به فهرست کشورهای حامی تروریسم اضافه کرد، نمایندگان آمریکایی قصد دارند مانع از بازنگری دولت جو بایدن در این تصمیم شوند.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا سفیرش را از کوبا فراخواند

بر اساس این گزارش، سناتورهای جمهوریخواه از جمله مارکو روبیو، ریک اسکات و تد کروز با ارائه طرحی قصد دارند مانع از آن شوند که جو بایدن یا آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده، نام کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف کنند.

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ۵ سال قبل نام کوبا را از این فهرست خارج کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا در ۱۰ روز پایانی دولت ترامپ نام کوبا را به این فهرست اضافه کرده بود. مایک پامپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شده بود که "این اقدام مانع از دسترسی نظام کوبا به منابع مالی لازم برای سرکوب مردم این کشور خواهد شد و با اقدامات خرابکارانه کوبا در ونزوئلا نیز مقابله خواهد کرد."

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره گفت: تغییر سیاست کوبا فعلا در اولویت های مهم بایدن قرار ندارد ولی ما متعهد به قراردادن مسائل حقوق بشری در اولویت سیاست های ایالات متحده هستیم و همچنین متعهد هستیم تا به دقت سیاست ها و تصمیمات دولت قبلی را مورد بازنگری قرار دهیم از جمله تصمیم مربوط به قراردادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم.

بر اساس این قانون پیشنهادی، آمریکا نمی تواند نام کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف کند، آن هم تا زمانی که کوبا همه زندانیان سیاسی را آزاد کند و انتخابات دموکراتیک برگزار کند.

روبیو نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: دولت ترامپ حق داشته است تا در تصمیم دولت اوباما برای حذف نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم، بازنگری کند. در دوره این دولت نیز ما باید مطمئن شویم که اقدامات معناداری اتخاذ خواهد شد تا نظام کاسترو و دیاز کانل همچنان پاسخگو خواهند بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس