کد خبر 1197354
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
راهپیمایی مردم کوبا

صدها نفر از مردم کوبا با راه اندازی یک کاروان ضد تحریم، در مخالفت با تحریمهای واشنگتن علیه مردم این کشور راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، صدها کوبایی روز یک شنبه در هاوانا پایتخت این کشور با برپایی کاروان اعتراضی خواستار پایان تحریمهای آمریکا علیه مردم این کشور شدند. 

بیشتر بخوانید:

سنگ اندازی نمایندگان آمریکایی برای کوبا

براساس گزارش شبکه الجزیره، معترضان کوبایی سوار بر خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت درحالیکه پرچم کشورشان را با خود حمل می‌کردند و شعار ضدتحریم سر می‌دادند از مقابل سفارت آمریکا در هاوانا عبور کردند. 

تجمعات ضد تحریم علاوه بر هاوانا در ۵۰ شهر دیگر جهان طی دو روز آخر هفته برگزار شد تا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را برای لغو تحریمهایی که دونالد ترامپ علیه کوبا وضع کرده بود تحت فشار قرار دهند. 

«فلیکس مویا» یکی از حاضران در تجمع به خبرگزاری رویترز گفت، ما اینجا جمع شدیم تا پایان تحریم و پایان محاصره را خواستار شویم.

«برونو رودریگوئز» وزیر خارجه کوبا با حمایت از معترضان گفت که تحریمها برای مردم مضر، غیرقانونی و غیراخلاقی است و باید برداشته شوند.

علیرغم تلاشهای «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا برای عادی سازی روابط با هاوانا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به بهانه حمایت از تروریسم تحریمهای زیادی را علیه مردم کوبا وضع کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در رقابتهای انتخاباتی قول داده بود که سیاستهای دولت آمریکا را به دوران اوباما بازگرداند. با این حال دولت بایدن تا کنون هیچ کدام از سیاستهای واشنگتن علیه هاوانا را تغییر نداده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    خدا قوت به مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس