کد خبر 1182714
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
آمریکا: جنگ یمن راهکار نظامی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بازنگری در روابط میان واشنگتن و ریاض خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در واشنگتن دی سی گفت: رئیس جمهور بایدن اعلام کرد در روابط با عربستان که شریک مهمی برای آمریکا است، بازنگری می‌کند.

وی تصریح کرد: شراکت با عربستان راهبردی است و باید منعکس کننده احترام به ارزش‌هایی باشد که طرفین را به هم ربط می‌دهد. ما با عربستان تا جایی که منافع مشترک حکم کند، همکاری می‌کنیم و در مسیر همکاری با این کشور، از روشن سازی و دفاع از منافع و ارزش‌های خود چشم پوشی نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

اعلام جنگ داعش علیه انصارالله یمن

ند پرایس افزود: حل و فصل نزاع یمن راهکار نظامی ندارد و ما به مسیر دیپلماتیک برای برقراری صلح و امنیت در این کشور اولویت می‌دهیم.

دولت جو بایدن در تازه‌ترین تصمیم خود از لغو تصمیم ترامپ در قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی خبر داده است. در مخالفت علنی با تصمیم بایدن که خشم مقامات سعودی از تصمیم دولت جدید آمریکا درباره انصارالله یمن را نشان می‌دهد یک مقام سعودی مدعی شد: حوثی‌ها همچنان گروهی تروریستی صرف نظر از تصمیم واشنگتن هستند.

سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این گفته بود که آمریکا خواستار تجدید نظر در مناسبات خود با عربستان سعودی است و بر آن است تا این مناسبات را از نو تعریف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    پویوز شش سال است با شدیدترین سلاحهای مرگبار نظامی آمریکا اروپا یمن فقیر را بخاک و خون کشیده اند بیشرف تازه میگویید یمن داخل نظامی ندارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس