دستگیری چند فرد در بجنورد به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی

دادستان بجنورد از بازداشت چند متهم به اتهام شرب خمر، تهدید علیه بهداشت عمومی و شرکت در مجلس مختلط لهو و لعب در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدجواد ایلالی به بازداشت چند فرد به اتهام شرب خمر و تهدید علیه بهداشت عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: به موجب گزارش مرجع انتظامی، شب گذشته در یکی از باغ تالارهای غیرمجاز در شهرستان بجنورد پارتی مختلطی برگزار و تعدادی مرد و زن در فضای محدود و با وضع نامناسب و بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در این مجلس لهو و لعب شرکت داشته و متأسفانه مبادرت به شرب خمر و رقص و پایکوبی نیز نموده بودند که با اقدام به موقع این دادستانی، علاوه بر پلمپ محل برگزاری این مراسم، برگزارکنندگان و عوامل اصلی مرتبط با ماجرا دستگیر شدند و همچنین در این خصوص پرونده قضائی تشکیل شد که مراتب به یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارجاع و در حال حاضر مطرح رسیدگی است.

دادستان بجنورد تصریح کرد: در بازجویی اولیه از متهمین، مقام قضائی رسیدگی کننده، با بررسی مستندات و محتویات پرونده، قرار تأمین کیفری صادر کرد که در ادامه منجر به بازداشت تعدادی از متهمین شد.

وی در خصوص ماهیت اتهامات و بزه‌های انتسابی به متهمین نیز افزود: شرکت در مجلس مختلط لهو و لعب، شرب خمر و همچنین تهدید علیه بهداشت عمومی به لحاظ عدم رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، از جمله اتهامات متهمین می‌باشد.

ایلالی همچنین با بیان اینکه برخی افراد فرصت طلب به بهانه‌های مختلف از جمله جشن تولد مبادرت به برگزاری پارتی مختلط و مجلس لهو و لعب می‌کنند و عملاً موجبات فساد خود و دیگران را فراهم می‌سازند، بیان کرد: هر فردی به ویژه جوانان ممکن است به هر دلیلی در معرض تهدید و آسیب قرار گیرند، ولی عقلانیت حکم می‌کند و البته مردم و مسؤولین نیز انتظار دارند که در جامعه اسلامی قانونمداری و احترام به شرع و قانون همواره در اولویت رفتار و کردار هر شخص قرار گیرد و افراد، قبل از هر اقدامی به عواقب و پیامدهای آن فکر کنند و اصولاً ضوابط و مقررات قانونی و شعائر دینی و قواعد شرعی را رعایت کنند؛ چراکه رفتارهای پرخطری وجود دارد که ممکن است از این نوع مناسبات ناصواب و غیر مشروع ناشی شود و لطمات و ضربات جبران ناپذیری بر پیکر فرد و خانواده وارد سازد.

دادستان بجنورد به خانواده‌هایی که با هزاران امید و آرزو و با تحمل رنج فراوان اعم از درد دوری از فرزندان، همچنان امیدوارند تا آینده بهتری برای فرزندانشان رقم بخورد، توصیه کرد: بیشتر و بهتر مراقب فرزندانشان باشند چراکه ممکن است افرادی در کمین باشند تا با هدف دایر کردن مراکز فساد و فحشاء آنان را به دام انداخته و به تباهی و فساد بکشانند و حتی شاید این نوع افعال مجرمانه را در پوششی ظاهراً متعارف و قانونی مانند برگزاری جشن تولد، انجام دهند و عده‌ای را فریب داده و در مجلس پارتی مختلط دور هم جمع کنند و با فراهم ساختن اسباب لهو و لعب دیگران را نیز در ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرب خمر، استعمال مواد مخدر و... و. مشارکت دهند؛ لذا بهتر است این نظارت‌ها به ویژه زمانی که فرزندانشان دور از خانه و کاشانه هستند تقویت شود.

وی درباره آخرین وضعیت این پرونده نیز گفت: تحقیقات تکمیلی تا روش شدن تمامی زوایای ماجرا کماکان ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس