زنان اصلاح طلب

یک جریان سیاسی خاص که در کارنامه‌اش سکوت برای همسرکُشی، استفاده تبلیغاتی از بانوان برای انتخابات‌ها و منزوی‌ساختن زنان وجود دارد چگونه می‌تواند خود را حامی حقوق بانوان معرفی کند!؟

سرویس سیاست مشرق – "نامزد زن برای انتخابات ریاست‌جمهوری" همواره یکی از ان‌قلت‌های چپ سیاسی برای حاکمیت ایران بوده است.

تقریبا در هیچ دوره‌ای از انتخابات‌های ریاست‌جمهوری نیست که چپ‌های ستادی و برخی زنان منتسب به آنها به صحنه نیایند و بر لزوم معرفی کاندیدای زن تأکید نکنند.

در همین رابطه، رسول منتجب‌نیا، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در یادداشتی در شماره چهارشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با اشاره به پیشنهادات پیش روی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰، حقایق بیشتری را درباره علت اشتیاق اصلاح‌طلبان به طرح بحث پیرامون "نامزد زن برای انتخابات ریاست‌جمهوری" مطرح کرده است.

او می‌نویسد: پیشنهاد دیگر این است که اصلاح‌طلبان به سراغ زنان اصلاح‌طلب و دارای شایستگی بروند و آنان را به نامزدی در انتخابات تشویق کنند. حضور زنی شایسته در انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی اصلاح‌طلبان برای اصلاحات خوب است و مردم نیز اقبال بیشتری به انتخابات نشان خواهند داد.

منتجب‌نیا می‌افزاید:

"با این اقدام اعتماد مردم نسبت به اصلاحات تا حدی بازسازی خواهد شد و میزان مشارکت نیز بالا خواهد رفت. اگر یک زن شایسته مدیر و مدبر که تجربه مدیریت موفق داشته باشد، وارد صحنه شود، اگر نگوییم ۵۰ درصد واجدین شرایط رای برای حضور در انتخابات ابراز علاقه می‌کنند، ده‌ها درصد رای به سبد آن ریخته خواهد شد، در نتیجه مشارکت بالا خواهد رفت. "

در یادداشت او همچنین می‌خوانیم: این موضوع از هر جهت به نفع کشور خواهد بود، زیرا هم مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و هم اعتمادسازی در حوزه عمومی انجام می‌گیرد. اگر اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات آینده از یک نامزد شایسته خانم حمایت کنند، کار بزرگی انجام داده‌اند. این اقدام موثر که تاکنون نیز سابقه انجام آن در کشور وجود ندارد، بدون شک در تاریخ باقی خواهد ماند. [۱]

"شهردار زن" نگذاشتیم که نگذاشتیم! / "نامزد زن" معرفی کنیم تا مردم به هر قیمتی به ما رأی بدهند

خوانشی که از این اظهارات منتجب‌نیا به ذهن متبادر می‌شود "فریب مردم" و پیروزی به هر قیمتی است.

اصلاح‌طلبان در سابقه خود هیچ زن مدیر و مدبری را پرورش نداده‌اند و کارنامه زنان مشهور آنها مثل خانم ابتکار، خانم مولاوردی و خانم آذر منصوری نیز نه تنها هیچ اثری از کارآمدی و تدبیر ندارد بلکه مشحون از ناکارآمدی، حاشیه و معارضه با نظام اسلامی است.

و هنگامیکه یک جریان سیاسی به معرفی چنین افرادی بعنوان نامزد انتخاباتی به مردم اصرار می‌کند یعنی دنبال فریب دادن مردم است.

وانگهی باید به ژن ضد زن و خشن اصلاح‌طلبان نیز اشاره داشت.

یعنی کسی باید خود را حامی حقوق بانوان جلوه دهد که در کارنامه‌اش سکوت نسبت به همسرکُشی، استفاده تبلیغاتی از بانوان برای انتخابات‌ها و منزوی‌ساختن زنان نداشته باشد.

شاید برای مردم و مخاطبان محترم جالب باشد که اصلاح‌طلبان در دوره اخیر شهرداری و شورای شهر تهران و هنگامی که اکثریت قاطع شورای شهر را در اختیار داشتند و هیچ نظارتی هم بر آنان نبود؛ حاضر به انتصاب یک شهردار زن برای تهران نشدند!

و جالب آنکه زنان شهیر اصلاح‌طلب نیز به این قضیه رضا دادند و در فرمان‌بری سیاسی از هسته سخت اصلاحات سکوت کردند.

اکنون شاهدیم که جریانی با این سابقه عجیب در بحث بانوان اما پیشنهاد می‌دهد که یک زن کاندیدا شود و بعد آنطور که منتجب‌نیا می‌گوید "ده‌ها درصد رای به سبد آن ریخته خواهد شد، در نتیجه مشارکت بالا خواهد رفت"!

او اما توضیح نمی‌دهد که این ده‌ها درصد آیا قرار هست که به سابقه تاریک اصلاح‌طلبان در بحث حفظ حقوق بانوان آگاه شوند یا خیر!؟

و آیا اصلاح‌طلبان قصد دارند به هر قیمتی پیروز انتخابات بشوند بدون اینکه کارنامه و کارآمدی نامزدشان اهمیتی داشته باشد!؟

اینها سؤالاتی است که رجال ستادی اصلاحات بایستی پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای آنها داشته باشند...

***

۱_https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/۳۰۹۰۶۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    47 1
    دولت اصلاحاتی راستگویان!! مدعی دفاع از حقوق زنان حتی یک وزیر زن هم نداشت، حالا زمان انتخابات که شده با زهم به فکر سواری گرفتن از افکار عمومی با دروغ حمایت از زنان شده
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    22 1
    افراد سالم مناسب ریاست جمهوری به جای تبلیغات کار عملی و برنامه ریزی میکنند که اگر به ریاست‌جمهوری رسیدند شروع به اجرای طرح های سازنده کنند مانند سعید جلیلی و سعید محمد اما متاسفانه تاکنون مردم تحت تاثیر تبلیغات بودند بدون پیگیری حقایق .امیدوارم امسال به یه شخص انقلابی و مناسب رای بدهند بدون تاثیر از رسانه های غربگرا
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    32 0
    گونه ای جهش یافته از سرطان اصلاحات ...
    • سوخته IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      28 1
      هیچ کلمه بهتر از جهش یافته برای معرفی این جماعت که برازنده آنهاست پیدا نمی کنی
  • جانباز IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 16
    چه عیبی داره شهردار زن هم می تونیم داشته باشیم .مثل بقیه ی کشورها .
    • US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      راننده زن هم در خیابان داریم چه اشکالی بوجود اموده ؟
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      یه شهردار زن ما داشتیم ظرف یکسال طلاق گرفت!!
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    20 0
    اصلاح‌طلبا‌ همانند جاشون آمریکا از زن فقط سواستفادشو‌ فهمیدن زن براشون ابزار رسیدن به اهداف کثیفشونه
  • امید IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    14 3
    زن چیکارش به سیاست. سیاست یک کار کاملا مردانه است.
    • مصطفی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      6 0
      سیاست مدار بودن به زن بودن یا مرد بودن نیست. مهم اینه که شخص مناسبی با همه ویژگی هایی که باید داسته باشه رو پیدا کرد. اما الآن صحبت از اینه که این جریان حتی در فرصت هایی که داشته هم به بانوان هیچ مسئولیتی نداده من جمله شهرداری تهران در این دوره و یکی از وزارت خونه ها در دوران روحانی و خاتمی.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 13
    خانم دکتر ملاوردی تنها امید مردم ایران. رای ما ملاوردی. برسد به دست شورای نگهبان.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    8 0
    عسلاحاتچی زن و مرد نداره، فقط به درد وقت تلف کردن و سیاسی کاری میخورن!!!
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    8 0
    راستی از نجفی چه خبر
    • کریم IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 4
      از بقایی و طبری چه خبر؟؟؟
  • DE ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    20 0
    اصلاحاتچی های عزیز! بیخود بخودتون زحمت زیادی ندید! شما شترمرغ هستید! نه میتونید بار ببرید نه میتونید بپرید! رئیس جمهورحکم لکوموتیو قوی پیکر رو داره که باید دهها ترن سنگین رو از پشت بکشه بره جلو. نکنه با خودتون سر شوخی رو باز کردید!
    • نامی IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 2
      مگه کاندیدهای شما حمالند که بارببرندهههههههههههه.
  • وحید IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    2 0
    شورای نگهبان باید دلایل رد صلاحیت مفسدان سیاسی اقتصادی و محفل ماسونی حامی آنها را در تلویزیون توسط کارشناسان معتبر مجرب و خوش بیان افشا واعلام کند حتی کوچکترین مسایل ....
  • جزایر شهر مشهد ! IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    1 0
    باوجودی سالهاست مردم مشهد معترضند چرا محدوده شهرها تا دهها کیلومتر به سمت آرامگاه فردوسی بردند، اما منطقه حاشیه صدمتری (شهد چراغچی)، حد فاصل سپاد تا میدان شهید فهمیده، قطعات داخل شهر شده و اما جزء شهر هست و اما آن ستونکهای اعلام محدوده شهر همچنان پابرجاست! تمام عناصر شهری حاکمیتی مثل تلفن و آب برق و گاز هست، اما خانه ها پلاک ندارند، قسمتهایی از انتهای کوچه ها که بعضا چندتایی زمین خالی است آسفالت نشده! مثل کوچه های محله کشاورز و خیابان شهید شکوری و کشف و خین عرب و صد متری لاقل آن ستونها را بردارند و خانه پلاک کنند، اینها که دیگر هزینه ندارند. لفزا سریعتر اقدام کنند. قبل همین عید 1400

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس