مهدی قایدی احمد نوراللهی

از بازی دربی به بعد هر چقدر مهدی قایدی که به پرسپولیس گل زد، در امر گلزنی افت کرد، احمد نوراللهی که در دربی موقعیتهای زیادی را از دست می داد اوج گرفت.

سرویس ورزش مشرق - بهترین گلزنان تیم های استقلال و پرسپولیس در ترکیب این دو تیم سرخابی در مقاطعی از نیم فصل اول در دو جهت مخالف هم حرکت کردند. یکی از مقطعی دیگر گل نزد و دیگری در اواخر دور رفت گلزنی هایش را استارت زد.

مهدی قایدی با ۴ گل زده و احمد نوراللهی با ۵ گل بهترین گلزنان استقلال و پرسپولیس هستند که ظرف ۱۵ هفته سهم عمده ای در بالانشینی تیم شان در جدول رده بندی لیگ برتر شده و جزو مؤثرترین نفرات به حساب می آیند. البته باید این را در نظر گرفت که وریا غفوری نیز با همین تعداد گل زده با قایدی برابری می کند ولی قایدی با ۳ پاس گل و گرفتن یک پنالتی برای تیمش به مراتب از وریا موفق تر بوده است.

افت قایدی، اوج گیری نوراللهی!

*مهدی قایدی و افت محسوس بعد دربی!

گروهی از کارشناسان فوتبالی دلیل افت مهدی قایدی در فصل جاری لیگ برتر را مراقبت های بیشتر مدافعان و هافبک های رقبای استقلال از این ستاره بوشهری در مسابقات این فصل از لیگ برتر می دانند. بازیکنی که با توجه به فیکس شدن در فصل نوزدهم از سوی استراماچونی هنوز کسی به آنصورت روی او حساب نمی کرد در فصل بیستم و با درخشش در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و تیم ملی به یکی از سوژه های اصلی آنالیزورهای تیم های حریف استقلال تبدیل شد تا به شکل منطقه ای یا یارگیری من تو من از او مراقبت شود.

اما این سئوال برای بسیاری از هواداران استقلال همچنان باقیست که چرا مهدی قایدی تا دیدار با تراکتور روند گلزنی اش را به خوبی استارت زده بود ولی از دیدار با این تیم تبریزی به بعد که مهدی آخرین گلش را زد دیگر موفق به گلزنی برای استقلال نشد. مهدی قایدی ابتدا درتاریخ ۱۰ دی روبروی آلومینیوم طلسم گل نزدن هایش را شکست و بعد ۵ روز بعد در دیدار با گل گهر سیرجان دومین گلش را زد و روبروی پرسپولیس در تاریخ ۲۲ دی سومین گلش را به ثمر رساند و تراکتور در تاریخ ۲۹ دیماه آخرین تیمی بود که دروازه خودش را توسط قایدی باز شده دید. این مهاجم تکنیکی و دریبل زد که گلهای زیبایی هم برای استقلال شده از ۲۹ دی تا ۲۵ بهمن در هیچ مسابقه ای گلزنی نکرد و اصطلاحا چشمه گلزنی اش خشکید!

افت قایدی، اوج گیری نوراللهی!

*احمد نوراللهی و اوجگیری پس از دربی!

در تیم پرسپولیس اما این احمد نوراللهی بود که به واسطه ترافیک بیش از اندازه در خط هافبک این تیم از سوی یحیی گل محمدی به عنوان یک مهاجم به بازی گرفته شد تا خلاء عیسی آل کثیر محروم، مهدی ترابی و علی علیپور جدا شده در خط حمله اش را توسط او پر کند. احمد نوراللهی هم با همه توان در این پست به میدان رفت و در هفته های ۴ و ۵ در دو دیدار متوالی دو گل برابر شهر خودرو (۰-۳) و نساجی مازندران(۱-۱) به ثمر رساند تا در دیدار با تیم شمالی پرسپولیس را از یک شکست در خانه حریف نجات بدهد.

نوراللهی دیگر گل نزد تا در دربی با یک عملکرد غیرقابل توجیه با هدر دادن سه موقعیت مطلوب گلزنی از روبروی دروازه استقلال آه از نهاد همه پرسپولیسی ها به هوا ببرد! پس از آن دیدار اعتراضات زیادی به این بازیکن شد و البته به یحیی گل محمدی که از نوراللهی در خط حمله استفاده می کند. اما نوراللهی از این انتقادات نه تنها دلخور نشد و افت نکرد بلکه پس از دربی توانست ۳ گل دیگر به ثمر برساند. گلهایی که همگی منجر به کسب ۳ امتیاز تیمش شد. او در دیدار هفته یازدهم برابر فولاد(۱-۲ - زننده گل دوم)، دیدار هفته سیزدهم مقابل ماشین سازی(۱-۲ - باز هم زننده گل دوم) و هفته پانزدهم در مصاف با پیکان(۰-۱) گلهایی زد که منجر به صعود تیمش به رده دوم جدول شد. ضمن اینکه پرسپولیس هنوز یک بازی عقب افتاده دیگر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    14 4
    چاره كار يه پرس كوبيدست
  • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 4
    همه راضی.قایدی ناراضی.یک پرس جوجه کباب.
  • Reza IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    ۳ شب بره مسافر بزنه مثل دفعه قبل خوب میشه
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    خب!
  • ایلدیز IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 1
    فدات بشم مهدی که نرفتی ودل مارو نشکستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس