کد خبر 1174363
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مجارستان واکسن چینی «سینوفارم« را تایید کرد - کراپ‌شده

بنابر اعلام مقامات بهداشتی مجارستان، سازمان تنظیم‌کننده دارو در این کشور اروپایی واکسن کرونای چینی ساخت شرکت «سینوفارم» را تایید کرد.

به گزارش مشرق، «سسیلیا مولر» جراح کل مجارستان روز جمعه در یک نشست گفت متخصصان تنظیم‌کننده دارو در این کشور اروپایی واکسن کرونای ساخت شرکت «سینوفارم» چین را تایید کردند.

به گزارش رویترز، این تایید بعد از آن انجام شد که دولت مجارستان روز پنجشنبه اعلام کرد به هر واکسنی که به دستکم یک میلیون نفر در هر کجای دنیا تزریق شده باشد، برای استفاده اضطراری مجوز می‌دهد.

دولت مجارستان به تازگی اعلام کرده بود برای خرید واکسن کرونا با شرکت سینوفارم چین به توافق رسیده است. به این ترتیب مجارستان نخستین کشور اتحادیه اروپاست که برای خرید واکسن چینی اقدام می‌کند.

دولت مجارستان به شدت از اتحادیه اروپا به دلیل روند کند واکسیناسیون انتقاد کرده و باور دارد، رویه کنونی تهدیدی برای بازگشت به شرایط عادی اقتصادی است. 

یکی از مزیت‌های واکسن چینی این است که می‌توان در دمای عادی یخچال نگهداری کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های چین نیمه‌ آبان ماه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند که رییس شرکت داروسازی سینوفارم گفته هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

به گفته «لیو جینگژن» رئیس شرکت سینوفارم، دیپلمات‌های اعزامی، دانشجویان، کارمندان اعزامی پروژه‌های ساختمانی،کارکنان کمپانی‌های مختلف چینی مانند شرکت «ملی نفت چین»، شرکت «پتروشیمی چین» و همچنین هواوی این واکسن را دریافت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس