وحشت اروپایی‌ها از گسترش گونه‌های جدید ویروس کرونا

سران کشورهای اروپایی روز جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۹ در نشست شورای اروپا نسبت به گسترش افسارگسیخته گونه‌های مسری‌تر ویروس کرونا به ویژه نوع انگلیسی آن، بشدت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، «شارل میشل» رییس  شورای اروپا پس از پایان این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با حضور در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که شرکت‌کنندگان درباره راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت مقابله با این بحران رایزنی کردند. آن‌ها ضمن توجه به وخامت اوضاع درباره گام‌های لازم برای جلوگیری از تشدید بحران تبادل نظر کردند.

رییس  شورای اروپا ضمن اشاره به اهمیت باز نگه داشتن مرزهای داخلی و خارجی اروپا برای تضمین فعالیت بازار، بر لزوم اعمال محدودیت‌ علیه سفرهای غیرضروری تاکید کرد. سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا در اروپا از دیگر موضوعاتی بود که به گفته میشل در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«اورسولا فون درلاین» رییس کمیسیون اروپا نیز در همین نشست خبری بحران کرونا در اروپا را بشدت جدی خواند و گفت؛ به رغم کشف واکسن این بیماری دلایلی محکمی برای نگرانی نسبت به گونه‌های مسری‌تر کرونا وجود دارد و ما باید در واکنش به این مساله متمرکز و مصمم‌تر عمل کنیم.

او همچنین بر لزوم توزیع به هنگام واکسن کرونا از سوی شرکت‌های تولید کننده و استفاده موثر از ذخایر فعلی تاکید کرد. این در حالیست که کشورهای اروپایی می‌گویند تاخیر در توزیع واکسن فایزربیونتک در برنامه واکسیناسیون آنها وقفه ایجاد کرده است.

در پایتخت اسپانیا و مناطق اطراف این شهر مقام های بهداشتی مجبور شدند که روند واکسیناسیون را متوقف کنند چون فقط نیمی از محموله سفارش داده شده واکسن فایزر بیونتک را که انتظار داشتند، دریافت کردند. بخش‌های زیادی از ایتالیا هم واکسیناسیون را متوقف کرده است تا مطمئن باشد می‌تواند نوبت دوم واکسن افرادی که در حال حاضر نوبت اول را دریافت کردند، تامین کند.

 مجارستان هم اولین کشور اروپایی است که قرارداد خرید واکسن اسپوتنیک وی از روسیه را امضا کرده است.

شماری از کشورهای اروپایی از مقامات اتحادیه خواسته‌اند بر شرکت فایزربیونتک فشار بیشتری وارد کند. اورسولا فون درلاین امروز عنوان کرد که منتظر توضیح مسئولان این شرکت درباره تاخیر ایجاد شده در ارسال محموله ها به اروپا است.

شیوع انفجارگونه ویروس کرونا و منحنی صعودی آمار مرگ و میر باعث نگرانی عمیق مقام‌های اروپایی شده است. برخی شواهد نشان می‌دهد افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند در برابر گونه‌های جدید مصونیت ندارند. این درحالیست که دانشمندان هم نسبت به اثر بخشی قرنطینه برای مهار کرونا ابراز تردید کرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده قاره سبز آلوده‌ترین منطقه کرونایی در جهان به شمار می‌رود. تاکنون بالغ بر ۲۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۵۵ نفر به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۶۵۳ هزار ۲۲۱ نفر زندگی خود را از شدت داده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس