کد خبر 1175416
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
حمایت آلمان و مجارستان از واکسن کرونای روسیه - کراپ‌شده

مجارستان به اولین کشور عضو اتحادیه اروپا مبدل شد که مجوز اضطراری تزریق واکسن کرونای روسیه موسوم به اسپوتنیک وی را صادر کرده است. در عین حال آلمان هم به این واکسن چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیشنهاد پشتیبانی از واکسن روسی کرونا را به این کشور ارائه کرده است. البته وی افزوده که این کار تنها در صورتی انجام می‌شود که نهادهای فعال در زمینه رگولاتوری در اتحادیه اروپا به این واکسن چراغ سبز نشان دهند.

مجوز اضطراری صادر شده برای استفاده از واکسن اسپوتنیک وی در مجارستان برای مدت شش ماه معتبر است، اما امکان تمدید آن برای مدت شش ماه دیگر نیز وجود دارد. البته هنوز باید یک نهاد مسئول دیگر در مجارستان نیز توزیع واکسن یادشده را تأیید کند. روسیه هم از ارسال محموله‌های واکسن اسپوتنیک وی به مجارستان در ماه فوریه خبر داده است.

مجارستان نیز روند تأیید واکسن اسپوتنیک وی را به طور مستقل از اتحادیه اروپا انجام داده است. ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در واکنش به انتقاد اتحادیه اروپا نسبت به این موضوع گفته که این کشور دوز کافی از واکسن‌های کرونا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت نکرده و به همین علت از واکسن‌های معتبر تولیدی دیگر کشورها استفاده خواهد کرد.

آژانس دارویی اروپا  اما هنوز تاییدیه استفاده از این واکسن را صادر نکرده، هر چند روسیه واکسن خود را برای بررسی توسط آژانس مذکور در روز چهارشنبه گذشته به ثبت رسانده است.

پشتیبانی آلمان از واکسن روسیه

در عین حال انجلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنج شنبه تصریح کرد در صورت تأیید واکسن اسپوتنیک وی از سوی اتحادیه اروپا، آلمان از این واکسن روسی پشتیبانی می‌کند. به گفته وی، مؤسسه تحقیقاتی پل ارلیچ آلمان می‌تواند به روسیه برای طی فرایند تأیید واکسن اسپوتنیک وی کمک کند و بعد از آن روسیه و آلمان می‌توانند در مورد تولید و استفاده مشترک از این واکسن با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

کیریل دیمیتریف رئیس بنیاد دولتی سرمایه گذاری RDIF روسیه که مسئول بازاریابی این واکسن در خارج از روسیه است نیز از مذاکره با آلمان در آینده نزدیک برای تولید واکسن اسپوتنیک وی خبر داده است.

روسیه میزان کارایی این واکسن را ۹۱.۴ درصد اعلام کرده و قرار است داده‌های علمی مربوط به آزمایش واکسن اسپوتنیک وی هفته آینده در ژورنال پزشکی معتبر The Lancet منتشر شود. تا به حال بیش از ۱.۵ میلیون نفر در جهان این واکسن را تزریق کرده‌اند و آرژانتین و امارات متحده عربی از جمله ۱۱ کشوری هستند که با استفاده داخلی از واکسن یادشده به طور قطعی موافقت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس