کد خبر 1172372
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه‌ای درباره بارداری سلبریتی‌ها که به تجارت تبدیل شده در کانال تلگرامی خود نوشت:

گذشت دوره‌ای که سیاسیون، افراد مشهور و سلبریتی‌ها خبر بارداری‌شان یا خبر تولد فرزندشان را پنهان می‌کردند. اما در سال‌های اخیر، اعلام خبر بارداری، صریح و البته سودآور شده. برندهای مختلف مانند شرکت‌های سازنده تست بارداری، شرکت‌های تولیدی لباس و پوشاک نوزادان و کودکان، کارخانه‌های سازنده شیر خشک با انعقاد قراردادهای همکاری با سلبریتی‌ها، بازیگران و بازیکنان و مدل‌های رقص و پوشاک، تمامی اخبار و رویدادهای مرتبط با بارداری سلبریتی‌ها را پوشش می‌دهند.

این اتفاق، ایده مادری را به یک مشارکت تجاری سودآور میان سلبریتی‌ها و برندها تبدیل کرده است. یک جامعه‌شناس دانشگاه استون در بیرمنگام می‌گوید این فرایند، مادر را یک مارک می‌بیند.

اما آن سوی میدان، سلبریتی‌هایی که روبروی دوربین و با تبلیغات و هیاهو مادر شده‌اند، تحت یک فشار آنلاین برای انتشار هر چه بیشتر جزئیات زندگی خصوصی خود هستند. این جزئیات گاهی به مسائل کاملاْ شخصی نوزاد و مادر مانند مثانه مادر، بند ناف، وزن جنین و حتی شرایط جفت نوزاد تسری می‌یابد. اگر جنین از دست برود یا با حاشیه‌ای روبرو شود، سوژه‌ای برای تولید محتوا فراهم می‌شود.

برخی از مادرها که فرایند بارداری و تولد فرزندشان را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، می‌گویند کنترلشان بر زندگی را از دست داده‌اند. یکی از این زنان می‌گوید هر چقدر جزئیات بیشتری از زندگی‌مان منتشر کنیم، سود بیشتری می‌کنیم و این یک مسیر کاملا لغزنده است. یکی دیگر از این زنان می‌گوید اعتماد به رسانه‌های اجتماعی بسیار ناپایدار است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    20 0
    وقتی اندیشمندان را از جامعه حذف میکنید مردم گوش به دهن سلبریتی ها میدهند
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      16 0
      البته در این مورد خاص گوش به دهن نیست!وقتی در اعیاد و مراسم ها به جای دانشمندان و اندیشمندان و فیلسوفان و کارگران چهارتا بازیگر و بازیکن درپیت میارن میکنن تو چشم بچه و پیر و جوان باید هم همچین اتفاقی بیوفته
  • سلبريتي IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    6 8
    دارندگي و برازندگي. شکم خودمونه اختيارشو داريم.
  • سید IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    4 0
    معنی آزادی و برابری زن در غرب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس