به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال رسانه‌ای گزارش نیویورک‌تایمز از حمله به ساختمان کنگره را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

 سخنرانی دونالد ترامپ و دعوت او به راهپیمایی طرفدارانش به سوی ساختمان کنگره، هزاران نفر به سوی «کاپیتال هیل» به راه افتادند و صدها پست در مورد راه‌های نفوذ به ساختمان کنگره در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده راست‌گرایان افراطی مانند گاب و پارلر منتشر شد. در این پست‌ها در مورد جهت حرکت، نقشه نفوذ و سلاح‌هایی که می‌توان با خود به ساختمان کنگره وارد کرد، محتواهای پرشماری منتشر شده است.

تسخیر ساختمان کنگره برای ماه‌های متمادی است که به عنوان یک هدف عملیاتی مورد بحث و تبادل نظر میان طرفداران ترامپ در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک قرار دارد. اما روز چهارشنبه این بحث و تبادل نظر آنلاین، نمود واقعی پیدا کرد و معترضین خشن طرفدار ترامپ توانستند به ساختمان کنگره هجوم آورند.

اگرچه فیس‌بوک و توییتر صفحات و اکانت‌های گروه‌های افراطی آمریکایی مانند QAnon و Proud Boys را تعلیق یا مسدود کرده‌اند، شبکه‌های اجتماعی دیگری که با شعار آزادی بیان هر گونه محتوایی را منتشر می‌کنند، مانند گاب و پارلر، در حمله به « کاپیتال هیل» نقش سازماندهی و تحریک را بر عهده داشتند. پس از ورود ترامپیست‌ها به ساختمان کنگره، آنان در صفحات خود در این دو شبکه اجتماعی تصاویر اشغال و حمله خود را به اشتراک گذاشتند.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس