کد خبر 1151427
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

به گزارش مشرق، محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای نظرسنجی گالوپ و روایت نیوزویک از مشکل جدید دولت آمریکا را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

در حالی که دو شرکت بزرگ تولید دارو یعنی مدرنا و پی‌فایزر خبر از موفقیت 95 درصدی آزمایش واکسن تولیدی در آزمایشگاه‌های خود داده‌اند، مشکل جدیدتری پیش روی دولت آمریکا پدیدار شده است. به رغم موفقیت‌های آزمایشگاهی در تولید واکسن، بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به کارایی واکسن‌های پیشگیری کرونا موضوعی جدی است. اقناع آمریکایی‌ها برای دریافت واکسن‌ها که از مرحله آزمایشگاهی تا توزیع عمومی کمتر از یک سال وقت می‌گیرد، ذهن سیاستگذاران را به خود مشغول کرده است.

براساس اعلام مجله نیوزویک، نخستین دلیل این بی‌اعتمادی، فرهنگ سیاسی مسمومی است که جامعه را دوقطبی کرده است. تا جایی که دموکرات‌ها بیش از جمهوری‌خواهان آمادگی دریافت واکسن دارند.

تعلل یا تأخیر در تحویل واکسن‌ خلاف تاریخ اعلام شده، دومین دلیل این بی‌اعتمادی است. از میان مخالفان دریافت واکسن، 37 درصد در زمان‌بندی تولید و توزیع واکسن تردید دارند، 26 درصد می‌خواهند ببینند آیا واکسن واقعاً ایمن است، 12 درصد به صورت کلی به واکسیناسیون اعتقاد ندارند، 10 درصد می‌خواهند کارایی واکسن را ببینند و 15 درصد به دلایل دیگر از جمله ضروری ندانستن دریافت واکسن یا به خاطر گرایشات سیاسی تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

شیوع ویروس کرونا، زمینه تقویت تئوری‌های توطئه را فراهم کرده است. این تئوری‌ها سبب تردید افکار عمومی در کارایی واکسن‌های تولیدی می‌شوند و به ویژه باعث می‌شوند در مورد ایمنی زیست‌فناوری‌های جدید تلقی‌های نادرستی شکل گیرد. سناریوی وحشتناک در مورد آمریکا این است که مثل آنچه در مورد ابولا در سال 2014 در آفریقا رخ داد، آمریکایی‌ها بروز کرونا را طبیعی ندانند و به دنبال مصونیت از این بیماری از روش‌های غیرمعمول یا پیش پا افتاده باشند.

مطابق اعلام دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری عفونی آمریکا، برای متوقف ساختن ویروس کرونا در آمریکا نیاز است سه چهارم افراد یعنی 85 درصد واکسن دریافت کنند و اگر این رقم به 50 درصد برسد، عملاً کار مشکل خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    کی داره برادر؟! ۴۲% که بالای ۹۰% است ...
  • FR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 1
    اگه ماندن رودستشون بیارید برای من من اعتماد دارم بیشتر از واکسن روسیه وچین
  • US ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    حداقل حق انتخاب دارند که اعتماد بکنند یا نکنند و بزنند با نزنند. در چین با زور سر نیزه واکسن تقلبی به مردم می زنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس