کد خبر 1166694
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کرونا نمایه دانش آموزان نمایه مدارس نمایه

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به تشریح نحوه بازگشایی مدارس شهر تهران از اول بهمن پرداخت.

به گزارش مشرق، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و موضوع نامه شماره ۱۱۹۴۰۹ مورخ ۲۰ دی ۹۹ در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی، هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و همچنین با عنایت به مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۳ مرداد ۹۹، کلاس‌ها و مدارسی که از اول بهمن به صورت حضوری فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند را اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

۶ الزام بازگشایی حضوری مدارس کشور

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید کلاس‌های درسشان دایر شود که شهر تهران هم منطقه زرد اعلام شده است.

فولادوند افزود: مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز بر اساس آمار ثبت‌نام در سناد، در وضعیت آبی دایر خواهند بود که شامل حال شهر تهران و مناطق روستایی آن نمی‌شود زیرا وضعیت کرونا در تهران زرد است. 

وی اضافه کرد: برای هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت، کارآموزی و کارآموزی در وضعیت زرد و آبی باید کلاس‌ها دایر شود که این مورد هم در شهر تهران باید انجام شود.

بیشتر بخوانید:

بازگشایی مدارس برای کدام دانش‌آموزان است؟

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این موضوع تبصره‌ای دارد که تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری حداکثر ۱۰ نفر باشد که مدیران مدارس موظفند نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و اقدامات لازم، زمینه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ترتیبات اجرایی اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه، برنامه‌ریزی و نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نحوه گروه‌بندی، نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام گیرد که ما به رؤسای آموزش و پرورش مناطق و مدیران مدارس مأموریت دادیم تا این کار را انجام دهند.

فولادوند با بیان اینکه تأکید ما بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که پروتکل‌ها رعایت خواهد شد البته با همکاری دانش‌آموزان این کار مهم انجام خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: جلسات منطقه‌ای را برگزار کردیم و ان‌شاءالله در مناطق هم حتما مدیران توجیه می‌شوند و ساعت کلاس‌ها مشخص می‌شود زیرا باید به‌گونه گروه‌بندی شوند که دانش‌آموزان بتوانند ساعاتی را در روز یا چند روز در هفته را از کلاس حضوری بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: برخی دروس به ویژه در پایه اول و دوم دبستان نیاز به حضور دانش‌آموزان در مدرسه دارد و مخصوصا ایجاد رابطه عاطفی بین دانش‌آموز و آموزگار باید انجام شود و مهمترین موضوعی است که در تعلیم و تربیت مورد نظر وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در شهر تهران از اول بهمن، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان و با همکاری اولیا، کلاس‌های حضوری را آغاز می‌کنیم و انتظار داریم که در راستای اجرایی شدن بخشنامه‌ها، مدیران به ویژه در مدارس غیردولتی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها را داشته باشند.   

فولادوند تصریح کرد: این دستورالعمل، مجوزی برای فراخوان سایر پایه‌ها نیست و صرفا مدیران مدارس غیردولتی توجه داشته باشند که فقط دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم و هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برای دروس عملی در مدرسه حضور می‌یابند.

وی اظهار کرد: اگر مشاهده شود که به استناد این بخشنامه، سایر پایه‌ها فراخوان داده شدند، با متخلفین برخورد خواهد شد و انتظار داریم از اصحاب رسانه که زمینه اجرایی شدن این دستورالعمل را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در کشورهای دنیا هم به صورت صددرصدی آموزش و پرورش آنها تعطیل نشده است و حتی در انگلستان که الان بیشترین تلفات را داریم، آموزش و پرورش تعطیل نشده است؛ ما از اول بهمن به یاری خدا شاهد بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان اول و دوم دبستان و مباحث عملی هنرستان‌ها هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • امیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    41 4
    (به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که پروتکل‌ها رعایت خواهد شد البته با همکاری دانش‌آموزان این کار مهم انجام خواهد پذیرفت.) بچه کلاس اولی از پروتکل چی میفهمه؟؟ من که بچه ام رو نمیفرستم مدرسه.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    32 1
    بدبختي همينجاست كه دولت خيلي اصرار دارد از سياستهاي انگلستان تبعيت كند !!!!
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    23 1
    ترم جدیده غیرانتفاعیا پول بچاپند بعد از یه مدتی با بهانه اعتراض والدین و ... تعطیل میکنند.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      10 3
      غير انتفاعي همون شهريور جيبش را پر كرده
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    29 2
    تو این اوضاع الودگی هوا + کرونا انگلیسی و غیر انگلیسی مغز یکی تکان اساسی خورده انگار !
  • طاها IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    34 0
    مشکل کشور اینه که 1 سال از اومدن کرونا میگذره ولی هنوز یاد نگرفته چیزی رو. اخه کرونا شدید میشه محدودیت میزارید، کرونا کم میشه برمیدارید. حالا که برداشتید کرونا زیاد میشه. دوباره محدودیت میزارید اله کلنگ بازیه مگه. یه محدودیت بزارید بر ندارید خوب شه این لعنتی
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    6 0
    ازقشر ضعیف تر وحساستر دانش آموزان دیواز کوتاهترنیسیت!؟( با این اوضاع سرما وآنفولانزا،کرونا،آلودگی هوا،بیکاری،بی پولی،بیگاری....)آخه این چه تصمیمه!؟(درشرایط خاص اولین گروه تعطیلی باید دانش اموزان باشند ووبا شروع شدن شرایط عادی،آخرین گرده باید دانش آموزان باشند)
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 11
    چون تقریبا هیچ کودکی دچار عوارض کرونا نمی شود. مگر التهاب مزمن بصورت کم تحرکی یا وجود یک عفونت بسته شده داشته باشند. این بچه ها حتما سابقه الرژی و بثورات جلدی داشته اند. این بچه ها اگر مداوا شوند . بقیه همگی در مراکز اموزشی از مهد کودک تا دانشگه باید حضور داشته باشند. بچه های که در مراگز اموزشی حاضر می شوندباید به بیماران زمینه ای نزدیک نشوند . افرادی که با این بچه ها زندگی هم می کنند باید با نزدیک شدن به بیماران زمینه ای رعایت ماسک و فاصله و0000 را داشته باشند. ضمنا همه جامعه باید اموزش کاهش التهاب مزمن را فرا بگیرند
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      2 0
      یوسف جان ننویس لطفا . از دست این آقای آموزش و پرورش به شدت عصبانی هستن مردم. خیلی خانواده ها داغدار پدر و مادرشون هستن . انتقال عمده کرونا هم توسط بچه ها صورت گرفت. گرچه مواردی از کودکان هم بر اثر کرونا از بین رفتند.
    • شادی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      2 0
      مطمئنا دکتر نیستید اگر بودید اینو نمی گفتید. من خودم پدر و مادرم رو از دست دادم. چرا چون همه نوه ها 15 شهریور رفتن مدرسه و انتقال دادن و 15 مهر دیگه اونا نبودن. واقعا دکترها ی ما شما هستید که وضعمون شده این
  • بشیر IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 1
    کاری نداره که اعلام کنن هر کی درسش ضعیف شده باشه باید بیاد مدرسه انوقت میبیند که همه ممتاز میشن
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    وزیرو مدیر و... هر وقت بچه خودشون را فرستادن مدرسه ما هم میفرستیم
  • حميد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    بتو چه در اینگلیس مدارس دایر است
  • اسما IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    تواین آلودگی هوا و کرونا نباید مدارس باز گشایی شوند درضمن بچه ها که نمی توانند پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنند
  • مریم کریمی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    هر وقت بیکار میشن یاد بچه های ما میفتن.
  • کتی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    15 0
    ظاهرا مسولین آموزش پرورش از شیوع کرونا نفع میبرن که تا کرونا کمی آروم میشه می خوان مدرسه باز کنن آخه بدون باز گشایی مدارس شیوع کم میشه واونا به اهدافشون نمیرسن ،معلوم نیست وزیر آموزش پرورش چه پدر کشتگیی با وزیر بهداشت داره ،در ضمن من هم به توبه خودم پسر کلاس اولی خودم رو به قربانگاه کرونا نخواهم فرستاد طفل معصوما چی میفهمن از رعایت بهداشت من خودم کرونا گرفتمنزدیک بود بمیرم بیچاره شدم هنوز مغزم خوب کار نمیکنه چه لوزمی داره بازم با کرونا دست وپنجه نرم کنم
  • آرش IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 2
    آخه بچه کلاس اول می تواند پروتکل رعایت کند . هدف چیز دیگری است . توطئه ای برای بالا رفتن آمار و وارد کردن واکسن انگلیسی و آمریکایی در راه است .
  • علیرضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 1
    بنظر بنده هنوز جای برای بازگشایی مدرسه نیست
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 1
    اخه ریس کل اموزش پرورش خودت بچه تو میاری مدرس به مامیگی مدرسه بازمیشه...مخوای باجون بچه هامون بازی کنیم.بچه من بی سوادباشه بهترازکرونا هست
  • کوچک IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    9 0
    سلام این مثلا مسئولین فقط دنبال ایجاد استرس وگرفتاری یرای مردم هستن .
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    بچه کلاس اول و یا دوم دبستان در شرایط عادی می دونه درست و حسابی بهداشت رو رعایت کنه که در شرایط کرونایی بتونه؟! واقعا آدم در عقل بسیاری از مسوولین شک می کنه!!!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 0
    مدرسه زیر 50 نفر تو ایرااان؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      2 1
      فکر کنم مدارس عشایری 20، 25 نفری است ، فکر نکنم تو تهران عشایر داشته باشیم !! از مدیرکل محترم بپرسید داریم؟!!!!!
  • ه IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 1
    مرگ بر انگلیس گ هرچی میکشیم از این بی پدداست
  • احمدی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    با سلام خواهشی دارم خودتون را با کشوری مقایسه کنید که از لحاظ مقابله با کرونا موفق بوده باشه خوبه حالا خودتون هم تو شبکه سراسری اعلام کردید که وضعیت کشتار ویروس کرونا تو انگلیس به چه شکلیه که یکی از دلایلش باز بودن مدارس بوده
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    اینا چه فکری با خودشون کردن مگه از بچه ام سیر شدم که بفرستم به مدرسه اونم به حرف این مسئولین غیر مسئول
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    آقای روحانی اگر برای بچه ام اتفاقی بیفتد اون پاستور رو روی سرت خراب میکنم
  • امیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    من که هشتم هستم ولی بچه کلاس اولی چه میدونه پروتکل چیه ببین اگه برا هشتمی ها باز کنن مدرسه رو هیچ کس نمیتونه مارو بفرسته مدرسه
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    3 1
    من به شخصه پسرم رو نمی فرستم چه ‌آنلاین باشه یا نباشه مگه دیونه شدم خودم بهش یاد میدم
  • علیرضا IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    یعنی چی اگه ما بریم کرونا بگیریم کی جواب گو هست اگه همین کرونا انگیلیسی که میگن بگیریم کی پاسخ گو هست اگه بخوایم کرونا بگیریم میگیریم ربطی ب رعایت کردن نکردن نداره!!
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    جون بچه هامون برای دولت مهم نیست مگه شوخیه که بفرستیم مدرسه. بیسواد باشن بهتره. تازه شماها که سواد دارید جنابعالی که میگی برن مدرسه سری پیش با وجود خلوت بودن مدرسه پسر من آنفلوآنزا گرفت که کلی هم رعایت می‌کرد.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    مگه کرونا تموم شده بفرستیم مدرسه رعایت کردیم توی خونه موندیم ،وضعیت تهران زرد شده .منم هم نمیفرستم .
  • سارا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام. اولا که بچه ها همه جا میرند، فقط کرونا تو مدرسه است. الان من خودم معلم هستم هروقت اشکالات بچه ها را میگم مامانه میگه حالا که بیرونیم بعد که رفتیم خونه میگم درست کند. البته اولیا دانش اموزان من برای بازگشایی مدرسه لحظه شماری می کنند چون واقعا خسته شدند. اما اینکه وزیر میگه ده نفر در کلاس باشند الان مدیر مدرسه کلاس من را سه گروه کرده من باید سه مرتبه درس را توضیح بدم واقعا باید چکار کرد؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    پسرام دوقلو هستند عمرا بفرستمشون مدرسه
  • AMIR IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    خاک عالم تو سرشون. یک ربع نشستم خوندم که بفهمم ماهم باز میشیم یانه . که خدا رو شکر باز نیستیم. جون همدیگه خطر ناکه باید بمونیم تو خونه
  • # IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    من بچه امو نمیفرستم مدرسه چون جون بچه وخودمون با ارزشتر از درس و مدرسه است.
  • مونا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    اخه یکی نیست به اینا بگه بچه کلاس اول و دوم از پروتکل بهداشتی چی می فهمه چرا با جون بچه ها و معلما بازی میکنید حالا رابطه عاطفی بین ما و معلماموم بود چی شد برامون که برای اینا بخواد نشه دست بردارید از کاراتون اینقدر ادای کشورهای پیشرفته رو در نیارید واقع بین باشید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    چون کرونا انگلیسی وارد کشور شده در صدد این هستید که با بازگشایی مدارس مزه کرونای انگلیسی را هم بچشیم، کمی درایت لطفا
  • غزاله IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    تکلیف دانشگاه ها چیه
  • سمیه IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    چه فکری میکنن مسولین که میگویند مدارس باز شود چون اصلا بچه های مردم برای انها مهم نیست این همه افراد جامعه به خاطر کرونا وبی مسولیتی شما ازبین رفتن حالا نوبت بچه هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس