کد خبر 1168056
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
چه کسانی با بازگشایی مدارس موافقت کردند؟/ توپ بازگشایی مدارس مدام پاس می‌شود

اگر وزارت بهداشت مخالف بازگشایی مدارس است، چرا وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس اصرار دارد؟

به گزارش مشرق، باز هم خبری مبنی بر بازگشایی مدارس منتشر شد و باز هم در حالی که این موضوع بنا بر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست، مسؤولان وزارت بهداشت موضع‌گیری کردند و این موضوع به نگرانی خانواده‌ها انجامیده است.

وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان این وزارتخانه بارها و بارها اعلام کردند که سلامت دانش‌آموزان در اولویت تصمیم‌گیری آنهاست و تمام اقدامات با هماهنگی مسؤولان وزارت بهداشت است؛ رئیس جمهور هم 20 دی در جلسه ستاد کرونا گفت: «در مناطق آبی تقریبا همه کسب و کارها فعالیت می‌کنند و در مناطق زرد هم با مراعات پروتکل‌های شدید کسب و کارها فعالیت خود را ادامه خواهند».

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش 21 دی گفت: «در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود همچنین کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد. به مدارس ابلاغ کرده ایم که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد همچنین  آموزش دانش آموزان پایه‌های سوم تا دوازدهم در مدارس بالای ۵۰ نفر باید همچنان غیرحضوری باشد».

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز در همه پایه‌های تحصیلی غیرحضوری خواهد بود، افزود: «۴۰ هزار مدرسه زیر ۵۰ دانش آموز در کشور داریم که وقتی تعداد دانش آموزان را در بین پایه‌های تحصیلی تقسیم کنیم تعداد دانش آموزان هر پایه تحصیلی کمتر از ۱۰ نفر خواهد شد».

بیشتر بخوانید:

مخالف بازگشایی مدارس هستیم/ نگران بهمن و اسفند کرونایی هستیم

جزئیات حضور دانش‌آموزان اول و دوم دبستانی در مدارس

22 دی ماه هم  وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس و کلاس‌ها را به ادارات‌کل استان‌ها ابلاغ کرد و در این دستورالعمل آمده است: «در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، در خصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز، از اول بهمن ماه سال جاری در 6 بند و  بارعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می‌شود».

اما 23 دی رضا جلیلی خشنود معاون ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران درباره بازگشایی مدارس در شهرهای آبی و زرد،گفت: «طبق بررسی‌های مجددی که در ستاد مقابله با کرونا صورت گرفته به احتمال خیلی زیاد و در حدود 90 درصد بازگشایی مدارس با تأخیر انجام خواهد شد و مدارس به فعالیت آموزشی خود از طریق فضای مجازی ادامه خواهند داد».

وی افزود: «وضعیت فعلی کرونا در کشورمان از لحاظ کاهش گیرایی و میرایی و ورود بیماران به مراکز درمانی بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن است با عدم رعایت پروتکل‌ها و افزایش تجمعات دوباره به وضعیت نارنجی و قرمز بازگردیم. به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا وضعیت برای مردم و کادر درمان سخت تر نشود».

حالا وزیر بهداشت گفت: «در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند».

پرسش اینجاست که اگر وزارت بهداشت مخالف بازگشایی مدارس است، چرا وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس اصرار دارد؟ و مگر قرار نیست که مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت بازگشایی شوند؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شاکی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    بیا بجای تقسیم تعداد دانش آموزان به تعداد پایه های تحصیلی . به مساحت کشور تقسیم کن تا هر کلاس دونفره بشه . حداقل یک توجیه قابل قبول بیارین . واقعا که
    • مظلوم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 0
      ایا مسئول از این شنگول و منگول تر داریم
  • جواد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    17 0
    این چه منطقی هست اخه.. مدرسه هابازبشه تومناطق ابی وزرد یقین بدونیدخیلی سریع برمیگرده قرمزمیشه.. این تجربه رادوبار کردیم دیگه کافیه وزیراموزش پرورش باچه علمی میگه بازشه؟ اینکه درحوزه تونیست بهداشت مردم و... بایدهمه تابع دستورات اداره بهداشت وپزشکی باشیم.. مثل اینکه اموزش پرورش پول کم اورده وفقط بفکرمدارس غیردولتی هست ک بازارشون خوب بچرخه چه دلیلی دیگه ای داره؟؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    14 1
    خدا نیامرزد کسانی را که با جان خانواده ها از والدین گرفته تا نوجوانان و کودکان بازی می کنند. خدا نیامرزه مسببان مرگ معلین را.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    16 1
    چه کسانی با بازگشایی مدارس موافقت کردند؟ یه سری بی مبالات که گویا در مریخ زندگی می کنند و اخبار روز را نمی خوانند که مرگ کرونایی در المان رکورد زده و در انگلیس به 1000 نفر در روز رسیده.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    اگر به رویداد پیش رو یعنی انتخابات ریاست جمهوری فکر کنید می فهمید که چرا وزارت بله قربان گوی آموزش و پرورش به دستور رییسش قصد بالا بردن آمار کرونا و در نتیجه کم کردن مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارد . یادتان نرود که شخص مورد نظر گفته من از هر چی بگذرم از از سند ۲۰۳۰ نمی‌گذرم و این سند ۲۰۳۰ کجا و توسط کدام وزیر در حال انجام است. آفرین درست است .
  • احسان معتمدی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    اگر اپیدمی دانش آموزان را گرفت و تعداد زیادی خدای ناکرده مریض شدند یا فوت شدند جواب آنها را چه کسی میدهد بجای اینکار عیوب درس های مجازی را برطرف کنید نه اینکه بچه ها را قتل عام
  • ثنا حیدری IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    7 0
    مدرسه ها نباید باز بشن چونکه بچه ها کرنا میگیرن ما نمی زاریم بچه ها مون برن مدرسه
  • دکترای آموزش IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 0
    کرونای انگلیسی کودکان را هم تهدید میکند
  • ناشناس IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    7 0
    وزیر آموزش پرورش این چند ماه آخر می خواد خودی نشان بده
  • ساعد IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    دستانی شیطانی پشت پرده هستند که هدفشان ایجاد دوباره بحران کرونا در کشور اطت
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    چه کسانی با بازگشایی مدارس موافقت کردند؟ احتمالا اقای وزیر آ موزش و پرورش و انهایی که بچه هاشون معلم خصوصی دارند ای کاش وزیر آ موزش و پرورش این جدیت رو در مورد وضعیت حقوق و درآ مد فرهنگیان داشت
  • معلم IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 0
    بابا وزیر انگار واقعا حالش خوب نیست ؟ دفعه ی پیش هم به اصرار ایشون مدارس باز شدن و کرونا اوج گرفت تازه الان نوع انگلیسیش هم اومده که سرعت انتشارش بالاتره .
  • غزل IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 0
    مدارس باز نشود
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 0
    سلام من موافق نیستم چون باز پیشرفت میکند
  • حسین IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    مدرسه ما هر کلاس ۳۵ نفره
  • نسرین IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    8 0
    مخالف بازگشایی مدارس
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      من کامل موافق نیستم
    • FR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      0 0
      منم کاملا مخالف باز گشایی هستم .باز گشایی کار غلطی هستش ما که نباید با طناب اینا بریم تو چاه .خدا ازشون نگذره حداقل بزارن وضعیت سفید بشه و بعد.حتما بعد دو هفته میان میگن دیگه دور همی نداریم .عید نداریم .نباید برید مسافرت وهزار حرف دیگه .
  • بیسیمچی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    واقعا نمیشه اسم این تصمیم رو حماقت گذاشت. این خود خیانته. آخه مگه میشه در چنین وضعیت شکننده ای بچه هامون رو بفرستید به کانون اپیدمی؟
  • زهرا IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    مدرسه باز شدن در شرایط فعلی درست نیست خواهشا تامل بفرمایید اول و دوم دبستان واقعا کوچک هستند گناه دارند بروند مدرسه آقای وزیر یک فکری به حال واکسن بکنند نه بازگشایی مدارس
  • رضا IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    اینا اینقدر نگران تحصیل بچه ها هستند یا کاسه ای زیر نیم کاسه است.
  • ایمان IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام . لطفا به سامانه ی 111 ریاست جمهوری تلفنی یا از طریق سایت به وزیر بهداشت پیام دهید . یا از طریق سامانه ی ارتباط مردمی مجلس به ریاست محترم مجلس یا نماینده ی شهر خود پیام دهید تا در مجلس مطرح شود و جلوی این باز گشایی ها را بگیرند تا خدای نکرده موج چهارم دامن گیر همه نشود . روستا ها همه معلم غیر بومی دارند که باید از مرکز شهر با وسایل عمومی هر روز به روستا تردد کند و مدارس روستایی هم پروتکل ها بسیار کم رعایت میشود در این هوای سرد و هوای بدون تهویه ی کلاسهای گرم اگر یک نفر ناقل باشد اکثر خانواده ها درگیر میشوند . مگر کرونا از 2 نفر شروع نشد و سراسر کشور شیوع پیدا نکرد ؟
  • آرزو فدایی حیدری IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    تصمیم برای رفتن و نرفتن بچه من به مدرسه دست خودمه وزیر آموزش پرورش در مورد بچه خودش می‌تونه تصمیم بگیره من تهت هیچ شرایطی نمی‌زارم بچم مدرسه بره
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      آفرین
  • آشنا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    اگر یادتون باشه اوایل کرونا یک نفر کم عقل اومد تو تلوزیون نطق کرد و گفت از شنبه همه کسب و کار و ادارات و مدارس به روال عادی برمی گردد و نتیجه اش شد روزی حدود500کشته --خدا مردم را دست ایتها نجات بده
  • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 1
    اقای وزیرشماروبه خداباجون دانش اموزابازی نکنیدگناه دارن مگه میشه بااین وضعیت بچه هاروفرستاد!الان که کروناانگلیسی هم اومده منکه بچه هامونمیفرستم
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    متاسفانه بعضی دولتمردا ذهنشون مریضه
  • عادل IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    به خدا الان هنرستان ما لیست کلاسهای حضوری رو اعلام کردن. توی لیست 17 نفر تو یه کلاسه. کجا حداکثر 10 نفر...
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    انهایی که خودشان بیرون نمی ایند
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    موافق نیستم
    • مریم IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      سلام این چه وضعیت از یک طرف وزارت بهداشت مخالفت داره از یه طرف وزیر آموزش پرورش میگه مدرسه ها باز میشع ما به کدوم ساز شما گوش کنیم مارو درک کنین من اصلا نمیزارم دختر که راهنمایی بره مدرسه کرونا خیلی وحشت ناک یک بار این بلا به سرمون اومد دفعه بعد دیگه نمیزارم اصلا ما میگیم دانش آموزان که میرن مدرسه کرونا نداشته باشن ولی وقت همشون باهمن خب به وجود میاد یا از راه برگشتن به خانه بالاخره با دوستانشون رفیقن باهم میرن میشینن یه جا به صبحت کردن همو بغل میکنن اون موقع چی اگه بچم کرونا بگیره کی میخواد جواب بده
  • سارینا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    به جای اینکه تا وضعیت بهتر میشه مدارس رو باز میکنین و جون دانش آموزان رو به خطر میندازین سیع کنین این ویروس زود تر ریشه کن بشه اگه با باز شدن مدارس دانش آموزان کرونا بگیرن آیا شما جواب گو هستید ؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    مثل اینکه مرغ آقای وزیر یه پا داره. ما که بچه هامونو نمی فرستیم. شما اگه به فکر دانش آموزا بودید واسه ایتام تبلت رایگان میگرفتید که بچه های تنگ دست به خاطر نداشتن تبلت خود کشی نکنن. بچه های خودتون تو بهترین مدارس تهران هستن فکر میکنید بقیه مدارس ایران هم با کیفیت و امکانات هستن. نه خیر آقای وزیر!نه خیر، مدارس ما از این خبرا نیست. بچه های ما نه فضای بهداشتی دارن،نه مکان درست برای درس. هرکدوم از کلاسای بچه های ما ۳۴ نفرهست نصفشون بخوان کنن هر کلاس ۱۷ نفر میشن! بعد هم تو تلوزیون میگید:فضای بهداشتی در مدارس ۱۰۰ در۱۰۰ رعایت میشه. واقعا که.
  • بیتا IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    به نظر من غیر حضوری باشه بهتره. چون این همه مدت مدارس تعطیل بوده بعد یه دفعمه باز بشه؟
  • مادر کلاس اولی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    مخالف بازگشایی مدارس هستم بچه های کلاس اول و دوم کرونا نمیگیرن تو رو خدا تجدید نظر کنید وایی باز دوباره کادر درمان بیچاره خسته شدن بسه دیگه
  • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    این وزیر بی فکره
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 1
    شمشیر را علیه آموزش از رو بسته اند استخر ها هم مشغول فعالیت اند ولی با بازگشایی مدارس مخالف اند جهان سوم این جا است
  • ناشناس IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    مخالف بازگشایی مدارس هستیم لطفا مارو بیچاره نکنید
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    خدایی اشتباه محضه باز گشایی مدارس
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    جمع کنید دیگه مدارس رو باز نکنید بدبختی هامون کم نیست میخواهید کرونا باز هم زیاد بشه خسته شدیم خسته خسته از این زندگی از کرونا وزیر اموزش پرورش دیوث گو زیادی میخوره حرومزاده
  • yalda IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 1
    من کاملا مخالفم
  • آیلار IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    2 2
    من وافقم برای بازگشایی مدارس
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    2 0
    وزیر اشتباه میکنه
  • ...... IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 2
    من به شدت با باز شدی مدارس موافقت من کنم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی وزیر بهداشت مخالف بازگشایی مدارس می باشد اصرار برای چیست ؟
  • تینا IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    من میگم مدارس برای همه ی دوره هاازکلاس اول تا تا دبیرستان هاچون بچه ها چیزی یاد نمی گیرن
  • تینا IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    لطفا بگید ک بقیه باشاد نمیتونن درس بخونن
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    مخا لفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس