در سال ۲۰۲۰ مدل های زیادی از سری تلویزیون های ال جی ۴۹ اینچ وارد بازار شدند که غوغا به پاکردند و در این بین سه مدل از تلویزیون ها بسیار پرطرفدار بودند و جزء پرفروش ترین تلویزیون های سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قرار گرفتند که عبارت ان از ۴۹nano۸۰  و ۴۹sm۸۱۰۰ و ۴۹un۷۳۴۰ که با امکانات بسیار بروز و عالی همراه با قیمت مناسب نام خود را در دل طرفداران ال جی جاودانه کردند، در کل قیمت تلویزیون ال جی ۴۹ اینچ نسبت به امکانات و کیفیتی که دارد مناسب تر و برای خرید ایده آل است. در ادامه به معرفی مختصری از آن ها می پردازیم .

۱- تلویزیون ال جی ۴۹un۷۳۴۰

تلویزیون ال جی ۴۹UN۷۳۴۰  در جدول سری ۷ تلویزیون‌های بالارده این شرکت قرار گرفته شده که درست مانند ال ای دی های سال قبل خوش می‌درخشد. این تلویزیون در سایزهای مختلفی روانه بازار شده که ما در این مطلب به واکاوی مشخصات سایز ۴۹ اینچ پرداخته‌ایم. هماهنگی صدا و تصویر همراه با بخش هوشمند و از همه مهمتر طراحی زیبا این تلویزیون را به محصولی بی‌نظیر تبدیل کرده است. کیفیت تصویر ۴k، پنل IPS، پردازنده چهار هسته‌ای تصویر، فرمت استاندارد HDR و سرعت رفرش تصویر ۶۰ هرتز همه و همه از مشخصاتی هستند که برای بخش تصویر این تلویزیون رده بالا تعریف شده‌اند. بخش صدا نیز با قدرت ۲۰ وات، فناوری صدای DTS Virtual:X و پاک سازی صدای Clear Voice III همراه شده است. اما بخش اسمارت به عنوان اصلی‌ترین قسمت‌های این تلویزیون با مرورگر وب، سیستم عامل webOS و جستجوی صوتی به سراغ کاربران آمده است. 

یکی از نقطه قوت‌های تلویزیون‌های بالارده کمپانی ال جی این است که همگی تقریباً از یک شیوه طراحی ساده اما شیک سود می‌برند. به عنوان مثال ال جی در سال ۲۰۲۰ با طراحی تلویزیون ۴۹ اینچ UN۷۳۴۰ آن را درست مانند مدل UN۷۳۴۰ سال قبل خود طراحی کرد. این دو مدل‌ها یک طرح هستند و می‌توان آنها را به عنوان دو عضو کاملاً شبیه به هم دانست. لازم به ذکر است که تلویزیون ال جی در سایزهای دیگری نیز تولید شده لذا هر سایز بسته به سلیقه و نیاز راحت می‌تواند فضایی شیک را در اختیار قرار دهد.

به محض شنیدن سرگرمی و برنامه‌های سرگرم‌کننده در تلویزیون ذهنتان به سمت قابلیت هوشمند بودن آن می‌رود. با انتخاب تلویزیون ال جی UN۷۳۴۰ هم از رابط کاربری آن به نحو احسن بهره می‌برید و هم اینکه با پخش برنامه‌های متنوع پا به دنیای سرگرمی می‌گذارید. این ال ای دی ۴۹ اینچ همراه با جدیدترین نسخه از سیستم عامل webOS به سراغ کاربران آمده تا با محیط جذابش هر چیزی را لذت‌بخش‌تر پخش کند. به عنوان مثال برنامه‌هایی مانند Netflix، YouTube و + Disneyتوسط تلویزیون ال جی در اختیار قرار می‌گیرند.

۲- تلویزیون ال جی ۴۹sm۸۱۰۰

تلویزیون ال جی ۴۹SM۸۱۰۰  از مدرن ترین محصولات تولیدی این کمپانی کره ای می باشد که قاب باریک و شیوه دیزاین خاصش گویای لوکس بودن این مدل تلویزیون می باشد. صفحه نمایش تلویزیون ال جی بر پایه کیفیت تصویر (۴k (SUHD می باشد که همراه با میزان رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسلی آن می توانید دقت و وضوح فوق‌ العاده بالای تصاویر را مشاهده کنید. همچنین به کمک قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر ۴k Upscaler می توانید شاهد کیفیت بالای برنامه ها باشید. تکنولوژی نانوسل جزئیات و رنگ های هر صحنه را به صورت کاملاً روشن و طبیعی به معرض نمایش می گذارد. پشتیبانی از فرمت های مختلفی همچون ۴k Active HDR ،HDR۱۰ و  HLG به تجزیه و تحلیل رنگ ها می پردازد و رنگ هایی شفاف و واضح را به نمایش می گذارد. سیستم صوتی این تلویزیون که از توان خروجی ۲۰ وات بهره می برد همراه با حالت فراگیر DTS Virtual:X صدایی واضح و فراگیر را به گوش می رساند. بخش مهیج تلویزیون ال جی به قسمت اتصال به اینترنت و سیستم عامل webOS آن مربوط می‌شود که در بخش های بعدی بیشتر به شرح آن پرداخته ایم. راه های ارتباطی این تلویزیون شامل پورت های HDMI و USB می باشد، که به کمک این پورت ها می توانید محتوای فایل های چند رسانه ای خود را بر روی تلویزیون به اجرا در بیاورید. هر کدام از گیرنده های DVB-T۲، DVB-C و DVB-S۲ از برنامه ها، شبکه های جهانی و استانی متنوعی برخوردار می باشد. ال جی برای این تلویزیون ۲۰۱۹ ریموت کنترل جادویی را مورد استفاده قرار داده است تا امکانات متفاوتی را به شما ارائه دهد. 

صفحه نمایش ۴۹ اینچ ال جی ۴k  مدل SM۸۱۰۰  دارای فناوری Nano cell می باشد. فناوری نانوسل از ذرات نانو برای حداکثر کیفیت رنگ، ایجاد رنگ های یکنواخت و کیفیت تصویر عالی استفاده می کند. به این صورت که رنگ ها را بسیار دقیق و به صورت طبیعی نشان می دهد؛ به طوری که می توان گفت طیف گسترده ای از رنگ ها را به نمایش می گذارد. مزیتی که این تلویزیون در مقایسه با سایر تلویزیون ها دارد این است که برخورداری از فناوری Nano cell در پنل IPS ال جی علاوه بر اینکه دارای طیف گسترده ای از رنگ ها می باشد، بلکه رنگ ها را به بهترین حالت و با زاویه دیدی گسترده نشان می دهد.

بار دیگر نیز شاهد هوشمند بودن تلویزیون های سری ۲۰۱۹ هستیم که تلویزیون ۴۹ اینچ ال جی SM۸۱۰۰ نیز قابلیت اتصال به اینترنت از طریق wi-Fi یا کابل LAN را داراست. نفوذ به محتوای بی انتهای اینترنت و بازدید از صفحات مختلف اینترنتی بهترین خصوصیتی بود که کاربر به کمک آن می توانست در دنیای مجازی سیر کند. همچنین با بازدید از فروشگاه های محتوای ال جی می توانید به هر آنچه که علاقه دارید، دسترسی پیدا کنید. سیستم عامل نیز بخش دیگری از سرویس نرم افزاری تلویزیون ال جی را به خود اختصاص داده است. همراه با سیستم عامل webOS تلویزیون ال جی، دسترسی به برنامه ها به شیوه ای راحت و آسان امکان پذیر شده است. علاوه براین وجود پردازنده چهار هسته ای نقش تاثیر گذاری بر روی روان تر کردن اجرای برنامه و تسهیل در اجرای آنها دارد. قابلیت اتصال به موبایل به کمک Miracast در این تلویزیون امکان پذیر شده است.

۳- تلویزیون ال جی ۴۹nano۸۰

تلویزیون ال جی  ۴۹NANO۸۰ به عنوان یک مدل ال ای دی توسط شرکت کره در سال ۲۰۲۰ همزمان در کنار بسیاری از شرکت‌های تولید کننده وارد بازار جهانی شد. سیستم عامل webOS از مهمترین مشخصه این تلویزیون می‌باشد که قابلیت اتصال به اینترنت و مرورگر وب از یک طرف و همچنین امکانات هوشمند آن از یک طرف دنیایی پر از سرگرمی و لذت بخش را برای کاربران فراهم می کند. در این میان کیفیت تصویر ۴k نقش بسیار مهمی در اجرا و نمایش برنامه های تلویزیون دارد. کیفیت تصویر ۴k در کنار مشخصاتی همچون پنل IPS، استاندارد تصویر HDR و سرعت رفرش تصویر ۱۲۰ هرتز به راحتی از پس نمایش برنامه‌ها با وضوح و کیفیت بالا بر می‌آید. بخش دیگر این تلویزیون رده بالای ال جی مربوط به کیفیت صدای آن می‌باشد. این تلویزیون نانوسل همراه با دو بلندگوی دو کاناله صدایی با توان ۲۰ وات را ارائه می دهد. تنوع و گوناگونی امکانات LED ال جی به حدی زیاد هستند که اگر بخواهیم به بخشی از آنها اشاره کنیم، چهار پورت HDMI، سه پورت USB، قابلیت ضبط، گیرنده دیجیتال و DVB-S و همچنین قابلیت بلوتوث در آن به چشم می‌خورند. با دنبال کردن ما در بخش‌های دیگر نه تنها از این نقد و بررسی لذت می‌برید؛ بلکه ال ای دی ال جی نانو ۸۰ راحت به یکی از اولویت‌های شما تبدیل می‌شود.

تلویزیون‌های نانوسل چه تفاوتی با تلویزیون‌های دیگر دارند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت تلویزیون‌های نانوسل از نظر نمایش رنگ‌های زنده و جذاب دست بسیاری از ال ای دی های موجود در بازار بسته‌اند. ال جی یکی از آن شرکت‌هایی می‌باشد که فناوری نانوسل را برای تلویزیون‌های رده بالای خود به کار برده است. به عنوان مثال ال ای دی ۲۰۲۰ ال جی مدل نانو ۸۰ همانطورکه از نامش نیز پیدا است مجهز به فناوری نانوسل می‌باشد. در حقیقت این تکنولوژی از ذرات نانو تشکیل شده‌ که از خود رنگ‌های طبیعی بر جای می‌گذارد. حال ببینیم ذرات نانو چیست؟ کار اصلی ذرات نانو پردازش رنگ‌های اصلی همچون قرمز و سبز است به صورتیکه به طول موج رنگی آنها وسعت می‌بخشد و شما می‌توانید واضح‌تر و دقیق‌تر هر رنگ را بر روی صفحه‌نمایش ببینید. حالا در اینجا می‌بینید که کیفیت تصویر LED نانوسل ال جی در مقایسه با یک تلویزیون معمولی بسیار بهتر است.

در این بخش قصد داریم تا شما را با مهیج‌ترین قسمت LED نانو ۸۰ آشنا کنیم. بخشی که در آن نه تنها کاربر در قسمت‌های گوناگون و متنوع آن غرق می‌شود؛ بلکه در عین حال نیز همراه با امکانات پیشرفته‌ای که دارد استفاده از این ال ای دی برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگر از ابتدا به شرح مشخصات هوشمند این تلویزیون ال جی بپردازیم به مرورگر وب بر می‌خوریم. مرورگر این ال ای دی به صورت هوشمند طراحی شده که با دستور به آن کاربر به بخش‌های متنوع و دنیای مجازی نفوذ می‌کند. از این گذشته وجود سیستم عامل webOS کار دسترسی به محتوای گوناگون را برای شما بسیار راحت می‌کند. منوی این سیستم عامل به صورت کاملاً راحت و کاربر پسند طراحی شده است. 


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس