کد خبر 1165979
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
سخنگوی وزارت کشور دولت صنعا عبدالخالق العجری

عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن ضمن انتقاد از موضع منفعل سازمان ملل در قبال محاصره یم نگفت: صنعاء بر روی بایدن هم زیاد حساب باز نکرده و نشانه‌ای مبنی بر نزدیک بودن راه‌حل سیاسی هم دیده نمیشود.

به گزارش مشرق،  «عبدالملک العجری»  عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» اعلام کرد، ادامه اقدامات معمول و روتین توسط سازمان ملل و نادیده گرفتن محاصره یمن باعث می‌شود که این نهاد به تبانی با کشورهای ائتلاف متجاوز متهم شود.

وی افزود: از سازمان ملل انتظار نداریم که حمله به یمن را متوقف کند یا توقع کار محالی را از مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل نداریم.

این مقام یمنی ادامه داد: سازمان ملل در حال باج‌خواهی از طریق پرونده‌های انسانی در مذاکرات است همان کاری که ائتلاف متجاوز در نبرد نظامی انجام می‌دهد. خواستار موضع واضح سازمان ملل در پرونده محاصره یمن هستیم؛ این نهاد با اقدامات روتین خود در حال فروش توهم به جهان است.

العجری تصریح کرد، مسؤولیت محاصره و جنایت‌ها بر عهده کشورهای ائتلاف متجاوز است و سازمان ملل با سکوت خود شریک این کشورها شده است. مسائل انسانی نباید به مسایل سیاسی یا نظامی گره زده شود و جنگ به معنای محاصره و ممانعت از ورود مشتقات نفتی نیست.

وی گفت، در حال حاضر هیچ افقی درباره راه‌حل سیاسی برای مسأله یمن دیده نمی‎شود و همه در انتظار هستند.

العجری در ادامه تأکید کرد، صنعا بر روی تغییر دولت آمریکا زیاد حساب باز نکرده است؛ نشانه‌ای مبنی بر نزدیک بودن راه‌حل سیاسی دیده نمی‌‎شود و ریاض حتی از صحبت درباره «اعلامیه مشترک» ویژه پرونده‌های انسانی طفره می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 0
    خدایا خودت پشت و پناه این مردم زجر کشیده یمن باش مکتب انقلاب اسلامی ایران این چنین شاگردان میسازه اصلاح طلبان و مزدوران یاد بگیرید
  • ش. AE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 0
    خدایا خودت یار و یاور این مردم زجر کشیده یمن باش مکتب انقلاب اسلامی ایران این چنین شاگردان میسازه اصلاح طلبان و مزدوران یاد بگیرید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    5 0
    خدایا خودت به این یمنی‌ها که عقل یکیشون صدبرابر مجموع زیباکلام و صادقی و عبدی و امثالهم میرسه کمک کن تا پوزهٔ این سعودی‌ها و همکاران و اربابانشونو به خاک بمالن!!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    ولی اصلاح طلبان روی آن حساب باز کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس