کد خبر 1164978
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
خسارت 10 میلیارد دلاری ائتلاف سعودی-اماراتی به بخش نفت یمن

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن گفت که توقیف کشتیهای نفتی این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، طی سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد یمن، ضربه زد.

به گزارش مشرق، «عصام المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن به افشاگری درباره دزدی و توقیف محموله‌های نفتی این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی پرداخت.

المتوکل به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در سال ۲۰۲۰، نیروهای متجاوز، ۷۲ محموله سوخت یمن را مورد حمله قرار داده و آن را به زور توقیف کردند؛ هر چند که این محموله‌ها دارای مجوز بازرسی‌های بین‌المللی بود.

وی خبر داد که این اقدامات باعث شد که طی سال گذشته مقادیر کمی از فرآورده‌ای نفتی وارد یمن شود و این کاهش، بالغ بر ۴۵% بوده است.

این مسئول یمنی ضمن انتقاد از توقیفهای طولانی مدت کشتیهای نفتی این کشور، تأکید کرد، این توقیفهای اجباری، باعث افزایش جریمه تأخیر در تحویل می‌شد که حدودا به ۱۰۷ میلیون دلار رسید.

المتوکل ادامه داد، این مسئله، باعث افزایش هزینه فرآورده‌های نفتی و در نتیجه مشکلات بیشتر مردم یمن شد و به اقتصاد این کشور طی سال ۲۰۲۰، حدود ۱۰ میلیارد دلار ضربه زد.

وی با انتقاد از تداوم سیاست توقیف کشتیهای نفتی یمن توسط این ائتلاف متجاوز، گفت که این ائتلاف، همچنان نُه کشتی را در توقیف خود دارد که بعضا مدت زمان توقیف به بیش از نُه ماه نیز رسیده است.

این مسئول یمنی ضمن انتقاد از عدم اجرای برخی توافقات و تعهدات انسانی از سوی سازمان ملل، خاطر نشان کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز و سازمان ملل، مسئول جنایت محاصره و دزدی دریایی و فجایع مترتب بر آن هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    مبارزه و مقاومت تنها راه دفع ظالمانی مثل سعودی های وهابیه. شما یمنی های شجاع باید ده برابرش به سعودی ها اسیب برسونید تا سعودی های خودفروخته عقب نشینی کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس