محاصره ائتلاف سعودی سالانه جان ۱۰۰ هزار کودک را گرفته است

معاون وزارت بهداشت دولت نجات ملی و مورد حمایت انصارالله شنبه شب اعلام کرد که بر اثر حملات و محاصره ائتلاف سعودی، هر ساله ۱۰۰ هزار کودک تازه متولد شده را از دست می‌دهیم.

به گزارش مشرق از تارنمای شبکه تلویزیونی "المسیره" نت، نجیب القباطی معاون وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: این بدان معناست که هر ساعت ۶ کودک تازه متولد شده در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: ائتلاف سعودی بیش از ۶ سال است که مانع ورود تجهیزات پیشرفته پزشکی به یمن می‌شود و با محاصره و حملات این ائتلاف نمی‌توان  کادر پزشکی جدید استخدام کرد.

القباطی خاطرنشان کرد، محاصره سعودی کودکان یمنی را هدف قرار می‌دهد به طوری که سوء تغذیه مادران باردار به شدت در حال افزایش است.

وی افزود که دوقلوی به هم چسپیده‌ای که در بیمارستان السبعین متولد شده‌اند، نیاز فوری دارند که به خارج از کشور منتقل و در یک مرکز پزشکی تخصصی از یکدیگر جدا شوند.

القباطی اظهار کرد: تعطیلی فرودگاه صنعا، مانع بزرگی در راه انتقال این دوقلو به یک مرکز تخصصی است که مستقیم کار جدا کردن آنها را انجام دهند.

معاون وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت: به خاطر حملات ائتلاف و محاصره آن، ناتوان از هرگونه عملیات جداسازی این دوقلو وهمچنین اقدامات پزشکی در این خصوص هستیم.

"حسن ایرلو" سفیر ایران نیز اخیرا ادامه محاصره توسط متجاوزان به سرکردگی آمریکا علیه مردم یمن را جنایت جنگی خوانده است.

شرکت نفت یمن نیز هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: روش محاصره یمن و مرگ آرامی که ائتلاف سعودی در قبال کشورمان در پیش گرفته، در این اواخر به شکل بی‌سابقه‌ای تشدید شده است.

شرکت نفت یمن وابسته به دولت نجات ملی یمن که از حمایت انصارالله برخوردار است، با انتقاد از رویکرد سازمان ملل متحد اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی خود را ملزم به حمایت و جانبداری از قدرت‌های متجاوز در موضوع سرقت دریایی کرده و همه مسؤولیت نتایج فاجعه بار این اقدامات متوجه این سازمان است.

پیش از این، یک مسؤول بندر الحدیده یمن اعلام کرده بود، همچنان ۲۲ کشتی حامل مواد نفتی و مواد غذایی یمن در بندر «جیزان» در جنوب غرب سعودی در توقیف ائتلاف هستند.

ائتلاف سعودی در حالی این کشتی‌ها را توقیف کرده است که یمن پنج سال است در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت زندگی قرار دارند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    سازمانها ی بین المللی درخدمت پول قدرت وتزویر هستند گاهی که دم ازحقوق بشر می زنند آن هم برای فریب افکار عمومی دنیاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس