دوقلوهای یمن - کراپ‌شده

وزیر بهداشت یمن شرایط کودکان یمن را در سایه جنگ علیه این کشور بحرانی دانست و از جامعه جهانی خواست تا دیر نشده، دوقلوهای یمنی را نجات دهند.

به گزارش مشرق، وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن ادامه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعاء را برای نیازمندان این کشور خطرناک دانست و از سازمان ملل خواست برای نجات جان بیماران یمنی پروازی را از طریق این فرودگاه تدارک ببیند.

به گزارش خبرگزاری یمن، «طه المتوکل» شنبه‌شب  از سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های مربوط به مسائل انسانی و سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی و یونیسف خواست با ارسال هواپیمایی جان دوقلوهای «السیامی» را که وضعیت بحرانی دارند، نجات دهند. او گفت که این دوقلوها دو روز پیش در بیمارستان «السبعین» صنعاء به دنیا آمده‌اند و وضعیت اضطراری آن‌ها اقتضا می‌کند که برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

او گفت که وضعیت سیستم بهداشتی یمن در سایه حملات هوایی ائتلاف سعودی و محاصره این کشور طی سال‌های گذشته تا به امروز از سوی این ائتلاف به گونه‌ای نیست که نمی‌توان مراقبت‌های لازم برای این دوقلوها را در بیمارستان‌های شهر صنعاء ارائه کرد.

وزیر بهداشت یمن گفت که نبود تجهیزات پزشکی لازم که ائتلاف متجاوز مانع از ورود آن‌ به یمن می‌شود، عملیات جداسازی این دوقلوها در بیمارستان السبعین را غیر ممکن کرده است.

طه المتوکل محاصره چند ساله ائتلاف علیه یمن و بسته ماندن فرودگاه صنعاء بر اثر این محاصره را محکوم کرد و گفت: «ممانعت از پروازها در این فرودگاه و بسته شدن آن بر روی ده‌ها هزار کودک یمنی که به بیماری‌های مزمن مبتلا شده و ناتوان از سفر به خارج کشور هستند، باعث شده است که از هشت آگوست ۲۰۱۶ (محاصره فرودگاه) تا به امروز هزاران نفر از آن‌ها جان خود را از دست بدهند».

این مقام یمنی همچنین از ناتوانی سازمان ملل در انجام تعهداتش برای این کودکان خبر داد و گفت که قرار بود این سازمان به اصطلاح برای کمک به آن‌ها «یک پل هوایی پزشکی» ایجاد کند که نشد و در مقابل به تعهداتش در مقابل رژیم سعودی عمل کرد.

وزیر بهداشت یمن از جهان خواست با قاطعیت و صداقت و انسانیت در مقابل کشتاری که ائتلاف متجاوز در حق کودکان یمن مرتکب می‌شود، بایست.

او همچنین گفت که بهتر است دست از جنایت‌های وحشتناک خود در حق زنان و کودکان یمن بردارد و به محاصره این کشور پایان دهد؛ محاصره‌ای که به گفته او، انسان‌های بسیاری بر اثر آن کشته شده‌اند و در سایه تداوم این وضعیت متجاوزان نمی‌توانند از انسانیت دم بزنند.

او افزود: «محاصره تحمیلی علیه یمن و تخریب زیرساخت‌های بیمارستانی این کشور باعث شده است که سیستم بهداشتی فرو پاشیده و سطح خدمات پزشکی تنزل پیدا کند و مشکلات هزاران بیمار که امروز نیاز مبرمی برای سفر به خارج جهت مداوا دارند، بیشتر و بحرانی‌تر شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    4 0
    ان شاءالله بالطف خداوند متعال بیارنشون ایران،ازجامعه جهانی جزدشمنی برنمیاد!
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    کاردلاورمردان ماست یاعلی یازهرا
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    جامعه جهانی میخواد سر به تنتون نباشه بیارینشون ایران
  • سنا IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    خداوند یزید و شمر و خولی وابن زیادهای زمانه را لعنت کند که کربلا ی دیگری درست کرده اند
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج به حق تمام مظلومان
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    ایران باید با اسکورت هوایی بلافاصله یک هواپیمای ترتابری به صنعا بفرسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس