جاستین ترودو نمایه

نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که از روند کُند توزیع واکسن کرونا در این کشور ناامید شده است.

به گزارش مشرق، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه گفت که وی همانند دیگر کانادایی‌ها از توزیع کُند واکسن کرونا در کانادا ناامید شده است.

آمارها نشان می‌دهد تنها ۰.۳۲ درصد از مردم کانادا در برابر ویروس کرونا ایمن شده‌اند.

ترودو در کنفرانس خبری گفت: «من فکر می‌کنم که تمام کانادایی‌ها از جمله من، از اینکه می‌بینیم واکسن‌ها در فریزد و نه در بازوان مردم است، ناامید شده‌ایم.»

آمارهای دولتی نشان می‌هد که تنها ۳۵ درصد از واکسن فراهم شده در کانادا، مدیریت شده و استان‌هایی نظیر «نوا اسکاتیا»، «نیوفاندلند» و «لابرادور» تنها ۳۰ درصد از دوزهای واکسنی که فراهم شده را استفاده کرده‌اند.

تردو گفت که کانادا در مسیر دریافت یک میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا تا پایان ماه جاری میلادی است.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت آمریکا از بیم عوارض جانبی حاضر نیستند واکسن کرونا دریافت کنند.

طبق این نظرسنجی ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی‌خواهند با آن‌ها مانند موش آزمایشگاهی رفتار شود.

تأیید واکسن فایزر از سوی  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شده است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

تأیید واکسن فایزر در انگلیس حتی زودتر از آمریکا صورت گرفت و «آنتونی فائوچی» از مقامات گروه مقابله با ویروس کرونا در دولت آمریکا، آن را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس