کد خبر 1164382
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
وندی شرمن: برجام یک شبه احیا نمی‌شود

تیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارند چند نفر از مقام‌های سابق این کشور را به عنوان نامزد تصدی سمت‌های جدید معرفی کنند.

به گزارش مشرق،  «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و اعضای تیم انتقالی او دو نفر از مقام‌های سابق وزارت خارجه این کشور در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» را نامزد تصدی سمت‌های جدیدی کرده است. 

پایگاه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت قرار است «وندی شرمن» از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا نامزد تصدی سمت معاون وزیر خارجه آمریکا شود. شرمن در دولت اوباما معاون وزیر خارجه در امور سیاسی بود و سرپرستی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا را در مذاکرات برجام به عهده داشت.

وندی شرمن در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» از منتقدان سیاست‌های او در قبال ایران بود. شرمن در چند مصاحبه گفته بود دولت ترامپ در قبال ایران راهبرد ندارد و صرفاً به اعمال فشار بدون هدف مشخص علیه ایران روی آورده است.

او ماه گذشته در مصاحبه‌ای با یادآوری موانعی که بر سر راه توافق با ایران وجود دارد گفته بود ین توافق یک شبه احیا نمی‌شود.

شرمن در پاسخ به این سؤال که آیا برجام با توجه به خروج ترامپ از آن، برای آمریکا باقی مانده تا دولت احتمالی بایدن بتواند به آن بازگردد گفت: «هیچ شکی نیست که برنامه جامع اقدام مشترک اکنون مانند زمانی که از آن خارج شدیم نیست، اما اقداماتی که ایران انجام داده تقریباً قابل بازگشت است. آنچه رئیس جمهور منتخب، بایدن گفته این است که اگر ایران بار دیگر از این توافق به طور کامل تبعیت کند دولت او نیز به این توافق بازخواهد گشت. این اتفاق ساده نخواهد بود.»

«ویکتوریا نولاند» هم نامزد تصدی سمت معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی خواهد شد. او در دولت اوباما دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و اوراسیا بود.

تیم بایدن همچنین تصمیم گرفته «جان فاینر» را به عنوان معاون «جیک سالیوان»، مشاور پیشنهادی امنیت ملی کاخ سفید معرفی کند. پالیتیکو نوشته فاینر در زمینه مخاطرات سیاسی تخصص دارد و در شرکتی به نام «واربرگ پینکاس» کار کرده که پدر آنتونی بلینکن بنیان‌گذار ان بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    اول پاکسازی جريان نجس نفوذی و خائن و سپس جذب نيروهای مجرب و متخصص در پيشبرد منافع ملی نه مثل اين دولت مفتضح که حراج زد به منافع ملی. راهبرد ما در حوزه منافع هسته ای بايد از حالت انفعال به سمت رويکرد تهاجمی و زير سئوال بردن دارندگان سلاح هسته ای باشد. چرا اصلا ما بايد برای حق طبيعی خودمان به ميز ننگ برويم. اگر مذاکره ای هم باشد بايد در مورد خلع سلاح دارندگان سلاح هسته ای باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس